probleem bij de man

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mari, 17 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    hallo, wij hebben vandaag te horen gekregen. dat bij mij alles goed is. maar dat het probleem ligt bij mn man. er zaten geen zaadcellen in :(
    en nu wordt hij doorverwezen naar de uroloog.
    wie heeft hier ervaring mee? we weten niet precies wat we nou moeten doen en wat ons te wachten staat. me man heeft nog geen afspraak gemaakt

2. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Geen idee meid!
    Mijn man heeft wel zwak zaad.
    Daarom doen wij ICSI.
    Wil je heel veel suc6 wensen! ;)

Liefs Marjo

3. Dushi

Dushi Niet meer actief

Hij gaat onderzocht worden op vernauwingen/spataderen. Krijgt hij o.a. een echo van het scrotum.

Dit wil fus niet zeggen dat er helemaal geen zaad is, misschien kan het er niet uit.

Sterkte.

Gr. Danielle

4. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Lieve Mari,

Wij hadden afgelopen februari precies dezelfde uitslag....echt even een klap om te verwerken...voor je idee heeft iedereen sowieso wel een enkel zaadje waarom wij dan niet!

Wij hebben inderdaad onderzoeken gehad van bloed en echo! Bij mijn man waren er veel spataderen in de bal aanwezig! Hierdoor wordt alles veel te warm en wordt er niets geproduceerd! Hij is hier inmiddels aan geopereeerd( dagopname) en drie maanden later bleek dat we nu genoeg zaadjes hebben voor ICSI! Verder gaat hij niet meer in bad en gebruikt vitaminepillen!

heel veel sterkte mocht je nog wat willen weten hoor ik het wel! Weet nog dat ik echt alles heb uitgeplozen op internet en veel aan doktoren heb gevraagd!

liefs Nina

5. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Nina....welke vitaminen gebruikt hubbie?
    De mijne gebruikt foliumzuur, selenium en zink.
    Zijn er nog andere vitaminen die vruchtbaarheidsbevorderend zijn misschien?

Liefs en suc6!
    Marjo

6. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    He Mari, hier even een berichtje van mij!
    Hopelijk kom je hier meer meiden tegen met een soort gelijk verhaal. Zodat je lekker je ei kwijt kunt

Heel dikke Knuffel!
    Liefs, Corina

7. Niet meer actief

Mijn man had ook een spatader rondom 1 bal. Hij is eraan geopereerd en is van 950.000 naar 3,2 miljoen zwemmers gegaan , morgen horen we of het nog meer verbeterd is. Hij gebruikt extra vit C sinds eind juni. Vit C is goed voor de bloedvaten.

Helaas hebben we de pech dat we allebei niet goed vruchtbaar zijn.

8. mommy to be

mommy to be Bekend lid

4 dec 2006
    549
    0
    0
    hoi hoi
    ook mijn man had slechts 5% levend zaad waarvan niet een goed!
    ook hij is naar de uroloog gestuurd en onderzocht en ook hij bleek een spatader op zijn bal te hebben, inmiddels is ie geopereerd (3 maanden geleden) en aankomende dinsdag(de 25e) krijgen we de uitslag van een nieuw zaadonderzoek.hopelijk kan ik volgende week goed nieuws melden dus houd de moed erin!
    kuzz

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wij hadden in november de 1e uitslag binnen die niet echt je van het was...

20 mlj. - antistoffen - afwijkende morfologie - beweeglijkheid niet goed...

daarna nog 2x een sperma onderzoek gehad allebei bijna dezelfde uitslagen als hierboven enkel de hoeveelheid wisselde...

13 mlj en 18 mlj. maar ook die met antistoffen wat dus inhoud dat de zwemmers niet boven komen, en waar in principe niets aan te doen is qua medicijnen...

vandaar dat ons werd verteld dat het op de "natuurlijke" weg eigenlijk niet mogelijk meer zou zijn nog zwanger te worden...maar wonder boven wonder bleek 2 wkn voor we zouden horen wat voor ons het beste was (iui) dat ik zwanger was...

dus hoe beroerd uitslagen ook kunnen zijn, vergeet niet er hoeft er maar 1 tussen te zitten die overal "schijt" aan heeft en boven weet te komen... :)

succes

10. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    bij mijn man kwamen de eerste zaadtest sporadisch spermacellen voor,de 2e test helemaal nix.
    tis alsof je een klap in je gezicht krijgt...

wij hebben 25 september een afspraak bij de uroloog.

succes,hou je ons op de hoogte?

11. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    bedankt voor jullie antwoorden!
    mijn man is erg bang dat hij geopereerd moet worden en dat wil hij eigenlijk liever niet.
    ben alleen zo bang dat hij straks niks heeft en we geen kinderen kunnen krijgen, ben gewoon een beetje angstig. herkennen jullie dit?

marina99 ik wens jullie veel suc-6 25 september

mijn man is trouwens 2 maanden te vroeg geboren en hij had maar 50 % kans om te leven. zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?

12. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    hi lieve corina, leuk om je hier tegen te komen
    knuffel terug

13. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    ik zou als ik jullie was toch snel een afspraak maken bij de uroloog hoor,je hebt misschien ook wachtlijsten.
    bij mijn man zijn ze chromosomenonderzoek aan het doen(uitslag duurt 2-3 maanden)
    dus eerder kun je niet beginnen met bv icsi.
    dan is er ook nog mesa/pesa.waarbij ze het zaad uit de ballen kunnen halen.
    heel veel succes hoor!
    en ik snap dat jullie bang zijn,wij ook..

14. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ik wist niet dat er wachtlijsten voor waren. ik heb al wat info gezocht op internet. ik las dat mesa in nederland niet is toegestaan

15. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Hallo Mari,

Je kan tegen je man zeggen mocht het zover komen dat de behandeling echt heel erg meevalt!

Mijn man gaf achteraf aan dat hij liever deze behandeling had dan een tandartsbezoek! S'ochtends naar ziekenhuis en begin van de middag kon hij alweer naar huis!

Volgens mij doen ze trouwens mesa/pesa wel in nederland en de tese maar op twee plekken sinds afgelopen januari! In Belgie doen ze tese trowuens al veel langer!

Mesa-pesa doen ze als er sprake is van een obstructie als zaad niet naar buiten kan en Tese doen ze om te kijken of er misschien wel zaadjes helemaal aan het begin van het traject zijn van de productie! Dat is dan ook meteen het lastige eraan....bij tese kunnen ze dus ook onvolgroeide zaadcellen aantreffen die niet gebruikt kunnen worden! Ze moeten dus precies de juiste en meest volwassen zaadjes aantreffen om een behandeling te kunnen starten!

Heel veel succes en hou ons op de hoogte
    liefs Nina

16. bebe29

bebe29 Actief lid

26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    Wij hebben vandaag ook te horen gekregen dat er geen enkele zaadcel aanwezig is bij mijn vriend.
    Hij heeft lang geleden kanker gehad en er is wel wat zaad ingevroren, maar de kans dat dat bruikbaar is lijkt heel klein.
    De grond lijkt onder je voeten weg te zakken dan. Ik had veel verwacht, maar toch is het een giga klap.
    Er wordt (voorlopig) verder geen onderzoek gedaan.

Ik weet niet meer wat ik moet denken en hopen en.............

17. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    nina heeft gelijk over het mesa/pesa
    dat doen ze idd in nederland ook.

bebe ,word er nog n keer een spermatest gedaan?
    is icsi geen optie voor jullie?daar heb je er maar n paar voor nodig hoor.
    heel veel succes en hou je me op de hoogte?
    knuffel ,marina

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als er geen enkele gevonden is...is ICSI ook geen optie.
    Mesa / Tesa en die andere....wellicht inderdaad...pfff...heavy nieuws zeg!
    Toen wij net aan de MMM begonen kon dat allemaal nog niet in NL...goed te lezen dat dat veranderd is!

19. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    oke dat is dus veranderd dat mesa/pesa in nederland nu wel mag. ik had nl een folder gedownload waarin stond dat het niet mocht in nederland.
    ik wil hierbij de mensen die ook in deze situatie veel sterkte wensen en ik hoop dat er in de toekomst een klein wondertje mag komen

20. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    is het zaad al lang ingevroren? ik hoop dat het nog bruikbaar is.
    waarom doen ze voorlopig geen onderzoeken meer?

Deel Deze Pagina