Kleding tips

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanmeisje, 1 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Hallo allemaal,

Het is persoonlijk maar voor de aanschaf van kleding heb ik de volgende tips:

1. Koop ook alvast maat 62
    Na 1 of 2 mnd hebben ze deze maat al!
    Doe je tijdens je zwangerschap maanden over het uitzoeken van een leuke garderobe moet je de volgende opeens heel snel hebben!

2. Zorg dat je de kleding goed kunt combineren
    Oeps! Weer gespuugd, truitje nat en volgende maar weer!

3. Hele zachte kleding
    Bij Prenatal verkopen ze een kledinglijn extra soft (staat met stickers op de kleding). Ik vraag me werkelijk af waarom we gestopt zijn om deze kleding te dragen, ik werd er jaloers van! Ook na veelvuldig wassen blijft het zó zacht en het is niet zo duur.

4. Je hebt minimaal (ongeveer) 7 rompers nodig, en ook zoveel truitjes en broekjes

5. Kleintjes kunnen zichzelf echt moeilijk warm houden
    Ook tijdens de hitte kunnen ze het echt koud hebben en zelfs kruikjes nodig hebben, korte mouwen en korte broeken zou ik zelf niet (meer) aanschaffen.

6.Koop een warme wikkeldoek
    Ik had zelf die van Snooze baby, héél zacht. Met voetjes zodat ze zich niet los kunnen trappelen en met labels, daar zijn ze echt gek op!

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fijn dat de wikkeldoek zo goed bevallen is, die wil ik zelf ook halen voor ons 2e kindje straks

enkele dingen waar ik niet/ander mee eens ben:

1. Kraamvisite komt vaak aan met mt 62 en je wil ná de bevalling na een tijdje ook graag weer even shoppen - al is het maar om een doel te hebben om te gaan wandelen met je ukkie... Dus mt 62 zou ik alleen meenemen, als je het écht niet kan laten hangen..
    4. Ik vind persoonlijk dat je minder broekjes nodig hebt. Shirtjes en rompers zijn snel ondergespuugd/gepoept, maar broekjes vond ik érg meevallen - die gingen hier in elk geval langer mee.

Maar verder sluit ik me bij je aan ;)

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ja het is voor iedereen weer anders maar als je (zoals ik) de eerste in je omgeving bent met een kindje dan is een richtlijn toch wel makkelijk!

En broekjes gaan inderdaad iets langer mee...

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

hahahaha ik heb al zoveel maat 62....durfde niet al teveel 50-56 te kopen omdat je niet weet hoelang ze daarin passen maar heb dus echt al heel veel 62 en 68....tralallala....nu maar hopen dat de kraamvisite 74 gaat geven ;)

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    #5 debq, 1 apr 2010
    Laatst bewerkt: 1 apr 2010
    Lief zo'n lijstje! Wij hebben vooral van mijn schoonmoeder ook al heel veel maat 62 (en 68 ) gekregen... Ik vind die maat nog wel moeilijk kopen omdat ik eind mei uitgerekend ben en maat 62 dan net wel, net niet in de warmste periode van het jaar zit, je weet het hier maar nooit. Hoe zou je dat dan doen?

6. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Heel handig dit lijstje met tips!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Helemaal mee eens! :) Gisteren in de stad geweest en ik zag zoveel leuke kleertjes! Maar ik heb al genoeg 'helaas'. Moet nog even goed kijken wat ik al in maat 62 heb, ligt nog op zolder, dus misschien mag ik binnenkort toch wel los gaan ;)

8. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik had inderdaad wel wat maatje 62 gekocht maar meer maat 56 ook niet teveel volgens mijn schoonmoeder zouden we een hele grote baby krijgen ( een soort reus )
    Toen werd onze zoon geboren 48 cm hebben we als een stel gekken maatje 50 bij moeten halen, had er pas 2 pakjes in en hij heeft echt tot 5 weken oud alleen maatje 50 aangehad daarna 56 en nu sinds anderhalve week heeft hij maatje 62 aan. maar hij is nu bijna 3 maanden, en het zit nog echt ruim, 3 weken geleden was hij ook nog maar 55 cm hoor. maarineens was 56 te kort en te krap.

gelukkig had ik niet al teveel in 62 gekocht want we werden ermee overladen iedereen kwam met 62 aan. en ook 56 nog trouwens.

dus doe niet al teveel kopen hoor je krijgt zoveel!

9. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ben het ook niet helemaal eens met wat je zegt over maat 62. Kais kan pas nét in maat 62. En hij was vrij gemiddeld bij zijn geboorte. De afgelopen weken ben ik rustig aan weer wat kleertjes aan het shoppen en dat vind ik juist heerlijk.. nu ken ik mn mannetje en kan ik veel gerichter shoppen, ook omdat ik nu beter weet wat handig is qua sluitingen enzo. Kraamvisite kwam vooral met maat 68 tot zelfs 80!

Maar het is wel een goede tip op zich, want er zijn natuurlijk ook kindjes die wel al vrij snel in mt 62 kunnen.

Mijn tip sluit aan bij jouw tweede tip: zorg dat je bij ieder broekje dat je koopt meerdere truitjes kunt combineren. Want anders ga je toch iedere keer ook weer het broekje verschonen omdat het anders niet bij elkaar staat..

