zijn dat nou de hormonen??

Discussion in 'Zwangerschap' started by liesa, Jul 17, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liesa

liesa Lid

Jul 11, 2006
    43
    0
    0
    ik ben nu 5 weken zwanger. Ik kan nou niet zeggen dat ik het helemaal geweldig vindt. wij willen graag een kindje, maar nu het zover is ben ik erg van slag.
    Mijn humeur is verschrikkelijk, heb geen zin in seks, en voel me eenzaam, het lijkt wel of ik helemaal in mijzelf ben gekeert. Ik vind het moeilijk om te omschrijven maar voel me zo leeg!!! natuurlijk ben ik blij met mijn zwangerschap maar ik kan er nog niet van genieten!
    heeft iemand dit ook meegemaakt?? en heeft er iemand tips voor mij??

groeten liesa

2. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

Dec 5, 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hoi Liesa,

In het begin zat ik ook niet op een roze wolk hoor. Ik dacht eerst waar beginnen we aan! (bij ons was het een 'ongelukje', maar wel gewilt) Daarna dacht ik ooohh, als het maar niet dood is of als ik maar geen miskraam krijg.
    Elke keer verzon ik weer iets waardoor ik steeds minder vrolijk en blij was. Ik had tot voor kort (!) ook geen zin in seks. Maar ik heb het idee dat dat er allemaal bij hoort. Er gebeurd heel wat in je lichaam en dat kun je niet even opzij zetten.
    Soms heb ik zelfs geen zin om over mijn zwangerschap na te denken of over te praten, dan doe ik net alsof ik niet zwanger ben. Ik ben er echt niet elke minuut van de dag mee bezig en dat moet je ook niet van jezelf verwachten! Het is inderdaad een wondertje dat in je buik groeit, maar dat betekend nog niet dat je er constant mee bezig hoeft te zijn.
    Dat doe je dadelijk wel, als die kleine uk er is! :)

Trek er niet te zwaar aan, het gaat vanzelf over. En zo niet, ga dan eens met je huisarts praten of de verloskundige!

Heel veel succes ermee meid!

Liefs,
    Daphne

3. liesa

liesa Lid

Jul 11, 2006
    43
    0
    0
    hoi daphne.

bedankt voor je reactie, er speelt idd ook steeds door mijn hoofd eerst maar even afwachten of alles wel goed gaat, wij hebben het ook nog aan niemand vertelt. volgende week aan mijn ouders en schoonouders vertellen, misschien helpt dat ook wel dat je het kan delen met iemand.
    ook sluit ik mijn vriend buiten voor mijn gevoelens en doe kortaf tegen hem. echt helemaal niet aardig want hij doet zo zijn best en snapt er geen hout van dat ik zo tegen hem doe. pfff ik hoop maar dat het snel wat beter wordt. positief denken zeg ik maar steeds tegen mezelf!!

liefs liesa

4. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

Jul 11, 2006
    1,079
    0
    0
    Ik heb er ook wel een beetje last van hoor, de ene dag vind ik het allemaal geweldig en de andere dag slaat de onzekerheid toe en dan ben ik niet te genieten. Mijn vriend heeft inmiddels door (na wat gelezen te hebben) dat de stemmingswisselingen er bij horen. Het zal allemaal wel goedkomen :D

5. Panda

Panda Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    2,248
    0
    0
    Volgens mij zijn dat inderdaad hormonen. Ik voelde me de eerste 12 weken heel vreemd, helemaal niet mezelf (terwijl de zwangerschap hartstikke gewenst was). Mijn moeder herkende me niet eens, zo was ik veranderd. Dat heeft zich gelukkig gestabiliseerd en nu ben ik gewoon weer de oude. En vind ik het ook leuk om zwanger te zijn!
    Meld het wel even aan je verloskundige/huisarts.

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ik heb die roze wolk nog niet gezien en loop al zowat tegen het einde. Al vanaf het begin heb ik een zwangerschap met extreem veel klachten, stress en kwalen. Volgens mij persoonlijk is die roze wolk echt de grootste fabel ter aarde. Op tv en in de tijdschriften lees je (en zie je) niets anders dan vrouwen met een roze bril tijdens de zwangerschap. Het lijkt wel een taboe als je dat niet zo ervaart of voelt. Mensen lijken dat niet te begrijpen. Je moet vooral heel erg blij zijn!

7. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    dat had ik bij mijn eerste zwangerschap ook Renate, echt geen roze wolk.

Ik hoop dat het bij deze wel heerlijk genieten wordt.

8. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik had dat in het begin ook!
    Lang lebe hormoontjes!
    Was snel geirriteerd,moe,ook geen zin in sex enz...
    Nu ben ik lekker vrolijk,wel moe weer mja hoort erbij en alles is weer zoals het was!!
    Ik dacht echt als dit zwanger zijn is doe ik het nooit meer,maar nu zie ik ooit een 2e echt wel zitten :D
    Is allemaal tijdelijk meid,straks ga je echt kei hard genieten,let maar op ;)

9. judithteresa

judithteresa Bekend lid

Jul 2, 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ik was aan de ene kant zo blij, erg gewild, en niet verwacht!! aan de andere kant erg bang en depri, voor wat er nu gaat gebeuren!! iets heel anders om er over te praten dan dat het in 1 keer ook echt zo is!! was in een vreselijk humeur!!
    maar dat is nu over, en ontzettend gelukkig nu!! alhoewel ik nog steeds heel depri af en toe raak maar dat schijnen de hormonen te zijn!

10. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

hmmmm..dus ik ben niet de enige die zich af en toe echt rot voelt.. :rolleyes: Dat lucht wel weer op hoor!

