Ik had laatst een topic geplaatst over het overlijden van onze labrador en dat we ons aan het oriënteren waren voor een eventuele nieuwe, kleine hond. Nooit aan een mopshond gedacht en we wilden ook nog even wachten. Helaas moet een oom van mijn moeder zijn mopshond herplaatsen wegens gezondheidsproblemen. De hond past qua gedrag precies in ons plaatje. Hij is 6 jaar, gecastreerd, kan met honden, katten en kinderen en is goed gezond. In het verleden (asiel) is hij geopereerd aan zijn neus om meer lucht te kunnen krijgen. Het schijnt verder een ontzettend lieve hond te zijn. We vinden het nu belangrijker dat een hond in ons gezin past, dan dat ik ermee kan werken (nu toch geen tijd voor) of dat ik het de meest mooie hond op aarde vind. Ik ga donderdag kijken of de klik er is en hoe hij reageert op onze zoon. Als wij de klik hebben, komt mijn man zondag kijken en dan nemen we hem eventueel mee. Zijn er hier mensen die een mopshond hebben in het gezin en hoe bevalt dat?
Ja! Wij hebben er eentje. Is wel pas 1,5 jaar oud dus erg speels maar we zijn er ontzettend blij mee. Het is een lieve hond, maar ze zijn wel wat eigenwijs maar dat wisten we bij aanschaf. Verder gaat het heel goed met onze zoon van 8 maanden. Hij wil eigenlijk altijd bij hem zijn, als in naast het speelkleed liggen etc., ook wil hij dat zoonlief met de bal met hem speelt haha.... Wel oppassen met andere honden, want een mopshond ziet echt zelf geen gevaar en is nergens bang voor! Zelf hebben wij nog een labrador en het is echt heeeeerlijk om die 2 samen te zien, ze spelen zo ongeveer de hele dag en gaan 's nachts zelfs samen op een deken slapen, heel lief. De mops is meer gericht op ons tijdens het wNdelen, de labrador gaat meer zijn eigen weg. Een mops moet je wel consequent mee omgaan omdat hij écht zijn eigen willetje heeft, maar met 6 jaar lijkt me dat niet zo'n probleem!
Mopshondjes zijn erg leuk! Mijn moeder heeft een zwarte en zij is helemaal gek met onze dochter, zij blijft echt staan om geaaid te worden. Zij is echt heel erg kief en zachtaardig en dat hoort ook echt bij het ras. Nadelen; korte snuit dus uitkijken met warm weer en inspanning. Door de hangoortjes heeft ze vaker een oorontsteking gehad. En; de meeste mopsen blaffen naar de tv, met corrigeren wel al een heel stuk minder geworden maar soms 😉 Fijn dat jullie gaan kijken en overwegen om het manneke nog een aantal fijne jaren te geven. Wij hebben ook een herplaatser gehad en dat was in het begin pittig maar daarna zo superleuk!
Heb erzelf geen 1 maar wat ik altijd zie is dat het wel leuke honden zijn en rustig, volgens mij ook best wel sociaal. Ik vind het wel leuke honden
hallo wij hebben 2 mopshonden het enige nadeel dat ik ondervind is dat ze ontzettend verharen verder nooit geen problemen met heel warm weer geen drukte voor ze
Me schoonouders hebben een mopsje. Ohhh wat ben ik gek met hem! Hij is super lief met me kinderen, waar zij zijn is hij!!
Fijn dat de reacties over het algemeen positief zijn! Ik heb in de tijd wel lesgegeven (hondentraining) aan mensen met mops-pupjes, maar eigenlijk zelden volwassen honden van dichtbij meegemaakt. Eigenwijs is geen probleem, trainen ook niet, maar van wat ik hoor, is het een probleemloze hond in huis en buiten. Mag daar mijn familie wel in geloven...hoop ik. Ga iig kijken hoe hij reageert op bepaalde zaken, bv onverwachte aanraking ivm de kleine man en hoe hij is met voer. Niet dat dat showstoppers hoeven te zijn, maar ik wil wel weten waar ik aan toe ben. @Tutti: ik geloof een beetje in het lot en onze vorige honden heb ik ook via een rare manier gekregen. Eigenlijk nog nooit een hond bij een fokker gekocht of zelf uit het asiel gehaald. Onze teef (labradorxgolden) heb ik meegenomen van mijn stage bij het KNGF en onze reu werd gefokt door vrienden van mijn ouders. Ben bij de geboorte geweest en zou helemaal geen pup nemen. Toen zijn moeder overleed en zijn aankomende baasjes afzagen van hem, is hij bij mij gekomen. Was vanaf dat hij 3 weken was al helemaal gek van hem. Zorro heeft al 3 baasjes gehad. Eerst bij een gezin met een baby die allergisch was, toen bij iemand die wakker werd van zijn gesnurk en nu dus bij ons familielid, die hem voor altijd zou willen houden, maar dat gaat lichamelijk niet. Zo zou hij hem ook nog eens kunnen zien. Ik heb iig geen reden om te twijfelen aan de reden van wegdoen door het eerste gezin. Hij schijnt erg lief te zijn voor kinderen.