Tip 2: koop pyjamaatjes die over heel de lengte open te knopen zijn, bij doorgelekte (poep)luiers hoef je dan niet de hele pyjama over het hoofdje te doen. Rompers kunnen naar beneden uit, maar pyjama's niet zo makkelijk.

Ik heb 1 truitje gekocht met knoopjes op de achterkant. Niet doen! Zo irritant om hem iedere keer op zn zij te moeten draaien om die drukkertjes los te krijgen!

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva ging met 1,5 maand in maat 62, Lisa waarschijnlijk ook. En ze waren vrij groot bij de geboorte (rond de 9 pond en zo'n 53 cm). Het is ook maar net hoe je je na de bevalling voelt. Ik voel me goed en heb wel zin om te shoppen ;), maar als je een groot kind krijgt en je herstelt niet zo snel, heb je misschien geen zin om binnen 4-6 weken te moeten shoppen.

En de tip wat pyjamaatjes betreft, ik zou zeggen, schaf geen pyjama's aan, wat een ondingen zeg! Maar goed, is heel persoonlijk geloof ik. Doe mij maar een zacht broekje die je in 1 keer uit- en aantrekt en wat ook makkelijk in het donker kan.

En truitjes met knoopjes aan de achterkant vind ik niet zo vervelend, gewoon op de zij draaien inderdaad, of op de buik. Maar het lijkt me zo vervelend liggen, daarom ben ik er niet zo'n fan van.

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    heb ik ook 1 van, maar daniel vind het heerlijk op zn buik dus zorg dat hij eerst alles aan heeft en draai hem dan op zn buik, truitje dicht en haartjes doen, no problem, maar bij kleintjes wel denk ik...

12. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Nog wat tips:
    * Geen truitjes met knoopjes ipv drukkertjes. Zo ontzettend lastig gepriegel.
    * Geen broekjes met voetjes. Bij een beweeglijk kind heeft ie na een paar seconden de voetjes in zijn kruis. Je kan er wel sokjes weer overheen doen, maar ja....
    * Voor jezelf... koop een paar kledingstukken in een maatje groter, zodat je na de bevalling ook weer vrij snel gewone kleding aan kan. Zwangerschapskleding en huispakken ed ben je echt wel spuugzat op een gegeven moment.

13. marilouise

marilouise Niet meer actief

Wij hebben juist wel pyama,s heerlijk het heeft bij ons enorm geholpen de kleine man in een lekker ritme voor hem te krijgen. overdag is het een drama met slapen, maar s'avonds wordt hij lekker opgefrist, schone romper en pyama aan en dan zijn flesje en naar bed en het werkt geweldig hij gaat dan heerlijk nog even liggen keutelen in bed en dan lekker slapen en hij is altijd lekker schoon en fris( daar ben ik heel erg in misschien maar hij heeft altijd 2 maal daags schone romper aan, )

14. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Hangen jullie trouwens de kleertjes op in de kledingkast of vouwen jullie ze op en in de comode?

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Opvouwen, dochterlief heeft zoveel dat ik het echt niet kwijt kon op het hang gedeelte van de kast :).
    Voor meisjes heb je sowieso veel verschillende kledingstukken: jurkjes, rokjes, broeken, rompers korte mouw, mouwloos en met lange mouw, t-shirts korte mouw, longsleeves lange mouw, bloesjes, leggings, maillots, pyjama`s. Ik heb planken in de kast waarop alles ligt, jurken en bloesjes hangen in het hang gedeelte.

In de commode heb ik wat rompers, hydrofiele luiers in de bovenste la. Middelste la: beddengoed en aankleedkussen hoezen. Onderste la kleding die nog te groot was.

Verder zou ik juist nog niet te veel kopen in maat 62! Het ene kind heeft het na 1 maand al aan, mijn dochter pas na 6 mnd! Dat was wel een frutje, maar goed. Als ik voor haar geboorte al de uitzet in 62 had aangeschaft wat had ik dan moeten shoppen in de maanden erna ;)!

Qua kleding is het maar net wat je handig en leuk vindt. Ik vind het veel te veel gedoe om een klein babytje 2x per dag te verkleden. Slapen deed ze in haar dagkleertjes. Boxpakjes en broekjes met voetjes vind ik niet mooi en handig en had ik daarom niet.

En zo geldt het voor veel dingen...

16. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.828
    9.336
    113
    Gelderland
    nog wat tips"

-pyjama pas kopen als je het echt mist. Wij gebruiken ze niet omdat we hem inbakeren.
    -rompers met lange mauwen waardeloos! het makkelijkste zijn de simpelste witte rompers met korte mauwen.
    - t-shirtjes ZONDER knoopjes of drukkertjes. deze gaan nog makkelijker over het hoofdje.
    - idd 1 broekje waar je 2 truitjes op kan doen.
    - jasje in maat 50 is zonde van je geld.
    - koop sokjes tegelijk met een truitje. staat leuk:D
    - pakjes aan een stuk zijn leuk en makkelijk maar dan zonder voetjes.

Je krijgt echt ontzettend veel van de kraamvisite maar dat vond ik geen reden om minder kleertjes te kopen vooraf. Je door jezelf uitgezochte kleertjes zijn altijd leuker:p

Deel Deze Pagina