Hoi allemaal, ik zit ff met een dilemma, ik ben februari 2012 met de prikpil gestopt, daarna gewoon weer overgegaan op de marvilon pil omdat ik te veel bijwerkingen had bij de prikpil, deze heb ik zo 3 of 4x gehad. Toen ik weer met de marvilon pil was begonnen en ik had mijn stopweek had ik gewoon weer netjes mijn bloedingen gehad, nu hadden wij heel onverwachts toch besloten om voor een 2de te gaan, dus ben ik op 13 oktober 2012 met de pil gestopt, (dit was midden in mijn strip) ik heb daarna geen bloedingen meer gehad en heel wat negatieve testen er tegen aan gegooid helaas. Nu ben ik 24 december maar weer eens langs de ha geweest en die zei oooh laat maar even bloed prikken dan gaan we even kijken hoe het hormoon huishouden eruit ziet. Nou afgelopen maandag weer bij de ha geweest en de uitslagen waren erg positief, alles wat goed en zag er prima uit volgens hem. Dus moest ik het gewoon maar even afwachten, volgens hem kon mijn menstruatie gewoon nog komen. dus mijn vraag gelijk, ben ik dan gewoon vruchtbaar nu ik niet ongesteld ben???? Jazeker het kan zomaar zijn als je gewoon door "oefent"dat je gewoon zwanger kan raken geen probleem. Kent iemand zich hierin? Ook met de prikpil enzo.... alvast bedankt groetjes liek
Ik ben zelf na het stoppen met de prikpil 3 maanden niet ongi geweest. Daarna is het wel op gang gekomen. Je leest het hier ook wel vaker, dat mensen stoppen met ac en dat ze dan voor langere periode geen menstruatie hebben. Hopelijk komt je menstruatie snel op gang, dan weet je waar je aan toe bent.
Ik ben 1,5 jaar geleden gestopt met de prikpil, mijn gyn raadde aan eerst te wachten tot een paar cycli waren geweest aleer de pil te starten. Dit vanwege het feit dat als je d pil gaat slikken er door de pil een cyclus ontstaat. Het kan dus best zijn dat je lichaam nog last heeft van de prikpil...... Ik had ook heel erg last van de bijwerkingen. Het duurde bij mij een 3/4 jaar voor dat ik twee goede cyclussen had gehad (een half jaar voordat het weer een beetje op gang kwam) Daarna ben ik pas de pil gaan slikken zodat ik zeker wist dat mijn lichaam van de prikpil was hersteld. IK vrees dat je dus gewoon nog moet afwachten. JA natuurlijk kan je zomaar ineens zwanger raken zonder menstruatie. Meestal heb je eerst een ovulatie voordat er een menstruatie start. enkel kan je nu echt niets voorspellen wanneer dat kan gaan gebeuren. Hooguit goed op je lichaam letten qua afscheiding e.d. Veel succes en stekte met afwachten
Die bloedingen die je had tijdens je stopweek dat waren onnatuurlijke bloedingen, nepbloedingen die kwamen door de hormonen van de pil. Het is dus niet te vergelijken met een natuurlijke cyclusbloeding. Als je stopt met de pil dan moet je lichaan die hormoonbalans weer helemaal zelf oppakken. Soms heeft iemand gelijk een mooie cyclus van 28 a 30 dagen, maar soms kan het dan zijn dat het een paar maanden duurt, heel uitzonderlijk zelfs een jaar. Het is dus op zich niet vreemd, alhoewel het wel vervelend is. Een menstruatie begint gemiddeld 14 dagen na een eisprong. Eerst is er dus een eisprong nodig voor je ongesteld gaat worden, dus je bent dan gewoon vruchtbaar ondanks dat je nog niet ongesteld bent geweest.