Cursussen voor zwangeren.. hoe kiezen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tinkerbel, 30 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Hoe moet ik nou kiezen? Er zijn er zoveel. In de folder die ik mee heb gekregen van de verloskundige staat dat je je zo rond de 12e week al moet opgeven vanwege de drukte. En dat het verstandig is om maar 1 cursus tegelijk te doen.

Nou kan ik kiezen uit BEVALLEN DOE JE SAMEN. Maar ik hou niet van enge verhalen, ben bang voor enge filmpjes over bevallen. En mijn man zegt dat een mannelijke collega van hem de cursus niks vind.

Dan heb je ZWANGERSCHAPSYOGA. Nou spreekt die mij het meest aan. Omdat ze ook bespreken hoe je met angst om moet gaan en hoe je je bewuster van je baby wordt. Maar ik heb totaal geen ervaring met yoga dus heb ik er dan niks aan? Iemand ervaring? Heb ik yoga ervaring nodig?

En dan heb je nog ZWANGERSCHAPSGYMNASTIEK. Maar dat ik eigelijk hetzelfde verhaal als yoga. Geen conditie. Iemand Tips? Tinkerbel ;)

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

je woont in almere he ;)
    doe niet de zwangerschapsYoga van de zorggroep in almere. geen goed idee. Slaat namelijk helemaal nergens op. Bij Yoga had ik toch een meer relaxdere sfeer verwacht, en dat mens wat de cursus gaf was zo vreselijk eng haha. maarja dat is mijn persoonlijke ervaring.
    Er is in almere ook een zwangerschapsyoga(particuliere) die wel leuk schijnt te zijn. Manuela van het forum hier heeft die cursus gedaan.

Ikzelf heb die cursus gedaan en voor mijn rug nog zwangerschapsmensedieck. Dat is wel een aanrader, je leert veel goede oefeningen. de sfeer was heel goed. en vooral de oefeningen voor de bekkenbodemspier heb ik nog vaak thuis gedaan.... Zij zitten in Almere Haven oefentherapie mensendiekc heten ze.

3. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zelf heb ik voor een reguliere "gym" gekozen; deze wordt bij ons door de Thuiszorg gegeven. Een voordeel hierbij is dat je ook na de bevalling nog lessen "fit na de bevalling" krijgt; dat hadden alle andere cursussen niet.
    Zelf ben ik ook 0,0 sportief, maar dat is niet nodig voor de gym waarvoor ik gekozen heb. Als je over dat soort dingen twijfels hebt, zou ik de betreffende organisatie gewoon even bellen, als ik jou was...

Succes!

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    jeetje zeg, rond 12 weken al opgeven?
    Geldt dat ook voor de 'gewone' zwangerschapsgym die bij je in de buurt wordt gegeven? Pff, in dat geval kom ik er dus niet meer tussen...

Kan wel merken dat ik er twintig jaar 'uit' geweest ben, wat is alles in die tijd veranderd zeg...

5. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Wij hebben de cursus 'samen bevallen' gekozen eigenlijk omdat het de enige was waar we samen naar toe kunnen en mijn man ook wilde weten hoe en wat. Geen urenlang gezeur over alle pijntjes die iedereen heeft maar gewoon goede informatie en oefeningen waar wij samen wat aan hebben.
    Mijn VK is erg blij dat mijn man mee gaat zodat hij ook enigzins weet wat hem te wachten staat en dat die niet straks al een kip zonder kop om het bed heen loopt. En ik moet zeggen het geeft mij ook een goed gevoel dat mocht ik straks helemaal in paniek raken mijn man kan zeggen 'en nu kijk je me aan en doe je wat ik zeg' en dat ie ook daadwerkelijk weet wat me te doen staat.
    Ze hebben wel een website misschien is het ook wat voor jullie,want tenslotte hoef je het toch niet helemaal alleen te doen.

6. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Met 26 weken begin ik met de cursus zwangerschapsbegeleiding via de thuiszorg.
    Eigenlijk meer om wat meer zwangere dames hier in de buurt te leren kennen. Vind het wel leuk dat manlief af en toe ook mee mag.
    Verder doe ik bij ons op de sport school zwanger fit. Veel ontspanningsoefeningen en ook een beetje spieren. Ik vind dat erg leuk. Het is een stukje conditie afgewisselt met wat relaxen en ademhalingsoefeningen.
    Hier kun je al aan mee doen vanaf 16 weken.

7. Samama

Samama Niet meer actief

Ik heb gekozen voor de cursus Fit Zwanger. Heb ook geen conditie maar daar doe je meer je bekkenbodem oefenen, praten over de bevalling en puffen natuurlijk. En na afloop kan je lekker gaan zwemmen :)

Deel Deze Pagina