Mijn dochter werd vannochtend wakker onder de waterpokken. Nu heeft ze er niet echt last van, ze gaf wel aan dat het brand/jeukt. Wat kan ik er het beste op doen als ze er last van heeft?
Dochtertje had 2 weken geleden waterpokken, had toen wat goede ervaringen gelezen over poxclin. Spul gekocht en het werkt idd erg goed. Verder schijnt een lauw badje met havermout (in een washandje) te helpen en als je kindje ouders is dan 2 dan zou je ook mentholpoeder kunnen gebruiken.
Zoonlief vond mentholpoeder fijner dan poxclin. Ik hoor idd goede verhalen over zo'n havermoutbadje, maar heb het zelf nooit gedaan. Is wel de moeite waard om te proberen als je dochter er veel last van zou krijgen. Verder: niet te warm aankleden (warmte jeukt), nagels korthouden (van openkrabben kun je littekens krijgen) en flink afleiden.
Hier werkte mentholpoeder en poxclin allebei niet, maar zo'n badje met haverzemelen vond 'ie wel erg fijn!
Ik heb menthol poeder gebruikt. En dan maar hopen dat ze er niet teveel aan gaan krabben! Me meisie heeft er nog een litteken van op haar voorhoofd.
ik heb KidsClin gebruikt, soort schuim wat makkelijk uitsmeert. Werkte wel goed vond ik, hij heeft er niet veel lidtekens aan over gehouden. Je kan het online bestellen maar bij ons stond het ook bij de apotheek. Succes!
kidsclin verkopen ze ook bij de Etos. Vond het alleen vrij prijzig omdat Anne er niet echt last van leek te hebben en het dus alleen was "voor eventueel snachts". Dus van VSM lotion meegenomen... 2 weken nadat de waterpokken voorbij waren moest ik het nog smeren van de kleine dame. Die lotion zou ook moeten helpen bij het mooi genezen van de pokjes dus vond het niet zo erg dat ze graag gesmeerd wilde worden Maar niks meer van te zien inmiddels.
Ze heeft nu al 4 dagen achtereen koorts wat vaak boven de 40 graden ligt. Vanmiddag wil de dokter haar dan ook zien. Aangezien ze niet eet, slecht drinkt en eigenlijk alleen maar wil slapen. Zijn er meer kindjes hier zo ziek geweest van de waterpokken?
Ja, mijn zoon was er ook erg ziek van. Hij heeft dagenlang koorts gehad (alleen niet hoger dan 40 graden, 39 graden was de max) en was niet te genieten. Vaak wakker worden 's nachts en huilen. Hij had veel pijn, en hij kon op een gegeven moment bijna niet meer lopen doordat hij ook waterpokken op zijn voetzolen had. Hij heeft 10 dagen amper gegeten, wilde alleen maar pap uit een fles. Dag 2 t/m 6 was het ergst, daarna werd het langzamerhand minder. Ik heb kidsclin gebruikt, maar ik merkte er niet veel van dat het hielp. Havermoutbadjes vond hij wel lekker, en na een paar dagen heb ik lotio alba bij de apotheek gehaald. Een vieze dikke witte smurrie (er zit geloof ik mentholpoeder en zink in) die je op de pokken moet smeren. Het ziet er niet uit, maar de pokken drogen razendsnel in, en het stilt de jeuk. Ik vond dit middel eigenlijk het beste werken.
@mikki: ohh wat sneu! Hoe oud was hij toen hij ze had? Lijkt me hartverscheurend om te zien. Eigenlijk heeft mijn dochter zelf helemaal niet last van de pokken zelf, ondanks ze eronder zit. Ze zijn dus ook al aardig in gedroogt. Het is echt de koorts waar ze nu last van heeft.
Hij heeft ze een maand geleden gehad, dus nog heel recent. Het was idd heel erg zielig, ik heb regelmatig een potje flink met hem mee staan brullen Ik wist niet dat ze daar zo ziek van konden worden zeg. En zoveel pokken had hij niet eens, maar dus wel net op de verkeerde plaatsen (o.a. in zijn mond, onder zijn luier, en op zijn voetzolen). Gelukkig heeft je meisje niet veel last van de pokken! Denk dat je aan de koorts niet zoveel kunt doen, behalve een zetpilletje, maar ik geloof wel dat de ha soms ook antibiotica kan geven als de pokken te lang duren. Succes vandaag!
Kan ik me voorstellen dat je met hem hebt mee zitten huilen! Wij zijn momenteel in het ziekenhuis, ze vertrouwde het toch niet helemaal. Ze dronk niet en had de hele dag nog niet geplast en sommige plekjes lijken geinfecteerd en ze was de hele dag al aan het slapen. Nu aan de antibiotica en zetpillen en hopen dat ze gaat drinken en wat eten anders krijgt ze een sonde.
zinkoxideschudsel. Dat is van lotion alba. Kan je kopen bij de apotheek. Kost iets van 5.80. En het WERKT ECHT !!!!.
Mijn zoon had e 2 maanden geleden, echt zat er helemaal onder en was er ziek van (koorts e.d.) ik heb spul gekocht wat gewoon heet: waterpokken. dit sloeg heel goed aan en er zitten 4 zakjes zemelenbad bij in wat ik in zijn bad deed ook dit hielp heel goed beter dan havermout in een washandje. Mijn zoon is er 4 dagen flink ziek van geweest toen knapte hij weer op. nu zijn er nog een paar zichtbaar na 2 maanden maar langzaam aan trekken ze allemaal 1 voor 1 weg. de grote dikke zijn nog zichtbaar en hij zal littekens overhouden denk ik.
Jeetje wat heftig zeg, en al helemaal dat je nu in het ziekenhuis bent met haar. Mag ze wel mee naar huis? Veel beterschap voor je moppie en sterkte voor jou!
Gelukkig mocht ze gisteravond laat weer mee naar huis, na veel aandringen van mijn man. Ze had weer gedronken niet de hoeveelheid ml als dat hun eisden en ze nam haar medicijnen niet in en daarom wouden ze haar eigenlijk laten blijven. Maar meissie was gewoon harstikke bang omdat ze op een speciale kamer zat ivm besmettingsgevaar en zusters enz binnenkwamen helemaal in gepakt. Vannochtend heeft ze gewoon haar medicijnen ingenomen, wel met moeite maar ze spuugde het niet meer uit. En ze heeft vannacht heel goed gedronken! Nooit geweten dat je zo ziek kan worden van de waterpokken!
@lovely: ik ook niet nee! Alhoewel dat misschien wel de reden is waarom je er tegen wordt ingeënt.. Nouja hopen dat ze snel weer opknapt!