Hallo! Ik ben sinds kort erachter gekomen dat ik zwanger ben. de vk zei dat ik meteen kon beginnen met vitaminen slikken. ik vind dit zoiezo een probleem want ik krijg ( hoe klein dan ook ) een medicijn niet door me keel! Davitamon had ik gehaald en die ligt nu nog steeds in de la. na wat re-search heb ik een vloeibaar vitaminen spuitje gevonden op internet genaamd vitanatal ( 3 keer per dag 2 spuitjes in je wangen ). er staat hier eigenlijk verder niet zoveel over omdat het net op de markt is (Denk ik). Weet iemand meer over deze vitaminen spuitje?
Waar je vooral even naar moet kijken is de vitamina A. Tijdens de zwangerschap mag je daar liever niet teveel van hebben en kun je beter een vitamine hebben die speciaal voor de zwangerschap is. Ook inverband net extra vitamine D, K en natuurlijk je foliumzuur, die is echt essentieel de eerste weken. groetjes Eva
hai Eva! het zijn wel vitamientjes speciaal voor de zwangerschap en er zit inderdaad vitamine A. in, alleen niet zo heel veel. kan verder geen kwaad toch?
Zou wel oppassen met vit a Ik slik ook moeilijk Ik neem de gravitamon die ging nog qua grootte Ik neem een grote slok en gooi de pil in mijnmond en dan hoofd achterover en slikken maar dan voel je de pil niet S6 ermee
Hallo! Ik wil even reageren op bovenstaande reacties. Ik was aan het googelen naar zwangerschapsvitaminen voor mijn verloskundigenpraktijk en kwam je vraag tegen. Ik ben bekend met vitanatal en wij raden dat ook aan onze misselijke clienten aan. Er zit een normale hoeveelheid vitamine A in, evenveel als in andere vitaminepreparaten. Je mag max 3000micr gram vit A binnenkrijgen (zie voedingscentrum.nl). Hoop dat je hier wat aan hebt. gr.