Joolz vs Bugaboo?!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Florina, 12 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Ik ben ontzettend benieuwd wat jullie persoonlijke favoriet is en waarom? :) Wat zijn de voor en nadelen?

Ik heb met beide wagens gereden en vind ze allebei heel prettig en soepel rijden!

2. LittleDove

23 jun 2014
    13
    15
    3
    Huisvrouw
    Absoluut Joolz, vind Bugaboo zo laag bij de grond. En ik weet niet of ze het inmiddels aangepast hebben, maar ik vind leren/leatherette handvaten wel zo passend bij zo'n dure wagen. Bugaboo was altijd dat schuimspul toch?

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik heb gekozen voor de joolz, vind hem nog steeds prachtig!
    Vriendin heeft de bugaboo en die heeft toch ook voordelen:
    - klapt makkelijk in
    - grote boodschappenmand
    - veel meer mogelijkheden qua bekleding

Kwestie van smaak voornamelijk 😉

4. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik heb gekozen voor een Bugaboo, heerlijk wendbaar dus met 1 vinger kun je draaien als het moet. Bij de eerste had ik ook een Bugaboo dus ik wist ook al hoe het systeem werkte met uitklappen, maxicosi erop etc. Heb zelf getwijfeld tussen de Stokke en Bugaboo maar omdat ik niet heel groot ben toch voor de Bugaboo gekozen.

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Bugaboo, en mocht je de cameleon te laag vinden is er ook de bufalo. Die is wat hoger.

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.865
    5.104
    113
    Bugaboo!

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hier ook mijn Bugaboo! Hij lijkt niet kapot te krijgen :D en na een goede poets/smeer beurt rijdt hij altijd weer zo soepel als in het begin.

8. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Bugaboo!!! Rijd heerlijk echt fantastisch!! Makkelijk in en uitklappen en neemt weinig ruimte in, in de auto! Hoewel we wel een grote auto hebben maar eerst hadden we een kleine polo daar paste die perfect in!
    Ik vind hem ook mooier maar dat is voor iedereen verschillend!
    Al met al ik zou wéér 1000% zeker voor de bugaboo kiezen! Hij is gewoon top kan hem met 1 hand besturen en heel
    Makkelijk in gebruik:D

9. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Je kan leren handvaten tegenwoordig kiezen bij bugaboo dacht ik! Vanaf dit jaar volgens mij ( en ook de kleur)

10. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb de joolz geo. Toen wij in 2014 voor een kinderwagen gingen kijken was de Bugaboo veelste laag voor ons. En de joolz geo heeft een grote boodschappen mand. Die wordt nu overigens vervangen voor een onderste wieg. Dan kan ik straks met m'n 2 knullen op stap 😍

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb altijd een joolz gehad en was daar zo blij mee! Nu heb ik en buggaboo (donkey ivm twins op komst) en zie daar ook wel heel veel voordelen in. Van de buggaboo kan je namelijk alles wassen! De donkey vind ik ook lang zo gek laag niet meer terwijl ik dat wel altijd vond van een buggaboo.

Tweedehands zou ik dus zeker voor de buggaboo gaan. De joolz hebben wij veel problemen mee gehad, zo heb ik wel 2x in twee kindjes tijd een nieuw frame gekregen want de laatste keer "brak" m'n stoeltje zo ineens ondersteboven terwijl m'n zoon erin zat. Hij hing ineens zo ondersteboven in het zitje.

Nadeel van beiden vind ik de kwetsbaarheid van het handvat. Van de joolz beschadigd het leer ook bij inklappen enz en bij de buggaboo heb je zo'n dure wagen en dan dat neppe schuim. Daar ga ik een nieuwe hoes voor omheen bestellen.

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Absoluut bugaboo! Wij hebben zelf de donkey en een Cameleon. Hij is ontzettend wendbaar, mega klein op te klappen en heel handig in gebruik. Ook vind ik het leuk dat je de kleuren kan afwisselen, ik heb drie verschillende setjes kappen :)

Vind zelf de Buffalo mooier dan Cameleon, maar de Buffalo was er nog niet toen wij de Cameleon kochten.

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Bij mij is het schuim van de handvaten en draagbeugels niet beschadigd trouwens. Gebruik de wagen elke dag.

14. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Hier ook de Bugaboo (Cameleon).
    Moest er in het begin absoluut niks van hebben, wilde toen een Quinny Buzz, maar uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik bijvoorbeeld de wandelwagenbak niet op de wagen kon krijgen bij een Quinny (te zware bak en net te hoog op moeten tillen) en bij de Bugaboo gaat dat prima.
    Ook het inklappen ging voor mij heel goed met de Bugaboo en bij anderen niet.

Verder is hij inderdaad heel erg licht en wendbaar en heeft een hele grote boodschappen tas eronder. Het hele inhoud mandje van de winkel past erin, zelfs als die overvol zit.
    Ook vouwt hij lekker klein op.
    En dat lage vind ik persoonlijk wel lekker: heb altijd prima zicht op de kleine en ook mijn kinderen kunnen goed in de wagen kijken zonder op die hele bak te moeten gaan hangen.

De wagen gaat nu voor de 3e keer in gebruik en doet het nog altijd prima. Hij krijgt alleen een ander kleurtje aanvullende bekleding, gewoon omdat ik dat leuk vind.

15. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wij hebben voor de joolz gekozen. De bak en het zitje zitten hoger. Kijk straks voor mijn gevoel meer naar het kindje dan er over heen bij de bugaboo. In elkaar klappen gaat bij de joolz ook prima. Wielen kunnen er af als dat nodig is. En wij vinden hem stijlvoller dan de bugaboo cameleon. Vind de Buffalo overigens ook erg mooi!

16. rums

rums Niet meer actief

Wij hebben een bugaboo via marktplaats. Waarom de bugaboo? Ik heb echt geen idee meer.
    De bugaboo was toen gebruikt voor 2 kinderen en denk dat de wagen inmiddels 9 jaar oud is maar er zit nog geen beschadiging op het rubber.

Ik vind het ideaal dat de bugaboo zo wendbaar is en dat je alles kunt uitwassen. En inklappen is heel gemakkelijk.

17. Sandywich

Sandywich Actief lid

4 mrt 2016
    389
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hebben zelf lang getwijfeld tussen de bugaboo Buffalo en de Joolz Geo. Mijn man was helemaal gek van de Bugaboo en ik van de Joolz. Na lang twijfelen en meerdere keren in de winkel gaan kijken voor de Joolz gegaan.
    Uiteindelijk vond ik de Joolz net wat lekkerder rijden en de boodschappenmand makkelijker te bereiken. Daarnaast was de Joolz ook nog eens 150 euro goedkoper wat ook meespeelde natuurlijk!
    M'n man vond de Joolz ook toch net wat wendbaarder.

Het is nog afwachten of het gaat bevallen straks ^^.

18. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ik heb ze allebei gehad. Eerst de joolz en nu de bugaboo donkey. En ik moet eerlijk zeggen dat ik ze allebei even lekker vind rijden en verder ook niet echt een voorkeur hebt. Het is net welke je mooier vindt..

19. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Wij hebben de Joolz gekozen, voornamelijk vanwege mijn lengte, maar ook omdat we het een mooie wagen vinden. Hebben deze afgelopen maandag binnen gekregen, nu nog wachten op de baby en veel kilometers maken..

20. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Bugaboo! Want daar is alle bekleding heel makkelijk te wassen.
    En makkelijk wendbaar, rijdt echt heel soepel, fijne geveerde wielen, makkelijk te verstellen handvat (fijn voor mijn man), én leuke bekledingssetjes!

Deel Deze Pagina