hier is mijn verhaal; 2weken geleden heb ik mijn maandstonden gekregen 1dag wat ik al raar vond want normaal heb ik ze minstens 3dagen maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat ik medicatie aan het nemen was voor een zenuwonsteking in mijn tand... Ik neem de pil (Cilest) dus maak me voor dat niet echt zorgen maar in die twee weken erna heb ik mijn pil niet regelmatig ingenomen en zelfs 2 of 3 keer vergeten ofwel later ingenomen wat dus mijn eigen schuld is... nu ongeveer weekje voel ik mij zo raar, ik ben verschrikkelijk moe door eigenlijk bijna niks te doen (ik ben nog studente) ook al slaap ik genoeg snachts na een paar uurkes wakker kan ik terug in bedje kruipen en opnieuw klok rondslapen, ik moet vaker naar toilet gaan voor pipi wat ik normaal niet heb.. mijn stoelgang is beetje geblokkeerd om de 2 a 3 dagen moet ik grote boodschap doen en heb darmen die regelmatig ploffend geluid maken ook van het ene moment op het andere moment kan ik mij zo slecht voelen, misselijk en ook alsof al mijn energie langs mijn voeten afglijd en dat ik even moet gaan zitten voor beetje op adem te komen anders voel ik me draaien. Gisteren en eergisteren had ik echt last van mijn hart dat sneller klopte zelfs als ik gewoon aan het zitten was en heel relax was... sinds gisterenavond heb ik pijnlijke en gevoelige borsten en in die week dat ik heb gevoel had dat ik mijn maandstonden zouden komen en na een dag was het weer weg dat is alles buiten dat ik zo hongerlust, overgevoelig (gevoelens) en dat ik deze morgen opstond en mij onmiddellijk misselijk voelde maar toch niet moest overgeven... wat ik wou vragen is of ik mijn pil nu onmiddellijk moet stoppen omdat er misschien een kans in zit dat ik zwanger zou zijn? of ik gewoon aant ontpillen ben doordat de pil niet regelmatig heb ingenomen? ofdat het gewoon onstabiele hormonenspiegel heb? of ik een test pas kan doen over 2weken tot als ik zie dat mijn regels uitblijven... ? of ik iets kan doen om het sneller te weten te komen want 2 weken wachten is me net iets te lang.. of iemand mij gewoon raad kan geven wat ik moet doen, wat het beste is... ik hoop dat iemand mijn een beetje raad kan geven alvorens heel fel bedankt... groetjes ilse [/list]
Hoi Ilse, Ik kan me voorstellen dat je denkt dat je zwanger bent! Met die symptomen zou ik dat ook denken! Als ik jou was zou ik even stoppen met de pil (kan geen kwaad), of het echt schadelijk is voor je baby als je doorgaat met de pil weet ik niet zeker, maar ik geloof het niet. Maar pin me er niet op vast!!!!! Ik hoop dat als je gestopt bent met de pil je kunt gaan testen. Wanneer je dat dan precies kan doen moet je misschien even met de dokter bellen...want ik kan me voorstellen dat je nog een bloeding krijgt als je stopt met de pil. Ik wens je heel veel succes ermee!