Dag dames. Ik heb een hartstikke lieve meid van 6 jaar rondlopen en ben op het moment 11 weken en 1 dag zwanger van ons 3de kindje. Onze 2de, haar zusje is in september 2013 geboren met 23 weken nadat ze was overleden zonder reden en dit heeft ons enorm aangegrepen. Vooral die kleine meid heeft het er zeker 1x in de week nog over en dat is helemaal niet erg. We gaan om de 2/3 maanden even langs. Maaaaar de laatste paar weken is het zo een ontzettende draak!! Schreeuwen, weglopen als ik tegen haar praat, overal nee op schreeuwen, oostindisch doof, tijd rekken. Vanmorgen te laat omdat ze geen broek aan wilde maar een jurk. Ze had gister een jurk aan dus nu was het weer tijd voor een broek. Ze heeft 15 minuten zonder broek op bed gezeten uit protest haha. Ik kon er stiekem wel om lachen maar gaf het geen aandacht verder. Uiteindelijk begon ze een compromis met mij te sluiten... Ik ga pas luisteren als ik een legging aan mag!! We zijn 5 minuten te laat op school gekomen vanwege madam haar protest maar de aanhouder heeft gewonnen. Ze heeft haar broek aan!! Vorige week staan we samen onder de douche en ben ietsjes opgezet (was altijd zo plat als een dubbeltje) en heb iets meer borsten. (yeah!) Nu zegt ze tegen me 'mama jij heb een baby in je buik want je heb een dikke buik en dikke tieten' Uhhhh dus stond even verbaasd dat ze dat zei, we willen het juist nog stilhouden ivm het verleden voor haar Zou haar gedrag kunnen komen omdat ze het al doorheeft of ben ik nou gek aan t worden?
Dat is dus de grap, ik weet niet wat ik ervan moet denken want ze zei ook tegen me moeder dat ze een baby in dr buik had omdat ze volgens haar een dikke buik heeft haha. Het valt me gewoon heel erg op dat ze het echt de laatste paar weken heeft. Net zoals dieren het door kunnen hebben vraag ik me dus echt af of kinderen dat ook kunnen en daar dus op reageren...
Zit ze toevallig net in groep 3? Hier namelijk ZEKER geen baby in mijn buik maar wel hetzelfde gedrag van onze 6 jarige. Schijnt beetje bij de overgang naar groep 3 te horen vertelde haar juf. Maar goed, kinderen zijn ook niet gek, dus wie weet... Gefeliciteerd trouwens! Hoop voor je op een goede zwangerschap!
Wat spannend zeg, weer zwanger, gefeliciteerd! Of ze het doorhebben, mijn dochter heeft dit soort dingen door ja. Ze heeft vorig jaar ook 11 dagen na verwekking het doorgehad bij mn nicht en ze heeft het vaker doorgehad bij schoonzus en vriendin van me. Ze benoemt het niet met zoveel woorden maar ze laat heel duidelijk aanhankelijk gedrag zien terwijl ze normaal nooit zo naar iemand toe trekt. Maar ik wou even meegeven over het drama wat aankleden heet; pick your battle's! Is het erg als ze 2 dagen een jurk draagt?
Dat gedrag vertoont mijn 6-jarige draakje ook en ik ben ook zeker weten niet zwanger. Maarre, die discussie ga ik niet aan hoor, als ze een rok aan wil trekt ze lekker een rok aan.
Ik denk dat ze het gewoon al aan je lichaam ziet als ik het zo lees. Wat betreft de kleding, pick you battles inderdaad. Zodra ze hier aangeven het niet met mijn keus eens te zijn, gaan ze zelf hun kleding uitkiezen. Lopen dan trouwens een half jaar lang regelmatig voor schut en dat vertel ik ze dan ook , maar ik vind het belangrijk dat ze hun eigen ik gaan vormen. Als ze zich echt vreemd kleden komen ze er wel op terug als klasgenootjes er iets van zeggen
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. en idd het hoort bij de leeftijd. met de 7-8 komen ze in de pre pubertijd hahahaha. wat ik altijd deed als aankleden zo'n "drama" was. Samen de avond er voor kleren uit kiezen en klaar leggen ... Zo voorkom je die discussies .. Na een tijdje zul je merken dag dag niet meer hoeft.
Hey meiden. Dankje voor de felicitaties! Normaal ben ik ook niet zo moeilijk hoor maar vind wel als ik wat afspreek met dr over kleren dat de afspraak dan ook staat. Vind ik wel zo belangrijk. Die ochtend was dan ook afgesproken dat ze een broek zou aan doen omdat er geen legging of mayo's lagen. Moet nieuwe bijkopen en wat ze heeft lag in de was dus vandaar haha. 9/10 x gaat het ook wel goed hoor maar op dit soort momenten barst de bom gewoon, s'avond klaar leggen is hier ook amper een optie, al eens geprobeerd met dr maar dan staat ze s'morgens op om vervolgens toch wat anders aan te willen. Vervolg: oorlog Denk dat ik het s'avonds klaar leggen maar weer ga proberen, is voor mezelf wel het handigst en scheelt tijd in de ochtend. Hopen dat ze het nu wel accepteert poeh. Apart dat het bij de leeftijd kan horen, heb namelijk nog niemand anders uit haar klas erover gehoord. Ze zit in een tussengroep van 2 en 3 omdat groep 3 net te zwaar is voor haar. Ik denk dan eerder ook dat ze het bij mij ziet want voor mij doen ben ik al wat voller idd en ze ziet mij gewoon in me blote kont natuurlijk
Nou met 7-8 zitten ze nog niet in de prepubertijd hoor hahahaha Ze is zich lekker aan het afzetten, hoort erbij. (al zou mijn 6 jarige geen tieten zeggen hahahaha)