Is het mogelijk dat ik een herhaalde miskraam krijg vanwege een te laag vitamine of hormoon? Ik lees vaak dat het kan zijn dat je miskraam krijgt door vitamine b12 tekort of schildklier of een te lage vitamine d? Ik heb nu een bloedonderzoek gevraagd maar mijn huisarts wuift het wrg en zegt dat het onmogelijk is een miskraam te krijgen vanwege een te laag gehalte aan een vitamine of hormoon. Hij zegt is gewoon een verkeerd vruchtje en dat wordt afgestoten. Ook zei de assistente tegen mij het kan zijn dat jouw lichaam geen zwangerschap kan dragen want ze kent een vrouw die nu ouder is en wel zwanger raakte maar nooit een kind heeft gehad en elke miskraam kreeg. Ik moest echt slikken toen ik dat hoorde. Kan iemand mij hier mee over vertellen?
Geen idee . Wel jammer dat jouw ha niet meewerkt. Jij betaald er toch voor dus wat is dan het probleem ? Awel ik vroeg toen aan mijn gyn, kan het dat ik niet zwanger kan blijven doordat mijn baarmoeder dus geen "kind kan dragen" Ze zei dus dat het niet bestaat? Iedereen zegt wat anders Je hoeft u echt geen zorgen te maken soms gebeurd het gewoon dat je 2x pech hebt. En vergeet natuurlijk niet dt het een extra beproeving is waarvoor je in shaa Allah beloond wordt voor uw geduld
Geen kind kunnen dragen kan dus wel. Mijn baarmoeder was niet in staat om een zwschap te voldragen.. Maar dat is wel echt zeldzaam. Vitamine b12 tekort kan een miskraam veroorzaken maar vaak heb je dan meerdere klachten. Google maar eens. Je schildklier oa kan wel problemen geven. Onderzoeken hierna worden meestal gestart na 3 of meer miskramen.
Wat vervelend meid dat je dit moet mee maken. Ik heb 5x dit moeten mee maken.. van spontane miskraam, curretage en bbz. Ik heb nu 2 kindjes mogen krijgen.. Ik ben inderdaad op veel getest.. op hormonen, stolling en auto immuunziekte en ga zo verder. Hier is niets uitgekomen. Het zkh kon ons niet verder helpen. Gelukkig toch 2 kindjes mogen krijgen. Sterkte meis!
Ja mijn gyn zei dus van niet en kreeg door haar manier van reageren het gevoel dat ik een hele domme vraag had gesteld. Zo waren er nog dingen waarvan zij beweerde dat het niet zo is terwijl anderen het wel zo ervaren hebben
Wat zorgt ervoor dat het nu wel goed blijft ? Als ik zo onbeleefd mag zijn om het te vragen. Gewoon uit nieuwsgierigheid
Het septum in m'n baarmoeder is verwijderd. In Nederland is hier het trust onderzoek voor omdat verwijdering nog niet bewezen effectief is. In België denken ze hier heel anders over. Na de verwijdering weer een ma en toen via Gent gebleken dat m'n baarmoeder meer ondersteuning nodig had dmv utro en aspirine. In Nederland was geen behandeling mogelijk..
Oum yahya ja inderdaad lieverd, wij betalen er toch voor maar gelukkig de aanhouder wint en mag alsnog prikken. Hopefaith het lijkt me best frustrerend dat er elke keer niks uitkomt en dat je dan toch elke keer een miskraam krijgt. Vaak ga je echt twijfelen of ze niet iets over het hoofd zien. Gelukkig heb je er toch 2 mooie kindjes aan overgehouden. @Zonnetje jouw ken ik al wat beter en volg ik ook al langer en jij hebt ook al flink wat voor je kiezen gehad. Ik ben dan ook blij voor je dat nu allea goed gaat met je zwangerschap. Ik ga donderdag naar het ziekenhuis en bloed prikken. Kijken hoe het met me vitamine zit en ik hoop dat wij maar snel zwanger mogen worden.
Geen met miskramen ervaringen Maar wel schildklier alsje dus rente traag werkende heb zoals ik kan je wel zeker miskramen krijgen of groei vertraging van je kindje Dus ik zou zeker laten prikken op je schildklier het kan ook zijn dat je minder snel zwanger word In sha Allah is het allemaal goed
Wat een onzin watje huisarts zegt!! Het kan dus zeker wel! Hier een traagwerkende schildklier en mijn 1e miskraam kwam omdat ik niet goed was opgehoogd met mn medicijnen.. Nu loop ik zelfs in een speciaal spreekuur bij de gyn met een internist erbij voor mn schildklier! En b12 kan ook zeker! Google maar eens en duw die informatie maar onder zn neus!!
Ik heb al voor je gezocht! B12 tekort en onvruchtbaar of miskraam Zwangerschap en vitamine B12 | Stichting B12 Tekort
Hier drie vroege miskramen gehad helaas. Ik ben er zelf van overtuigd dat het bij komt door een tekort aan progesteron. Ik gebruikte ivm de IVF behandeling utrogestan en steeds na het stoppen daarmee ging het mis. Mijn gyn is niet overtuigd, maar nu heb ik wel geeist utro te mogen gebruiken tot 12 weken zwangerschap.
Palomi dat is heel lief van je. Dankjewel hier heb ik zeker wat aan. Kahlan gelukkig ben je nu weer zwanger ik hoop dat het een voldragen zwangerschap zalnworden dit keer. Dat verdien je wel na al die narigheis.
Nou ten eerste lekkere uitspraak van die assistente!! Wat gemeen zeg! Het kan zeker weten wel dat vitamines, mineralen of je hormonen invloed hebben op het zwanger worden. Ik had op internet een lijst gevonden wat je nodig hebt aan vitamines en mineralen als je zwanger wilt worden of zwanger bent. Ik neem zelf bij deze zwangerschap elke dag b12 en multivitamines voor zwangeren. Daardoor is het denk ik mede tot nu toe goed gegaan met deze zwangerschap.
Palomi heb gelukkig bloed mogen prikken, dus nu wacht ik op de uitslag volgende week. @Smannilies jaaaa echt he. Toe ze dat zei kwam het als een bom binnen. Het maalt dagelijks door mijn hoofd en ik denk er vaak aan. Ik denk dan pff misschie ben ik ook zoals die vrouw. Ik vond het echt vreselijk dat ze dat had gezegd.