Yup.... Ik wilde er nooit aan geloven maar na een miskraam half jaar terug wil ik toch eens kijken of we met zo'n test meer succes hebben. Oftewel... ik kan niet wachten om weer een positieve test in handen te hebben! Wat zijn jullie ervaring hiermee? hoe werkt het precies en... hoevaak hebben jullie de liefde bedreven? <3 ik hen van die dipstick besteld.. alvast bedankt!! xx
Ovulatietesten gebruikte ik anntal dagen voor iķ mijn eisprong kon verwachten en dan iedere dag om te kijken wanneer hij positief teste. Zo konden wij gerichter vrijen.destijds deden we het al om de dag dus een eisprong missen kon eigenlijk niet. Tegenwoordig heb ik clomid en pregnyl dus ovulatie testen zijn niet meer nodig. Krijg echo voor folikelgroei
Hoe lang is jouw cyclus gemiddeld? Ik begin op dag 10 of 11 en dan meestal rond dag 14 een positieve ovulatie test. Mijn cyclus is 28 dagen gemiddeld. Vrijen doen wij meestal altijd om de dag, maar in de vruchtbare periode letten we er wel meer op
Belangrijkste is dat je weet dat ovulatie testen geen garantie op eisporong geven en dat de teststreep net zo donker of donkerder dan de controle streep moet zijn. Ook kun je de gehele cyclus een licht streep je hebben, dat komt omdat de stof lh wat met ovulatie testen gemeten wordt bijna altijd wel aanwezig is. Weet je je cyclusduur? Is die regelmatig? Dan doe je 16 dagen Voor je nod de testen. Evt als ze oplopen doe je er 2 op een dag zodat jeje piek niet mist. Nooit met Ochtendurine testen en probeer niet veel te drinken voorafgaand aan een test. Heb je je piek gevonden dan kan je ei binnen 12-48 uur springen. Ben je onregelmatig? Dan pak je je kortste cyclus en dan tel je daar 16 dagen vanaf en start je met je testen totdat je je piek vindt. Bijvoorbeeld 25 dgn-16 is op cyclusdag 9 starten met testen. Succes!
Bedankt allen... Ik snap dat je er geen zekerheid mee hebt om zwanger worden Ik probeer laatste maanden om de dag de liefde te bedrijven maar merk dat het echt "moetjes " beginnen te worden En dat wil ik absoluut niet! ja, ik ben mega ongeduldig!! maar seks mag noooooit een moetje worden!! Ik wil iig meer inzicht in wanneer ik daadwerkelijk meeste kans heb om zwanger te raken. En op die momenten kunnen we t dan erg gezellig gaan maken! En hoop zo de druk die ik hele maanden voel te kunnen minderen... Sinds ik geproefd heb van een zwangerschap wil ik niets anders meer lijkt het.... Terwijl we daarvoor altijd riepen: we zien wel wanneer t komt, heeft geen haast. haha en moet je me nu eens horen...