Steeds willen staan tijdens eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jette, 19 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi meiden,

weer een probleem tijdens het eten, onze dochter vindt het warm eten helemaal niet interessant, na een paar hapjes gaat ze steeds in haar kinderstoel staan, wij zetten haar ook steeds weer terug en zeggen dan dat ze netjes moet blijven zitten, maar het is een strijd hoor, je krijgt er zelf haast geen eten meer bij, tot het punt dat ik haar op de grond zet, dan wil ze steeds bij mij op schoot, ik negeer haar volledig dan na gezegd te hebben dat mamma wel moet eten.

Dan is het brullen geblazen pfff niet leuk hoor de maaltijden zo.

Hebben jullie tips? doe ik het goed of juist helemaal verkeerd.

jette

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik denk dat je er prima aan doet om haar te negeren terwijl jij eet. Tja, het is kiezen of delen en dat snappen ze prima. Misschien is een tuigje nog wat voor je, zodat ze niet kan gaan staan? Klinkt 'hard' maar het kan soms heel goed helpen met het helpen bij het concentreren op iets onhandigs als eten ;) (sommige kindjes geven gewoon niet veel om eten)
    Ik zou tijdens het eten er vooral geen strijd van maken. Probeer het maximaal een aantal minuten en daarna is het inderdaad klaar.

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Hoe oud is ze?
    Ik zou haar idd in een tuigje vastzetten, dan krijgt ze ook de kans niet om te staan en jullie kunnen eten en haar wat meer negeren.
    Voor die kleintjes is aan tafel zitten ook wel lang hoor. Als ze 'klaar' is met eten kan je haar misschien een speeltje / boekje tijdelijk te geven; zo is het wat leuker voor haar aan tafel.

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee heeft dat ook een periode gehad, toen zette we haar vast in een tuigje.
    nu blijft alweer een poos gewoon zitten en zit ze ook niet meer vast.

5. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Als ze in het begin wel netjes zit en wat eet overdreven positief zijn tegen haar en het belonen met complimentjes. En inderdaad het negatieve gedrag negeren en ik zou inderdaad een tuigje kopen zodat ze wel weet dat je netjes moet zitten aan tafel. En een speeltje of iets als zij klaar is lijkt mij een heel goed idee. Je doet het volgens mij al prima en ja gezellig is het niet maar doorzetten ze heeft het vanzelf een keer door dat het niet werkt wat zij doet. Tot die tijd sterkte! ;)

6. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Inderdaad een tuigje kan wonderen doen.
    We hebben hier een verschrikkelijke draai kont die op die manier al een keer uit zijn stoel is gevallen toen ik even niet oplette.:(
    En als hij nu begint te draaien tijdens het eten waarschuw ik 2x van recht zitten anders ga je in het tuigje. En hij begint het te leren:)
    Gelukkig.

Liefs Janna;)

Deel Deze Pagina