Eigenlijk ben ik al een tijdje opzoek naar een schoonmaakster/intrieurverzorgster (zo noem je dat tegenwoordig toch?) Maar ik heb geen idee waar ik er een zou moeten vinden, en waar let je op? Moet je bijvoorbeeld thuis zijn als zo'n mevrouw er is of vertrouw je een vreemde zo alleen in je huis? Ervaringen? Ik hoor graag goede tips...
ik lees mee. wie heeft het aangedurfd om een poets te zoeken via internet oid. Dus niet via-via, want dat lijkt me het fijnst, maar dat lukt mij niet. Is het bevallen? wat zijn tips waar je voroal op moet letten? ik zag zelfs professionele bedrijfjes tegen redelijke prijzen op marktplaats, maar krijg je dan elke week een ander in huis??
Wij hebben al een jaar of tien ervaring met huishoudelijke hulpen....ik zou ook niet meer zonder kunnen. Toen we nog in de Randstad woonden heb ik tweemaal een hulp (ik vind "werkster" of "poets" persoonlijk niet zo'n sympathieke benaming) gevonden via Markplaats resp. advertentie kaartje bij de Albert Heijn. Nu we naar Gelderland zijn verhuisd begin dit jaar zijn we aan onze tweede hulp toe, beiden via MP gevonden. Wij hebben een paar vervelende ervaringen gehad maar niet heel dramatisch. Was meer een kwestie van stiekem roken in huis, vaak afbellen of simpelweg niet goed schoonmaken. Ik zou ook zeker referenties vragen ook al zegt dit niet altijd iets. Het is ook zaak meteen al duidelijk te maken wat je niet wilt en wel en eerlijk zijn als je vindt dat iets niet bevalt. Nu met de baby ben ik bijna altijd wel thuis als onze hulp er is maar hiervoor heel vaak ook niet. Natuurlijk moet het vertrouwen wel groeien dus er gaat wel een tijdje overheen voordat ik iemand alleen laat in ons huis. Maar volg je gevoel en verstand en als het echt helemaal niet goed voelt moet je dit aangeven en ermee stoppen.
ik heb het ook een hele tijd gehad het beviel mij prima in het begin bleef ik er ook voor thuis maar na een paar maanden ben ik gewoon weg gegaan.. je doet zo iets meestal via advertanties zetten ofzo ik heb het toen via mp gedaan...
Ja ik heb pas een advertentie op Marktplaats gezet waarbij ik om een hulp vroeg. Daar kreeg ik best veel reacties op en ik heb degene die me het meeest aansprak uitgenodigd voor een kennismaking. Dit bleek te klikken en nu komt ze dus elke 2 weken! Ik laat haar (nog) niet alleen in mijn huis, maar ik denk dat dat best zou kunnen. Je moet een beetje gevoel voor vertrouwen hebben en sowieso in het begin erbij blijven.
Nou ik wil bijvoorbeeld weten hoeveel het kost per uur en kom jij bij mensen thuis als ze er niet zijn. En als ze wel thuis zijn wat gaat degene doen waar het huis van is? Eigenlijk is de vraag hoe werkt het allemaal?
Wij hebben ook een interieurverzorgster en ik zou haar voor geen goud meer willen missen!! Ze kwam al bij onze buurman dus dat gaf al gelijk wat vertrouwen. We betalen haar 30 euro voor 3 uur en ze heeft onze huissleutel want ik moet er persoonlijk niet aan denken om thuis te zijn als ze komt. Ik zou me echt bezwaard voelen als ze aan het werk is terwijl ik thuis ben...
Wij betalen op dit moment EUR 10,- per uur maar geven vaak iets extra's. Dat is voor gemiddeld 30 uur over de maand verdeeld. De ene week twee ochtenden van 4 uur en de andere week één ochtend van 4 uur. En dan nog tussendoor wat extra voor de "grote" klussen.
