De "perfecte" hamburger bakken ...

Discussie in 'De lounge' gestart door Strijkkraal, 16 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Okee, op het eerste gezicht een simpel iets ... maarrrr hoe bak je een goede "perfecte" hamburger???

Iedere zaterdag eten wij 's avonds een broodje hamburger (helemaal aangekleed met tomaat, uit, cheddar (of soms mozzarella), mayo en curry en een "slaatje bla":D ...

Maarrr nu komt het, mijn hamburgers iedere zaterdag bollen helemaal op als ze bak, en als ik er dan in prik dan komt er een fontein van vet en vocht uit. Het resultaat is doorgaans een kurkdroge hamburger, maar op de hap vet zit ik natuurlijk ook niet te wachten. heb ook alles soorten hamburgers al geprobeerd.

Het alles geprobeerd eigenlijk al laag vuurtje, hoog vuurtje, snel omdraaien enz. maar niets helpt

Wie heeft de tip???

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik bak de hamburgers altijd op de grill.

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik zou ook voor de grill gaan. Of dicht schroeien en garen in een scheut water ( deksel op de pan).

Misschien voor de variatie zelf een hamburger maken van rundergehakt, kruiden en uitje.

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik gebruik het liefst grillburgers omdat die dunner zijn, en doe die dan in de grillpan. Zo vind ik ze het lekkerst. Weinig vet, ze gaan niet bol staan en krijgen een heerlijk smaakje.

5. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik doe ze op de contactgrill.. erg lekker!

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    okee, grill it is ;) stom, daar had ik nou zelf niet aan gedacht eigenlijk ...

Dank dames!!

7. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Ik maak ze met kruiden naar smaak, gesnipperd uitje, ei, klein beetje paneermeel en wat fijngehakte peterselie.

Kun je kleine platte hamburgertjes van maken, of groter wat je zelf wilt. En grillen.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
  9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik maak ze zelf (half om half-gehakt, eitje, paneermeel, gehaktkruiden, peterselie, basilicum) en dan idd op de grill (of in de grillpan). Ik zorg wel altijd dat ik ze al zo dun mogelijk heb gemaakt voordat ze op de grill gaan, want ze zwellen altijd ook een beetje op - geen idee waarom ;)
    Oh, en je broodjes ook ff op de grill leggen! Dan worden ze niet zo soppig ;)

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Zelf maken, veel lekkerder! En dan wat dunner en platter maken. Lekker kruiden.. jammie!

11. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Het scheelt ook als je ze in olijfolie bakt ipv in boter!

12. tulip

tulip Niet meer actief

hmm, de mijne zwellen nooit op hoor, ook niet als ik gewoon de diepvries hamburgers heb. Wij eten het vanavond toevallig ook, hmm.

13. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Wij eten meestal tartaartjes ipv hamburgers, vind het veel lekkerder!

14. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Je moet nooit gehakt halen bij de Albert heijn dan heb je zo'n vochtig iets dat smaakt niet! Ook de bief niet maar dat terzijde

Ik zou, als je geen zin hebt ze zelf te maken gewoon van de slager hamburgers pakken en dan kun je ze ook dunner bestellen..

En idd op de grill bakken! Succes..

15. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik zit er altijd op te meppen! haha.

16. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Actifry!!!!

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik heb ze gister in de grillpan gedaan ... ze zwelden nog wel op, maar eens stuk minder.

Soms idd dan maak ik ze zelf met een uitje en een eitje enzo ... maar vaak op zaterdag overheerst de gemakzucht een beetje ... Ik heb meestal de hamburgers van de Jumbo (Argentijnse hamburgers), die vind ik na lang zoeken toch wel het lekkerst. Of die van de AH, de tomatoburger van Greenfields ... mjummie

Wat ik nooit meer doe zijn de hamburgers (en gehakt) van de Lidl. Ze hebben veel goede dingen en die koop ik ook gewoon, maar het gehakt is gewoon niet lekker. Als ze in de pan gaan, geven ze gelijk een enorme hoeveelheid vet en vocht af ...

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Inderdaad grillen :)

Vind de hamburger zelf het lekkerst van de bbq :)

Deel Deze Pagina