Wij hebben sinds een maand ook weer een schoonmaakster in huis. Ideaal! En zou haar zeker niet meer willen missen. Wij zijn aan haar gekomen door een briefje op te hangen bij de AH (gezocht: hulp in huishouding voor 3 uur per week). Hierop werd al binnen 3 dagen gereageerd. De eerste keer is ze gewoon kort langs gekomen om met elkaar kennis te maken en om afspraken te maken. Ze krijgt 10 per uur en komt elke week 3 uur schoonmaken. Daarbij doet ze een aantal zaken altijd (stof afnemen, stofzuigen en dweilen, hele huis) en elke week iets extra's (badkamer grote beurt, keukenkastjes schoon, ramen lappen, etc). Een schoonmaakster maakt nooit zo schoon als je dat zelf zou doen, maar als je vind dat het niet goed gebeurt, moet je dat zeker zeggen. Wat ik wel een aanrader vind is om iemand te hebben die de Nederlandse taal eigen is (of een andere taal spreekt die jullie beide goed spreken). Voorheen hadden wij een schoonmaakster die slecht Nederlands sprak (ook geen engels of duits) en dat leidde tot veel miscommunicatie. Zij heeft het werk dan ook opgezegd (ze vond dat ze teveel moest doen, terwijl ik met haar aan het overleggen was...) Het is voor ons een echte uitkomst geweest, en ik heb er veel plezier van.