Heeft iemand ervaring met een 4e bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dot, 29 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet nog even afwachten met de 4e bevalling.

Eerste bevalling duurde 4.5 uur (waarvan 5 kwartier persen omdat de gyneacoloog te bedonderd was zijn bed uit te komen anders hadden ze eerder in gegrepen)

tweede bevalling 3.5 uur waarvan 10 minuten persen en toch een groot kind 4750 gram ;)

3e bevalling duurde 3 uur. Waarvan 2x persen en eigenlijk een makkelijker bevalling. Kwam aan in het ziekenhuis moest wachten want was nog een bevalling maar ik was zo relax dat ze me 3 kwartier lieten wachten en toen was het opeens u heeft 7 cm ontsluiting en gaan u vliezen breken. Kwartier daarna is onze 3e geboren.

Nu 4e bevalling ben ik dus erg nieuwsgierig naar. Hoop wel op 1 ding en is dit keer geen hechtingen. Tot nu toe 3x gehad. Ik ben niet bang voor de bevalling misschien omdat ik vrij nuchter ben van '' als het niet gaat wil ik een ruggenprik en heb dit ook al aangegeven''... Maar aan de andere kant heb ik de angsten van .. wanneer gaat het gebeuren? Hopelijk voel ik me goed erna aangezien de jongste nu 1.5 jaar oud is. Ben ik snel genoeg weer op de been om voor 4 kinderen te zorgen....

Maar moet zeggen heb verschillende momenten.. denk de stemmingswisselingen. Soms echt angstig van straks bloed ik dood ofzo haha (extreem) andere keer denk ik relax het komt wanneer het komt....

2. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Mijn 4e bevalling was ingeleid met een ruggeprik, dus eigenlijk niet echt te vergelijken met de andere 3.
    Die waren ook wel ingeleid, maar heel anders.
    De 5e bevalling zou ik wel weer kunnen vergelijken. Die was heel relaxed!
    Om 1 uur 's nachts de vk gebeld omdat ik toch wel het idee had dat het door zou gaan zetten.
    Rond half 2 was ze er, ik bleek 7 cm te hebben. Om 10 over 2 bevallen!

Al mijn bevallingen werden eigenlijk makkelijker omdat ik zelf rustiger was. Bij de 1e was ik enorm verkrampt en heb het echt tegen gehouden.
    Ik werd wel elke keer van te voren meer gespannen, maar als het zo ver was kon ik het heel makkelijk los laten!

3. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Nou vanmorgen om 6 uur bevalllen van ons vierde kindje. Rond 2 uur s nachts begonnen de "echte" weeen, heb rond 3 uur de vk gebeld en mocht rond 4 uur naar het ziekenhuis. Heb de weeen heel goed kunnen opvangen, maar kreeg geen persweeen :( dus moest zonder gaan persen. De hartslag van de kleine ging naar beneden, dus moest hij geboren worden. Gyn erbij gehaald en is hij met de vacuumpomp ter wereld gebracht, vond het heel heftig. Hij is bijna 9 pond en ik was morgen 41 weken zwanger. Bij mij waren de bevallingen allemaal verschillend.

4. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Tjonge heftig nog zeg!
    Maar gefeliciteerd!!!!!
    Bedankt dat je de bevalling nog met ons wilde delen!:)

5. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ja...ervaring.
    Super snel, vanaf de eerste wee (in totaal waren het er misschien acht), 23 minuten. Daar kon de verloskundige niet tegen rijden. Maar alles is goed gegaan.

Deel Deze Pagina