Vorige week kreeg ik zelfs ff ruzie met mijn lief, omdat ik echt verward was over de zwangerschap. Hij begreep mij niet en ik begreep hem niet. Het was echt een ruzie van niks, maar het maakte mij compleet overstuur. Hij heeft mij zelf uit pure wanhoop toegesmeten dat ik de "kwaaltjes" verzon, nu ik zwanger was. Nouuuuu, dat was echt de druppel hoor! Alsof ik het leuk vind me zo moe, humeurig en emotioneel te voelen.

Maar goed, waar het op neer komt is dat ik moet wennen aan alles wat er gebeurd en gaat komen. Maar hij net zo goed hoor. Gelukkig zijn we nu van de eerste indrukken bekomen en komt het genieten langzaamaan. Een zwangerschap is gewoon een indrukwekkend iets, waar je denk ik even de tijd voor moet nemen om eraan te wennen.

De een zit meteen op de roze wolk en de ander krijgt die wolk nooit. Iedereen beleefd dat denk ik toch anders.

11. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    De roze wolk is bij mij ook nog niet aan de deur geweest.. :rolleyes: :rolleyes:
    Het is gewoon heel vreemd, je weet dat je leven gaat veranderen.. Daar heb je bewust voor gekozen, alleen nu is het definitief.. Hier kun je niet meer onderuit..

Maar ook de hormonen kunnen je goed te pakken hebben, geloof dat ik mijn pakkie hormonen ook wel heb gehad, en nog steeds heb..
    Ik twijfel al vanaf het begin, en ik geloof niet dat het minder wordt, alleen maar meer..

Maar iedereen zegt dat je daardoor je gaat voorbereiden om het moederschap..
    Nou als ik dan geen goede moeder wordt, dan weet ik het ook niet meer.. :p :p

Veel succes, en gefeliciteerd natuurlijk!
    Groetjes Kalush

12. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hier ook nog zo een hoor!

ik vind het helemaal tegek wawie maar een uur erna maak ik me druk, of het niet te snle was bladiebladiebla!
    Het was heel erg gewild maar we stodnen ervan te kijekn dat het in de tweede ronde al raak was! daar hadden we niet opgerekend...

maar ja de volgende dag zit ik wel weer op die wolk!
    Maar heeft iemand nog een roze wolk over? schop hem maar hiereen want di evan mij is te klein! ik kukel er steeds vanaf!

13. Silly43

Silly43 Actief lid

May 8, 2006
    468
    0
    0
    Hoi

ik heb het ook. Slecht humeur, mijn vriendje overal op afsnauwen. Te lui om van de bank te komen (terwijl ik helemaal niet zo ben) En ook het gevoel of het niet te snel na mijn andere kindje is (is 15 maanden nu) en of ik het allemaal wel aankan, en inderdaad ook geen zin in sex. Ik hoop dat het allemaal weer snel overgaat en dat ik er dan wel van kan genieten

Moet ook wel erbij zeggen dat als ik echoplaatjes of pasgeboren beebs zie dat ik dan wel kippevel krijg. Dan wordt ik helemaal warm van binnen. Dus waarschijnlijk zit het ook wel goed

14. liesa

liesa Lid

Jul 11, 2006
    43
    0
    0
    ja het is allemaal erg verwarrend en krijg dus ook woorden met man lief, ook al heeft er over gelezen het blijft moeilijk te begrijpen. maarja ik voel me gewoon zo K!! kan het moeiljk van me afzetten.
    nu maar hopen dat het van tijdelijke aard is, want als dit 9 maanden duurt ........ :confused:

liefs liesa

15. Niet meer actief

haha.. meis.. je hoeft die rozewolk die iedereen omschrijft ook niet te hebben hoor. Ik vond mijn eerste zwangerschap ook geen zak aan. En nu ben ik 5 wkn zwanger en tsja.. ik ben wel blij dat ik zwanger ben, maar ik ben wel klaar voor de bevallin hoor..haha.. Zwangerschap zelf vind ik niet zo boeiend.

16. pooh7605

pooh7605 Actief lid

Apr 20, 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Ben blij om te horen dat het normaal is. Ik ben blij dat ik zwanger ben maar dat ik het nu van de daken af schreeuw en inderdaad de gehele dag op een roze wolk zit nou nee.
    Ik ben meer sjacherijnig dan dat ik vrolijk ben. Zal inderdaad de hormonen zijn maar de mensen om me heen zeggen echt voel je je zo?
    Ja kan ik er wat aan doen. Ik zou ook rechtstreeks naar de bevalling willen. Eenzaam voel ik me ook heel erg kan er zelfsom janken soms.
    Nou heb ik dan niet veel klachten gehad in het begin maar ik had al last van ´mijn rug door een autoongeluk en nu wordt het er niet beter op. Ben moe in mijn rug en als ik te lang sta dan krijg ik zeurende pijn onderin mijn buik.
    Nee vrolijk en in de wolken zijn zit er bij mij niet bij.

17. Niet meer actief

misschien komt het nog.. mijn roze wolk kwam eigenlijk toen ik tegen de 34 wkn was..

18. liesa

liesa Lid

Jul 11, 2006
    43
    0
    0
    hello

goed om te lezen (nouja goed) dat het niet raar is wat er met me gebeurt. nu maar hopen dat het gevoel wegtrekt en dat het straks wel ontzettend leuk is. het gevoel van niks meer mogen speelt nu ook veel meer mee. niet meer af en toen roken en een glaasje wijn met dit mooie weer. als het van het begin een roze wolk is dan heb je er misschien minder behoefte aan. zou nu wel een borrel lusten!! bah ik zou ook willen dat ik nu zou moeten bevallen!! in ieder geval zo voelt het nu!!

Share This Page