Kennen jullie dat gevoel?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Pluis81, Jun 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Hey meiden,

wij zijn nog niet zo lang bezig maar op de een of andere manier heb ik steeds zo'n vreemd gevoel alsof het bij ons ook nooit zal lukken.
    In verwachting raken en moeder worden/zijn is zoiets bijzonders,zo ongrijpbaar..ik heb het gevoel alsof zoiets moois mij niet gegund is en voor ons niet weggelegd is. Kennen jullie dat gevoel?

Liefs Pluis

2. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    1,130
    3
    36
    Oooh meid,ik herken het PRECIES! Ik had al jaaaaren het gevoel
    ( zonder aanleiding!) dat ik niet zwanger kon worden ( zelfs toen we nog helemaal niet bezig waren), kon het me niet voorstellen. Mensen verklaarden me weleens voor gek als ik dat zei ( gezien er geen aanleiding voor was), maar heb altijd gezegd dat ik het idee had dat ik niet zwanger kon worden.

En nu ben ik toch zwanger geraakt! Nooit verwacht en al helemaal niet zo snel!

Kan dus alleen maar zeggen: laat het gevoel varen ( probeer dat) en lekker klussen en zien wat er gebeurd. Succes!

3. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,799
    8
    38
    Ook ik had dit sinds een jaar ofzo.. eigenlijk sinds ik de buurvrouw heb leren kennen. Hun zijn nu uiteindelijk zwanger geraakt door de 3e icsi behandeling en dan ga je er toch wel bij stil staan ( nog meer dan ik al wel deed) vooral omdat hun er ook heel erg open in waren hoe het allemaal ging en ik ook aan hun zag wat ze er allemaal voor moesten doen en dan het lichamelijk en geestelijk zo heftig is allemaal!
    Zo heb ik dus ook altijd gezegd van ik hoop dat we kinderen mogen krijgen want het is niet zo vanzelfsprekend.. waarop de reactie soms was owh lukt het dan bij jullie niet!

Maar nu zwanger in de 2e ronde.. had hier nooit van durven dromen!

4. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ik ken t gevoel helemaal alleen het jammere is dat wij nu een jaar verder zijn en het inderdaad nog niet gelukt is en we ondertussen in de MMM zitten met alles er op en er aan :(

Hopelijk is het wel snel voor jou raak meis!

5. dbrgrsmr

dbrgrsmr Actief lid

Mar 24, 2010
    460
    0
    0
    gelderland
    dit is voor mij ook heel herkenbaar...denk dit ook steeds kan gewooon niet geloven dat ik zwanger zou zijn. ben nog niet zo lang bezig, maar had dit gevoel ook al ver voordat we kinderen wilden.

ik denk dat heel veel vrouwen hier last van hebbeen, als je het graag wil is dit je grootste angst, en je heb er geen controle op, mannen hebben hier vaak helemaal geen last van.

heb het er wel eens met mijn vriend over gehad, toen zei die...hoeze zouden we geen kinderen kunnen krijgen?!?!? haha hij snapte echt niet dat ik me daar zorgen over maakte...

xxx

6. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Bedankt voor de reacties meiden!

Als ik in gedachten mezelf zie met een dikke,zwangere buik denk ik ook vaak: Nee,dat is te speciaal..dat zal ik wel niet mogen.
    Raar is dat he.

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ja ik heb af en toe echt van die momenten dat ik denk; Wat nou als het niet lukt? Of als ik helemaal geen kinderen kan krijgen?

Ik heb zo'n respect voor alle dames die al heel lang bezig zijn!

8. Nati

Nati Niet meer actief

Hoi meiden,

Hier nog een….! Ik denk zo vaak dat ik nooit zwanger zal worden, maar waarom ik dat denk zou ik niet weten. Bij mij is lichamelijk alles in orde, maar mijn vriend heeft slechte zwemmers. Ze kunnen er wel wat mee zeggen ze in het ziekenhuis, maar het is niet best.
    Hoewel het, zoals het er nu uitziet, niet aan mij ligt, dat we geen kinderen kunnen krijgen, heb ik zeer sterk het gevoel een zwangerschap niet verdiend te hebben. Ik heb het financieel heel goed en ik heb een geweldige vriend, dus soms denk ik dat ik daarmee al meer dan genoeg geluk heb in het leven en dat de rest er voor mij niet meer in zit. Ik ben vreselijk jaloers op vrouwen met dikke buiken en kinderwagens enz. en ik schaam me heel erg voor mijn jalousie. Dat versterkt dan weer het gevoel een zwangerschap zelf niet verdiend te hebben.

Groetjes, Nati

Share This Page