Hallo dames, Ik ben 29 weken zwanger en maak me sinds gisteren een beetje zorgen. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ben al 3 dagen goed verkouden en voel me al niet helemaal in topvorm. Daar komt nog eens bij dat ik sinds gisteren mn laarzen niet meer dicht krijg en dan ik een soort bandgevoel bovenin mn buik heb. Het doet geen pijn maar leuk is anders. Weten jullie wat het kan zijn? De baby voel ik wel regelmatig.
Je krijgt dus pijn bovenin in je buik als je je laarzen draagt? In dat geval zou ik op zoek gaan naar een ander paar schoenen... Je bent ook verkouden dus daar kan het ook vandaan komen. Hoop dat je snel opknapt!
Hahah nee, dat zou wat zijn! Ik bedoelde dus dat ik veel vocht vasthou in mijn benen en voeten en dat ik ook een bandgevoel heb bovenin mijn buik.
Een bandgevoel boven in je buik.. Komt dat niet van evt hoesten of niezen? Of voelt het meer als een harde buik? Wat betreft vocht vasthouden, mss helpt het om met een kussen onder je benen te slapen? En overdag als het kan ook de benen omhoog. Verder helaas geen tips voor je
Even in de gaten houden want je symptomen kunnen wijzen op een beginnende zwangerschapsvergiftiging. Ik zou in ieder geval even de andere symptomen nalezen op internet zodat je weet waar je op moet letten en niet aarzelen om contact op te nemen met je vk als je denkt dat dat nodig is!
Hai, Je symptomen kunnen indd leiden op zwangerschapsvergiftiging. Ik zou voor de zekerheid morgen even de Verloskundige bellen en vragen als je even langs kan komen voor extra controle. Ik had toen ook last van vocht en een raar gevoel en ik moest ook gelijk komen. Dan gaan ze even je bloeddruk meten, want veel vocht kan leiden tot een te hoge bloeddruk. En ik moest even op een staafje plassen om te checken als ik zwangerschapsvergiftiging had. Maar ik had het gelukkig niet.. Ik zou voor de zekerheid even bellen morgen, het hoeft niks te zijn. Maar zekere voor het onzekere he.. Je draagt wel een wondertje bij je..
Hey dames, Had bij de vorige controle ook wel meer eiwit in mijn urine en mijn bloeddruk schommelt ook. Misschien toch even bellen morgen. Bedankt oor jullie adviezen!
Zeker even bellen, mijn yogajuf hamert erop dat als je een bandgevoel hebt, dat je meteen moet bellen!!! Ik zou niet wachten tot morgen hoor, je kan het maar beter zeker weten, en daardoor weer lekker slapen!
bandgevoel is absoluut niet goed! Vaag dat ze met de uitslagen van laatst dit niet hebben aangegeven bij je. Maar meteen bellen zou ik zeggen.. Om die reden is de mijne 3 maanden te vroeg gekomen..
Ik zou ook bellen, want het zijn toch wel symptonen van zwangerschaps vergiftiging. Beter een keer te veel laten checken als te weinig.
Eens met Eylem. Bij twijfel echt even de vk bellen. Natuurlijk kan het vanalles zijn hoor! maar beter te snel erbij dan eventueel te laat he.
De laatste keer dat ik me zorgen maakte om de kleine was er niks aan de hand. Vind het vervelend om het spoednummer te bellen, dan moet ik naar de eerste hulp aangezien ik onder behandeling ben bij de gyn. Het lijkt vandaag wel mee te vallen met het bandgevoel alleen nu beginnen er krampen. Wellicht mn darmen? Heb al een week last van constipatie.
Ja, je weet niet wat het is. Je kunt altijd even bellen om te vragen wat het beste is. Daarvoor zijn ze er, dat is hun werk. Het gaat niet alleen om jezelf, maar ook om je kindje. Niet twijfelen.
Als jij dat band gevoel continu hebt en het blijft het zelfde qua gevoel ( of erger ) Dan zou ik niet wachten met bellen maar direct bellen! Als je namelijk een zwangerschapsvergiftiging hebt moet je na gekeken worden ivm HELPP. En als je daar te lang mee wacht zijn de gevolgen niet zo best ( zacht uit gedrukt ) Kortom ik zou direct naar de SEH gaan en je bloeddruk/urine na laten kijken. En er absoluut niet mee wachten!
Kom op meid, die mensen in het ziekenhuis werken er voor dit soort gevallen, die denken heus niet 'oh daar heb je HAAR weer' dan hadden ze een ander beroep moeten kiezen. Ik heb al ZO vaak de vk gebeld en dat het uiteindelijk gewoon goed was maar ze drukken mij altijd op het hart beter 10 keer teveel bellen dan 1 keer te weinig. Huppatee bellen en nu niet meer aarzelen, het gaat om de gezondheid van je kindje en krampen bij een zwangerschap op deze termijn, in combinatie met je andere klachten, zijn absoluut een reden om nu (NU, niet morgen of volgende week) actie te ondernemen.