ik lees bij sommmige dames dat ze al vroeg in de zwangerschap, dus eerste symptomen, last hebben van maagzuur en vaak plassen....? why? Maagzuur en vaak plassen zijn toch meer voor het latere stadium aangezien je buik dan hoog zit en alles plat drukt. Wat voor reden is er voor maagzuur en vaak plassen in het begin?
Hormonen. Alles word slapper, ook je slokdarm en het maagklepje sluit niet zo goed meer. Later komt het indd door de baby. In het brgin een mwestie van veranderingen in hormonen. Zo ook met plassen dacht ik. Je kunt zeggen dat het niet kan, maar ik moest in het begin ook veel plassen. Maagzuur heb ik nu soms last van maar meer te maken met wat ik gegeten heb: te vet of te zout bijvoorbeeld. Verder zou ik de reden ook niet zo weten maar dacht toch dat het aan hormonen lag. Sommigen moeten bijvoorbeeld ook veel plassen vlak voor of in de eerste dagen van de menstruatie. En de baarmoeder begint meteen te gtoeien hoor. De baby is dan nog niet zo groot maar je baarmoeder rekt al wel op en gaat een nieuwe positie aannemen in je bekken. Genoeg redenen om flink te piesen haha.