Heeft iemand hier een bed en/of matras van de IKEA?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tamale, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb een matras van de Ikea, ben er nietzoeen fan van.
    Sterker nog ik vind het bende.
    Het ligt redelijk, maar kan het gewicht van mijn man helemaal niet aan. Waar hij slaapt is een heerlijke deuk in de matras ontstaan.
    En hij zou het gewicht van mijn man gewoon aankunnen volgens de beschrijving. Nee als we een nieuw matras kopen over enkele maanden gaat die zeker niet van de Ikea komen.
    Heb ook een matrasje van de Ikea voor mijn dochter.
    Ze kan nog niet echt vertellen hoe die ligt verder dus daar kan ik weinig over zeggen. Tot nu toe lijkt het matrasje wel van degelijke kwaliteit en slaapt ze lekker erop.

2. Within

Within Niet meer actief

Gekke vraag.. wat weegt je man?

Mijn is 1.97 en weegt 120 kilo.. tot nu toe nergens last van en als het gebeurd heb je 25 jaar garantie dus krijg je gewoon een nieuwe.

3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wij hebben alleen onze boxspring van de Ikea.

4. kvinna

kvinna Niet meer actief

Ik ben ook niet tevreden over de matrassen. Vier jaar oud en overal kuilen. Bonnetje is na internationale verhuizing nergens meer te vinden, en bellen naar de klantenservice is vreselijk duur. Voor degenen die een nieuw matras kregen: hadden jullie het bonnetje wel nog?

5. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Wij hebben ook ons bed en matras bij Ikea vandaan.
    Ben er niet heel tevreden over.

We hebben de witte Hemnes ombouw en door slijtage van het hoofdbord komen er nu allemaal getallen doorheen die met stift op het hout zijn gezet. Verder kraakt ie behoorlijk en past het matras er niet lekker in (en ja, we hebben wel de goede matrasmaat :p).

6. MissD

MissD Actief lid

2 jan 2012
    181
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben een Ikea bedombouw (geen matrassen en lattenbodem gelukkig), wat een rotzooi. Wij hebben het toen gekocht omdat we gaan verhuizen en voor die paar maanden een goedkoop bed wilde hebben.

Bed kraakte aan alle kanten. Onder het bed heb je een metalen stang dat het bed recht moet houden, dat hangt binnen no-time slap en moet een aantal maal per jaar weer aangedraaid worden. Dat is nu zo slap dat het niet meer strakgetrokken kan worden. Daarnaast was de middenbalk te smal waardoor de lattenbodems (wel van de juiste maat) er steeds vanaf vielen. Op een gegeven moment de lattenbodems met kleine blokjes hout in de ombouw klemgezet.

Maar goed we wisten dat het pruttel was, aangezien de prijs daar ook naar was. Maar voor ons geen Ikea bedombouw meer.

7. Tamale

Tamale Niet meer actief

Bedankt voor alle reactie! Wel ontzettende gemengde reacties..

We hebben gekozen voor een hemnes bed, niet die witte. Maar een heel andere variant en ik vond hem erg stevig!
    Het hoofdbord van de witte hemnes was ontzettend wiebelig, en die wat me nu hebben bewoog nauwelijks.

Het matras is de sultan HALBERG geworden.
    We hebben er vannacht op geslapen en het sliep heeeeeeerlijk! In tijden niet zo lekker geslapen dus we zijn helemaal blij.

Hier een foto:

Bijgevoegde bestanden:

8. Tamale

Tamale Niet meer actief

( en dan ooit nog bijpassende nachtkastjes , haha ) :D

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hebben ook bed Malm. bevalt prima ( al vind ik hem achteraf toch wel erg laag,maar wen je vanzelf aan )
    Matrassen heb ik ( nog ) geen ervaring mee.

10. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ja, heb je nodig. Zonder doen ze het niet.

11. Wij hebben nu bijna 6 jaar het malm bed en matrassen van de Ikea. Malm bed is eigenlijk al wel op, de buitenste laag is er af aan het gaan. Wil volgend jaar dan ook een nieuw bed, denk wel weer van de Ikea, maar dan een wat duurdere die zien er beter uit dan de Malm. Ik vind de Hemnes ook mooi maar die ziet er niet zo stevig uit eigenlijk.
    Over de matrassen zijn we wel dik tevreden. Nog even goed als toen we ze kochten.

Deel Deze Pagina