ventileren in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door marleen3, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Hallo dames,

Ik heb een nieuwbouwwoning van 8 jaar oud. En heb overal een ventilatie zitten. Ik hoorde van mijn collega's dat ze de ventilatie hele dag thuis aan hebben. Ik deed het vaak als ik kook. Want ik heb een open keuken.

Maar waarom moet het eigenlijk hele dag aan staan?

Hebben jullie dat ook hele dag aan staan?

grt. marleen

2. mup

mup Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.093
    0
    0
    Ja hier staat hij ook de hele dag aan.

Het is veel gezonder om de ventilatie de hele dag aan te hebben ivm met schimmels/vocht e.d wat in de lucht hangt.

Ventileren is gewoon heel belangrijk voor je gezondheid.

En het is toch een prettiger idee dat de lucht in je huis continu ververst word?

3. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    ik heb een huis uit '75 dus geen ventilatie zoals jij hebt. maar toch heb ik boven de hele dag e ramen open staan om te ventileren. behalve als aidan op bed ligt dan doe ik het weer dicht.
    bij ons moet het ook wel want het is een heel vochtig huis en als ik de ramen niet open zet krijg ik gelijk schimmel bij de ramen...

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben ook een oud huis, eind jaren 40.
    Vorig jaar hebben wij dubbelglas gekregen met ventilatie roosters.
    Boven op de slaapkamers hebben wij eigenlijk altijd de roosters open staan.
    Helaas hebben wij beneden geen roosters, wel raampjes die open kunnen. Maar ik zet deze niet open, omdat ik beneden de verwarming aan heb, en ik stook natuurlijk niet voor de buitenwereld.

Als ik beneden een ventilatie systeem had zou ik hem zeker aanzetten.

5. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Dus het is voorkomen van schimmel en vocht.

Ik heb schimmel gekregen in mijn douche tegels, maar de raam staat wel hele dag open in mijn douchekamer.

Maar als het heledag aan staat, kost het niet veel elektriciteit?

6. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    geventileerde huizen zijn sneller warm gestookt, dus als het goed is scheelt het in je energie-rekening

7. cindybaby37

cindybaby37 Actief lid

nou zo kon ik dus vorig jaar 1100€ bijbetalen aan essent! ik dacht ook dat mijn huis dan sneller warm was :cry: mooi niet dus. bovendien waren we continu moe en hoofdpijn van het ventilatiesysteem :cry: dat is dus ook 1 van de redenen geweest om te gaan verhuizen.
    we zitten nu in een 50jaar oud huis met dubbele beglazing en om te ventileren zet ik gewoon een raampje open ;)

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Alleen als ik kook staat de afzuigkap aan, verder heb ik somers elke dag de buitendeur open.
    En elke dag het hele jaar door de ramen boven open, als m'n zoon gaat slapen doe ik het weer dicht.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Is dat dat ventilatiesysteem waar de consumentenbond en vereniging eigen huis zo'n onderzoeken naar doen/hebben gedaan?

10. Hummel

Hummel Niet meer actief

Wij hebben hier in huis mechanische afzuiging, maar het werkt voor geen meter.
    Ik heb hier gewoon altijd de ventilatierooster openstaan en boven staan altijd wel de ramen open.

Liefs Hummel.

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Hier geen ventilatie systeem.
    Maar in de huiskamer, keuken, badkamer en slaapkamer staat altijd een raam open, dag en nacht.
    Ook swinters.
    Voor de frisse licht vooral eigenlijk.

12. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    door je hele huis dagelijks een half uur te ventileren met ramen open, ook in de winter, hou je en de lucht in huis schoon, maar ook stook je idd minder.

Veel mensen houden in de winter alles potdicht, dat is niet gezond en ook stoken ze meer. Hoe dat kan? de koude lucht van buiten word sneller warm gestookt dan de vochtige lucht in huis. Wel de verwarming even lager zetten als je je huisje lucht.

Langer dan half uur alles open hoeft niet, maar als je roosters in je ramen hebt kan je die altijd open laten staan.

13. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Hier ook de hele dag alle ramen op de tochtstand!

14. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    voordat je je kachel aandoet is het handig om eerst te luchten ff ramen open zetten
    wand dan word de lucht sneller verwarmt
    laat je daarna je ramen open en de kachel aan
    tja dan stook je voor de kat zijn k.t

15. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    ik heb de hele dag en nacht een paar raampjes openstaan

16. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    wij hebben een heteluchtverwamring deze ventileert de heledag door,

17. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik heb altijd alle ventilatieroosters open staan en de ramen die geen rooster hebben zet ik of op een kier of ik doe het bovenste kiepraampje open.
    vind het zelf ook frisser als alles een beetje openstaat

18. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Ik heb mijn ventielatie in de keuken wc en badkamer. En ik heb niet bij alle ramen een ventielatierooster. Maar mijn ventilatieroosters zijn allemaal wel open. Ik doe elke dag mijn ramen ook even open.

Heeft het nu wel zien de ventilatie toch nog hele dag aan te staan? Ik heb geen afzuigkap, dus als ik kook doe ik de raam open.

Dus het kost wel veel als je de ventilatie de gehele dag aan heb staan.

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    de ramen staan hier ook altijd een beetje open om de boel door te luchten zoiezo altijd op de slaapkamers en in de douche.

20. Ik heb onze ventilatie altijd op 1 staan en heb altijd alle roosters van de ramen open staan.
    ventilatie heb ik eigenlijk alleen maar aanstaan omdat wij in de badkamer geen raam hebben zitten. verder heb ik nu regelmatig de deur of een raam open staan.

Deel Deze Pagina