Heeft iemand een gratis huis over?

Discussie in 'De lounge' gestart door ShampooL, 11 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Op dit moment mee bezig :D

2. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Zoeken ze niemand op de Nederlandse ambassade? Al was het maar als poetsvrouw of postbeambte ofzo?

En kan je vriend in België (bijvoorbeeld Brussel - tweetalig) of Nederland werken? Dat jullie naar deze kanten verhuizen?

3. Minerva

Minerva Niet meer actief

Oef! Dat is inderdaad een luciferdoosje (sowwy...) :$ Tja, ik snap je frustratie heeeel erg goed! Eigenlijk heb ik maar één tip: door blijven zoeken en proberen.... wat vervelend zeg!

De banlieues zijn inderdaad niet veilig voor jonge / Europese vrouwen. Ze worden daar veelal lastig gevallen en het is regelmatig op het nieuws geweest dat in veel voorsteden zelfs de shariawetgeving wordt toegepast.

Succes meid!

4. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Pff. €600 voor 14m2 en dan ook nog het toilet moeten delen. Wat vreselijk. Heb je wel een groot raam?

5. ShampooL

Hij kan niet weg uit Parijs vanwege zijn werk.
    Als zijn werk in Nederland aangeboden zou zijn, dan waren we allang naar Nederland gekomen!

Het blijft dus doorsparen en doorzoeken :)

Ooit komen we er wel. Hoop ik. :p

6. ShampooL

Ja! We hebben 1 raam. Maar deze is gelukkig heel erg groot! 1m10 breed bij bijna 2m hoog! .. Gelukkig! Anders was ik ongetwijfeld depressief geworden! :)

7. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Kun je niet aan woningruil doen? Soms krijg je er net iets ruimers voor terug.

8. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik zit ook te denken aan de ambassade, je kunt sowieso daar eens informeren over werk voor Nederlanders in Parijs. Je zal de eerste niet zijn die langs komt met die vraag. Misschien hebben ze nog tips oid...

Maar idd respect hoor! Ik vond met z'n 2en op 40 m² al vrij claustrofobisch... :)

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Helaas ook geen tip qua woonruimte voor je. Snap wel dat je niet ergens wil wonen waar je je echt niet veilig voelt, hoe wel dat voor mij (boerendorpje in het Zuiden van NL,.grootste gevaar de stier van de overburen is bij wijze van spreken) moeilijk voor te stellen is. Als je bij wijze van spreken niet veilig over straat kunt dan kom je ook niet aan het werk.
    En iets van vertaalwerk, als je straks beter Frans spreekt? Of is daar geen werk in?

Wel mijn grote respect dat jullie het samen met zo weinig ruimte redden! Wat anderen al zeiden, met je relatie zit het wel goed denk ik zo als je dit lukt.

10. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ter aanvulling: de ambassades hebben vaak connecties met Nederlandse
    Bedrijven in het land. (Ik heb zelf op de Nederlandse ambassade in Madrid gewerkt) en als je met die info je netwerk een beetje kan vergroten, kun je mis bij dat soort bedrijven proberen te solliciteren?

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    gooi maar iets op... maar er zijn ook vaak betaalde gidsen te huur voor bijvoorbeeld scholen enz uit nl...... nu hadden wij die toen ook een maar die had 5 jaar hier gewoond en sprak belabberd nl....

is er geen optie om bij reisbureaus te infoirmeren voor gids of begeleiders baantjes? dus toerisme...

12. ShampooL

Het probleem in Frankrijk is dat ze eigenlijk alleen maar om Frans vragen of Bi-langue. Dus Frans - Engels.
    Eigenlijk nooit compleet Engels. Mijn engels is zeer goed, maar als er een baantje vrij komt voor een Engelstalige baan. Dan gaan de mensen wiens moedertaal Engels is, eerst.

Dit werkt in elke branche zo, helaas.

Nu ik eindelijk mijn Franse zorgverzekering heb, sta ik ingeschreven bij de nationale vacaturebank. Maar omdat ik een klein vrouwtje ben, krijg ik banen als vuilnisman en postbode niet.

Vaak kom je in restaurants tegen dat men niet (goed) Frans spreekt. Dit zijn vaak Aziaten of mensen uit zuid-Amerika, of oost-Europa.
    Deze mensen zitten in dezelfde community, en daardoor krijgen zij een baan.
    De Nederlandse community in Parijs is zeer klein (als hij al bestaat).

De kans voor mij op een baan, is dus heel erg klein.

Dus ... dat :)

13. mamaliesjejuult

mamaliesjejuult Actief lid

7 jul 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
  14. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Jeetje, wat een situatie meid... Een toilet delen met een ander appartement? :$:$:$

Kan je vriend niet zijn baan opzeggen??? Jij kan in nederland waarschijnlijk makkelijk aan de bak komen en je vriend kan hier vast ook iets vinden (ook al heeft het niks te maken met zijn huidige werk).
    Dan kun je voor 600 euro tenminste een huis van normale afmetingen huren.

Ik vind het echt ontzettend rot voor je!

Deel Deze Pagina