Nou dat heb ik ook wel een beetje dat het mij bezwaarlijk lijkt om thuis te zijn maar een wild vreemde zomaar in mijn huis laten als ik er niet ben lijkt mij ook gek.... 10 euro per uur vindt ik meevallen ik dacht dat het veel duurder was.....Nu nog iemand vinden
Ik verdien ruim 9 euro (netto). Meestal zijn de mensen waar ik bij werk gewoon thuis, maar ik werk ook het meeste bij oudere mensen. Soms gaan ze wel eens weg, geen probleem Als ze er wel zijn gaan ze eerst ontbijten en doe ik bijv de woonkamer of badkamer, als ze klaar zijn gaan zij bijvoorbeeld in de tuin en kan ik de keuken doen, snap je? Zij hebben mij eigenlijk een soort 'schema' (niet op papier) gegeven wat handig is om op welke tijd ongeveer te doen. In het begin zeiden ze dan telkens 'nu mag je dit of dat doen', maar na een paar weken weet je het dan wel. Ik werk wel via een bedrijf, in het kader van dienstencheques, weet niet of bij jullie ook zo iets is.Maar het heeft als voordeel dat alles legaal gebeurd, de klant betaalt voor mij maar 7,5 euro en het bedrijf betaald de rest bij.En ik heb recht op dingen als vakantiegeld enzo.Ben altijd verzekerd als er iets gebeurd, etc... En heb recht op 10 min pauze per 4 uur werken. Maar dat zijn dingen die je helemaal zelf moet weten natuurlijk. Als je (of wie dan ook) iets meer wilt weten roep je maar!
Ik heb ook een hulp, en het bevalt me uitermate goed! Overigens wel een bekende, dus via via aangekomen. Super mens, en ben alleen de eerste keer thuis gebleven en daarna gewoon gaan werken. Wij betalen haar 11 euro per uur, en ze komt 3 uur in de week poetsen. Ze poetst dan onze slaapkamer, de badkamer, de trap wordt gestofzuigd en de benedenverdieping wordt gedaan. Soms doet ze iets extra's als ik bijvoorbeeld zelf onze slaapkamer al gedaan heb. Ik heb lang getwijfeld of ik wel een hulp zou nemen, we werken allebei meer dan full-time maar ik vind het toch een luxe waarvan ik het geld in eerste instantie liever op mijn rekening zou houden. Maar nu ik eenmaal zo ver ben dat ze komt, vind ik het heerlijk!!!! En helemaal tijdens de zwangerschap! Ze is een tijdje uit de running geweest door een hernia, en je mag van mij aannemen dat het naast een drukke baan en een druk sociaal leven écht niet relaxed is om op zondagmiddag op je kop de douche uit te schrobben met een dikke buik! Met andere woorden: Gauw op zoek gaan naar een (goede) hulp, want dat is echt SUPER! X
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar via regeltante.nl kun je ook zoeken naar een huishoudelijke hulp en dat loopt via een bedrijf. Op de een of andere manier vind ik dat iets 'vertrouwder' dan via MP of de advertenties via AH. Succes in ieder geval!
Ik zou toch via via proberen of een briefje bij de plaatselijke super. Ik hoor veel te veel verhalen over onbetrouwbare schoonmaaksters via internet. Niet dat een bekende geen verkeerde dingen kan doen, maar die kans is al kleiner dan bij een onbekende. Of als je weet dat iemand schoonmaakster is, gewoon vragen of ze nog tijd heeft voor nog een huisje en anders misschien iemand kan aanraden. Succes!
Ik werk ook in de huishpudelijke hulp via marktplaats. Ik werk er nu een jaar en ik vind het erg leuk om te doen. Ik wil wel graag wat dichter bij huis gaan werken als onze jongste 6 is, dan vervalt de heffingskorting voor mij en kan het uit om op papier te gaan werken voor weinig uren. Ik krijg 10,- per uur.