Dat heb ik idd ook gelezen. Nu hebben we ook 4 katten en onze labrador was ook 1 lopend verhaarmonstertje, dus zijn wel wat gewend. Borstel jij ze of met een vochtige doek of iets? En is het noodzaak ze in de winter een dekje op te doen ivm de wat kalere buik? Ik zou denken van wel, maar mss hebben jullie andere ervaringen?
Als hij goed met kinderen is en een goed karakter heeft.... doen! Mopsen zijn zo leuk! Wij hebben er tijdelijk 1 gehad. Ik val wel op zulke "knappe" honden Ze verharen wel behoorlijk. Maar met een goede kam is het te doen. Onze Franse bull verhaard ook verschrikkelijk. Maar een paar dagen de kam gebruiken en hij is al bijna klaar met verharen.
Wij hebben een zwarte en deze verhaart echt een stuk minder! Hier idd met borstel en vochtige doek een x in de zoveel tijd. Wij hebben zo'n jasje voor hem, maar ik vraag me soms af of dat voor hem nou wel echt nodig is. Als het echt goed vriest wel maar met bijv. sneeuw klaagt hij nooit tijdens het lopen en zie ik ook niks aan hem qua kou. Maar nu lopen de labrador en mops samen, dus wordt er flink gerend dus heeft hij t niet snel koud haha!
Hier ook een mops De liefste hond die ik ken! Verhaart wel erg maar blaft niet (kan die niet, klinkt meer als een rokers hoestje!) Groot nadeel is de kortr snuit. Ze hebben het veel (bijna altijd) benauwd en in de zomer zijn ze helemaal niks waard. Ook moet je goed op oogjes en neusrimpel leyten deze kunnen nogal eens voor problemen zorgen. Een hondje wat ik eigenlijk net te ver heen vind kwa de extreme manier waarop deze er tegenwoordig uit ziet. Mijn mops heb ik dan ook niet voor gekozen (overblijfsel van ex) maar ben natuurlijk wel verschrikkelijk gek op t beestje! Dus een herplaatsertje is zeker aan te raden! Ik hoop dat er een goede klik is! O en een dekje in de winter echt NIET nodig. Deze hondjes raken al snel over verhir!
Ik zou even een update geven van vandaag. Het was echt een super lief hondje, echt een scheet en erg leuk met ons zoontje, maar we hebben er toch vanaf gezien. We hebben even een stukje met hem in de auto gereden (was niet zo bekend hoe hij autorijden vond), maar toen had hij het al erg benauwd. Hij bleek dus niet aan zijn neusvleugels/verhemelte geopereerd te zijn, maar alleen aan de overtollige huid bovenop zijn neus. Weinig effect voor hem dus helaas. Aangezien we 2 uur rijden van alle familie vandaan wonen en iedere week wel naar familie gaan, willen we dit hem niet aandoen. Er was nog een stel die interesse had, met nog een mops, dus die gaan hem nu ws een thuis bieden. Bedankt iig voor jullie info!
Bedankt voor de update. Jammer dat jullie er van af hebben gezien maar wel heel begrijpelijk. Hopelijk krijgt het hondje een goed plekje!
Ahh jammer! Ik moet zeggen onze mops is er niet aan geopereerd maar heeft er zeer weinig last van (ja toen t 35 graden was maar toen kon de labrador t ook niet echt hebben), maar komt ook bij familie vandaan waar dit het eerste en laatste nestjes was en waarvan de ouders dus geen echte fokhonden waren ofzo... Ik heb altijd t idee dat dat heel erg heeft meegeholpen bij onze mops!
Mijn ervaring is; begin er niet aan! Vrienden van ons hebben er één en er mankeert altijd wel wat aan dat arme beestje, is inmiddels al een heel duur hondje en nog geen 3 jaar oud! Kies liever voor een gezonder ras
We zijn inmiddels aan het kijken of we een hondje via een adoptieorganisatie kunnen adopteren. Spannend hoor, maar heeft geen haast, de juiste match is het belangrijkste.
We hebben, na dieper onderzoek, afgezien van het adopteren van een buitenlands hondje en zijn verder gaan kijken naar een hondje dat ons aansprak en van eigenaren die ons aanspraken. We vonden er twee waarbij we wilden kijken, een Jack Russel en een Parson Russel Terriër. De eerste was al vergeven en bij de 2e konden we kijken! Heel toevallig was dat in dezelfde woonplaats als mijn ouders. Een van de kinderen van deze mensen was ontzettend allergisch, echt sneu, ze waren heel emotioneel. Ontzettend mooi, maar vooral lief hondje, echt super! Nergens bang voor, niet te druk en heel braaf. Ook met stamboom, niet nodig, maar op zich wel leuk omdat we ook contact gaan onderhouden met de Belgische fokker van Maggie. Een top meisje! Net thuis en kennis gemaakt met onze 4 katten. Ook dat gaat goed, beetje aftasten, maar over 2 dagen beste maatjes. Ze ligt nu lekker te slapen in haar bench. Even showen, onze Maggie
Ach wat een scheetje! Heel veel geluk met elkaar. Enne dat drukke zal vermoedelijk nog wel komen hihi.