Tijdens zwangerschap parttime werken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sammetjen, 12 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Hallo allemaal,

Ik was net aan het lezen in het boek "veilig zwanger" van Beatrijs Smulders & Mariël Croon, hier las ik dat je een aantal rechten hebt als werknemer. Bijvoorbeeld extra pauzes tijdens je zwangerschap. Hier stond ook dat je werkgever verplicht is je in staat te stellen om parttime te werken bij vermoeidheid of klachten. Ik kan hier niets over vinden op internet, weet iemand hier meer over?

Ik ben de laatste dagen erg moe, last van mijn rug, weer misseljikheid en maagzuur. Ook volg ik nog een opleiding (voor mijn werkgever) en al met al is dat redelijk veel en zou ik graag minder willen werken. Ik hoop dat iemand hier meer over weet.

Liefs,
    Sam

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Heb je geen CAO boekje? Daar staat dat meestal wel in. Bespreek het anders gewoon eens met je baas..

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
  4. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik heb sinds kort dagelijks harde buiken als ik uit mijn werk kom en is mijn bloeddruk iets aan de hoge kant. Nu heb ik gisteren afgesproken dat ik twee uur per dag minder werk, dus ik word voor twee uur per dag ziekgemeld. IK moet nu wel 6 weken van te voren met verlof, maar dat was al afgesproken dus voor mij geen probleem. Ook moet ik officieel nog langs de arbo-arts maar omdat mijn verlof al over 3,5 week ingaat zag hij het nut er niet echt van in.

5. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Ik ga die link eens snel bekijken. Vandaag weer een slechte dag gehad, dus ik denk dat ik het volgende week toch bespreekbaar ga maken. Ik moet dan nog 6 weken tot mijn verlof en als het zo gaat als nu, dan zijn dat 6 lange weken.

@Puppy, Fijn dat het bij jou zo geregeld is! 2 uur per dag minder is toch erg prettig kan ik me zo voorstellen.

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ja dat is zeker heel fijn. Mijn werkgever deed er eigenlijk niet moeilijk over. Ik denk dat ze liever hebben dat ik tot mijn verlof 6 uur per dag werk dan dat ik in de zieketewet beland en helemaal niet meer kom. Ik heb trouwens ook tot mijn verlof elke week een vrije dag ingepland zodat ik dan weer even bij kan tanken, ik werk nl. nu nog fulltime.
    Ik hoop dat jouw werkgever met je mee wil denken!

7. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    In ons Cao staat dat een zwangere recht heeft op een uur extra pauze per dag..bovendien moet er een relax ruimte zijn voor dezwangere waar ze tot rust kan komne, nou die extra ruimte hebben wij niet hoor(we zitten daar al opelkaars lip)

Deel Deze Pagina