Hoi, Ik heb 3 weken geleden te horen gekregen dat ik aangenomen ben op een middelbare school als lerares wiskunde, wooohooo! Alleen hier komt het 'probleempje', ik heb nul ervaring! Per september ga ik met de (deeltijd) lerarenopleiding beginnen (heb gelukkig heel wat vrijstellingen omdat ik een technische universitaire opleiding heb gedaan), maar ik zal per midden augustus al voor de klas staan. Ik ben een zij-instromer, dit weten ze natuurlijk ook op de school waar ik ga werken en ik zou ook een interne begeleider krijgen, maar ik knijp m stiekum toch wel een beetje. Ik heb na het gesprek wat schoolboeken meegekregen, zodat ik de lesstof al kan doornemen (4 verschillende klassen, wiskunde HAVO 2, HAVO/VWO3 en rekenen VMBO 2). Daar ben ik dus wel al mee bezig, maar wellicht kan iemand me hier gewoon wat praktische tips geven hoe ik in godsnaam een les opbouw en wat andere praktische zaken waar ik rekening mee moet houden (hoe mogen ze me aanspreken, moet ik iedereen een vast plek geven, namen onthouden/plattegrond maken voor mezelf, wat mag wel tijdens de les en wat niet..........) Dus dames (of heren), wie kan me alvast wat praktische tips geven???? groeten, Twijfelkont
oeps sorry, had in de lounge geplaatst moeten worden, heb m nogmaals geopend in de lounge, dus deze mag dicht..........