Luuf vanaf 6 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Meijke, Sep 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Mijn dochter is nu anderhalve week verkouden (sinds 3 weken gaat ze 2 dagen per week naar de creche...en dat hoort er beetje bij heb ik begrepen ;)). Nu heb ik n.a.v. veel enthousiaste verhalen op ZP Luuf gehaald...maar ik lees dat dat pas vanaf 6 maanden is...

Zou ik in plaats van het op haar borstje en rug te smeren anders wat oplossen in een bakje met heet water en op haar kamer zetten? Zou dat kunnen helpen?

Heb geen uien in huis...maar die ga ik straks ook halen. Ze wordt er steeds wakker van 's nachts, zielig! Baby neusspray van Otrivin gebruik ik al.

Tips zijn van harte welkom :).

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ze is wel lekker vrolijk trouwens en heeft geen koorts! Alleen tijdens het drinken is het lastig...steeds met haar hoofdje schudden, door die verstopte neus vind ze drinken geloof ik maar een toestand. En dat is logisch ook...arme!

3. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

ok, ik snap het nu. Kan je niet gewoon een beetje zoutoplossing gebruiken om haar neusje te doen? Even overleggen met het cb-bureau, volgens mij mag dat gewoon en het is volgens mij vrij natuurlijk/naturel.

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ui onder het bed werkt heeeel goed bij kleintjes! wel dat je hele huis de volgende dag naar zweet ruikt maar goed...:D

Ik heb van die zoutspoeling pipetten van Otrivin, werkte ook goed vanochtend alleen slikt hij de boel dan weer door....zielig hè allemaal...

Hopelijk zijn ze snel beter.

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Zeker zielig Charlie :)! Die pipetten zal ik ook eens even opzoeken! Thanks voor de tips!

Verder ook ziekenboeg hier, mannetje heeft een buikgriepachtig iets. Dus ik zit in de woonkamer en in beide slaapkamers ligt de rest van mijn gezin ;).

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja je zou best een beetje luuf op kunnen lossen maar niet te sterk maken in het kamertje. Het gaat om die sterke menthol geur die nog niet zo goed voor ze is. Qua neusspray kan je net zo goed de volgende keer de neusspray van eigen merk etos/kruidvat oid kopen, dat is ook gewoon zout water alleen scheelt wat in prijs. Sterkte met je kleine meid, zielig he als ze zo snotteren!

7. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Voordeel van die pipetten is dat het niet zo snel naar binnen schiet...mijn kinderen schrikken altijd zo van die sprays...

8. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Inderdaad een ui. Die helpt altijd. En ik vraag me af hoe schadelijk Luuf kan zijn voor een kindje van bijna vijf maanden....Als je kindje nu net een paar weken oud is is het wat anders.
    Ik had het denk ik lekker gebruikt;)

9. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Luuf hebben we hier vanaf maand 3 a 4 al gedaan omdat hij echt geen lucht meer kreeg en de apotheek zei dat het wel kon omdat het het enige is wat ze voor baby's hebben.
    Hij heeft er niks van gekregen hihi, is een heerlijk vrolijk ventje.

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik smeerde het wel eens op een hydro en die bond ik dan aan zijn bedje vast..

11. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik heb Luuf ook al eerder gebruikt dan 6 maanden hoor, op advies van het Cb, inderdaad omdat er weinig andere middeltjes zijn. Ik smeerde het vaak op zijn romper, zodat het niet direct op de huid zat.

12. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Helpt Luuf echt? Ben ook van plan het te gaan halen voor mijn zoontje (gaat ook 2 dagen naar de opvang en preceis hetzelfde verhaal).

13. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    Luuf helpt echt en wat ook echt helpt is moedermelk in d'r neusje (moet je dat wel hebben...) Doe ik in een pipetje en dan druppelen in het neusje. maar als je een beetje kan richten... :)

14. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,267
    1,031
    113
    Zuid-Holland
    beetje zout in wat gekookt water oplossen en dan afgekoeld met een klein spuitje in het neusje spuiten werkt geweldig! die neussprays hebben vaak niet zoveel kracht en richten weinig uit. het lijkt een beetje wreed om het er zo in te spuiten misschien maar gelijk is het neusje van je beeb schoon!! dit doen ze vaak in het ziekenhuis bij zieke baby's

15. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb net de bijsluiter van luuf baby nog even doorgelezen, en bij mij staat er dat het voor baby's onder de drie jaar is. Volgens mij mag je luuf baby gewoon gebruiken (oranje). Maar misschien heb ik een heel oud potje en is er inmiddels iets veranderd?

Ik weet dat je geen levo-menthol onder de twee jaar mag gebruiken want dat kan tot verkramping van het strottenhoofd leiden, dat zit in veel van die smeerseltjes. Maar ik dacht dat luuf baby meteen al kon.

16. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Luuf mag je gewoon gebruiken hoor. Heb het oranje pakje, en daarop staat ;

Luuf voor Baby's van 0 tot 3 jaar.

17. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Als je in de bijsluiter kijkt, staat daar vanaf 6 maanden in!
    Dit is omdat de neus van een pasgeborenen heel veel sterker is dan onze neus. Ruik zelf even aan de Luuf en bedenk dat dan x30 ofzo. Dat kan erg onprettig zijn. Het gaat dus niet om de substantie op de huid, dat dat erg zou zijn. Maar echt om de mentholgeur! Sommige raden trouwens aan vanaf 3 maanden, en anderen vanaf 6... Maar zou zeker daarvoor geen menthol/eucalyptus geur gebruiken.

Share This Page