Ik weet dat het maar een theorie is, maar vind het wel grappig om te weten of deze ook vaak klopt. Wij willen graag het geslacht weten en laten hiervoor met 16 weken ook een echo maken. Nu hebben we net onze 12 weken echo's erbij gepakt en volgens de nub theorie krijgen we een jongetje en was benieuwd of dit vaak uitkomt ?
Bij mij klopte het 3x (van de 4) maar bij de eerste had ik geen 12 weken echo dus kon ik het ook niet checken vandaar dus 3x
Hier klopte het! Maar het was ook wel een hele duidelijke nub op de echo moet ik zeggen (met 12 weken).
Ok ik ben hier echt nieuw... Nub.. Ik begrijp dat het iets met het geslacht te maken heeft maar wat het nu precies betekent?! Wie helpt mij of waar kan ik dat vinden?
Hier klopte het ook! Had een echo geplaatst hier en voor 99% zekerheid konden ze zeggen dat het een jongen werd .. en dat is hij ondertussen toch al 6 maand
@bailatamara: je bent niet de enige die het eerst heeft moeten googlen hoor Maar je kunt dan op de echo al een soort uitstulpinkje zien met 12 weken. Als deze parallel loopt met de ruggegraat wordt het een meisje, als deze meer dan 20 graden afsteekt dan wordt het een jongetje. Dat is dus de theorie en ze zeggen dat het een zekerheid van 75% heeft. Hier nog geen 12 weken en bij de eerste 2 had ik nog nooit van deze theorie gehoord...
Tussen de 12-13 weken voor 75% te zeggen en tussen de 13-14 weken zelfs met 95%. Dit uiteraard als het kindje er goed plat bij ligt en de nub goed in beeld is.
Ik heb hetzelf ook pas vorige week gehoord en heb gisteren mijn 12 weken echo's erbij gepakt! Vind het wel grappig om samen al een beetje te kijken of het een jongetje of meisje wordt! Over 3 weken weten we het zeker!
Wij hebben afgelopen week de nekplooimeting gehad en toen zei de echoscopist dat voor 70% een meisje zou zijn. Dit denk ik dan ook aan de hand van de nub? Helaas is het streepje op de foto niet mooi te zien... Dus ik ben benieuwd