Onze navibot doet het niet op hoogpolig tapijt. Nu hebben we een laagpolig vloerkleed gekocht, en daar gaat hij wel op
Wij hebben de meest simpele iRobot em die werkt prima. Alleen moet je wel zorgen dat de vloer vrij is. En met name bij de speelhoek van onze zoon zijn we wel even bezig. Dus kost het nu toch wel weer veel moeite om te stofzuigen, haha. Ik zit hem 1 à 2 keer in de week aan en ok swiffer ook 1 of 2 keer. Dat swifferen doe ik vooral 'in de loop' (dus waar ik bij kan zonder te bukken en zonder dingen opzij te schuiven.) De iRobot maakt dan wel weer goed schoon onder de kasten en de banken. (Staat bij ons toeallig allemaal op pootjes.) Ik merk wel dat hij nu (na 1,5 jaar ofzo) wat minder wordt. Het scheelt wel dat we laatst weer even alle wieltjes eruit hebben gehaald om daar stof en haren uit te halen. Dat scheelt alweer een hoop.
Wij hebben er ook een en ik ben er blij mee. Voor elke ochtend staat de timer op 7.00, ze (ja volgens mijn vriend is het een ze en hij heeft d'r ook een naam gegeven, heel erg bij vreemde als ie het over .... heeft die aan het stofzuigen is terwijl ik er langs sta....) maakt dan een ronde, gaat over de matten heen en onder de kasten door. Een à twee keer in de week ga ik zelf nog eens extra langs de plinten en in de hoeken. Met zo'n dagen als nu zet ik haar een keer extra aan aangezien de kinderen met zand enz binnen komen.
Wij hebben een IRobot, super ding ! We hebben 2 honden en 1 kat, ideaal voor alle losse haren op de grond. Onze irobot heeft een timer, elke dag begint hij om 9 uur Onze honden en kat geven er niets om, zijn niet bang ofzo. Onze Koen vindt hem geweldig, ligt geregeld onder de kast om hem stiekum aan te zetten Natuurlijk, hij komt niet in de hoekjes en niet onder lage meubels, maar hij neemt al het basiswerk uit handen en daar ben ik al heel blij om ! De irobot Ik zou wel voor een duurdere gaan ipv eentje van bv 150, dat betaalt zich echt wel terug. Ik heb veel reviews gelezen en de irobot komt als beste uit de bus qua schoonmaken/inhoud/duurzaamheid zeker met huisdieren. De irobot botst bv niet tegen de meubels aan, hij gaat langzamer bij een object, hij leert ook waar meubels staan en onthoud dit. Een goedkopere botst gewoon overal tegenaan, dat is zijn manier om vooruit te komen. De irobot heeft een bepaalde route, t lijkt niet zo, maar op t eind is hij overal geweest Veel plezier ermee