Mijn vriend en ik wonen momenteel bij mijn ouders en staan net ingeschreven bij woningnet dus kans op een huurwoning hebben we niet Nu zijn we al een hele tijd aan het zoeken naar iemand die een woning te huur heeft in amsterdam almere of lelystad (amsterdam en omstreken) en ik wordt er helemaal gek van. Het lukt gewoon niet om woonruimte te vinden en over 3 maanden komt de kleine zie het zooo niet zitten om met de kleien meid bij me ouders te zitten Als een van jullie iets weet zeg het dan alsjeblieft ben echt radeloos
In almere staan best veel woningen te huur via MP of makelaars. En in Almere poort komen ook veel woningen in de vrije verhuur.
Meid ik snap helemaal wat je bedoelt, wij woonden ook terug bij mijn ouders in NL omdat we gewoon graag terug wilde na NL maar zijn terug gegaan naar land waar we nu wonen omdat we gewoon GEEN huis konden krijgen, er zat een wachtijd op van 3 jaar! Dus wij hebben het voor nu opgegeven,, Succes!
ja dat klopt maar die makelaars die stellen hele hoge eisen We hebben een hypotheek adviseur over de vloer gehad die zegt dat mijn vriend genoeg verdiend om parteculier te huren Maar als je dan gaat kijken bij makelaars en je reageerd op een woning zeggen ze ja sorry mar je verdiend niet genoeg
Maar Almere poort is vrije sector via de woning bij Ymere ( mn schoonzus huurt daar via hun het huis nml. ) En ze zijn er nog steeds aan het bouwen
@ luckymommy Ja ik wordt er helemaal gek van dit is gewoon de grootste en enige stressfactor die ik heb en op dit moment weet ik het gewoon echt niet meer
Ik vind het het echt vervelend voor je, want dat was ook de enige stress die wij hadden.Niet te vergeten dat particulier huren echt duur is! en je betaald meestal een smak huur voor een huis dat de helft van die huurprijs nog niet waard is.
ja heb net ook zitten kijken bij ymere om te huren maar ze hebben echt belachelijke eisen een woning van 685 euro in de maand de eis ervoor is dat je 4x 685 euro per maand bruto verdiend per maand!! :O Mijn inkomen mogen ze niet meerekenen omdat ik een uitkering heb dan komen we er dus ook niet aan zoooo frustrerend ppff
Ik heb al heel veel op mp gekeken maar het is of via een makelaar of mensen vrgen gewoon belachelijke prijzen voor een woning
Waarom mag jou inkomsten niet meegerekend worden vanwege je uitkering dan? Ook met een uitkering kun je een huis huren hoor....
Ik belde op naar ymere en had uitgelegt dat ik een wwb uitkering heb toen zeiden ze dat ze die niet mee mochten rekenen omdat het geen vast inkomen is :s
Wat raar! Mijn vriendin heeft ook een wwb uitkering en die heeft gewoon een huurwoning gekregen ( is namelijk alleenstaand ) Dus vind t vreemd van Ymere je krijg toch elke maand geld of niet? WWB is toch bijstand voor mensen onder de 27?
ja maar heeft ze particulier een woning via hun ? Ze zeggen tegen mij dat het niet kan ja ik krijg gewoon elke maand geld
het budget van een woning inclusief gas/licht/water enz is 900 euro exlusief is het 750 ong. We zijn opzoek naar zeker een 3 kamer woning of een 2 kamer maar dan met ruime slaapkamer vanwege dat de kleine dan ook bij ons op kamer moet