Heeft iemand hier ervaring met zijdehoentjes houden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bailey07, 1 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ja goeie. Het hok wat we op het oog hebben heeft dat als het goed is. En wat iemand hieronder zegt, in de winter dichter bij huis kan hier ook, alleen dan zouden ze dus op stenen staan. Dat is niet ideaal denk ik, hoewel als ze gras kaalplukken... haha

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Waarom dichter bij huis? Tegen die marter? Die interesseert dat geen hol. Dus dat zal je redding niet zijn.
    Zorgen dat het hok dicht kan snachts en dr geen gat is waar ze verder doorheen kunnen wel.

3. jade2011

jade2011 Actief lid

9 mrt 2013
    214
    319
    63
    Ik heb zelf oa zijdehoentjes, maar geen usa. Ik vind het echt geweldige diertjes. Alleen let op waar je ze koopt, het is zeer moeilijk te zien of het hanen of hennen zijn. Koop dus vooral niet bij een handelaar maar ga opzoek naar een fokker of een rasvereniging in de buurt. Zijdehoentjes worden wel vaak broeds, dan leggen ze niet. Ik heb daar geen problemen mee, maar kipjes kunnen zich dood broeden, dus dan moet je ze wel in de gaten houden en af en toe van het nest halen om te eten en drinken.
    Verder is het heel verstandig om je vast in te lezen over bloedluis en goed na te denken wat voor hok & ren je wilt.

4. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Thnx voor je info! Bloedluis ga ik nog even opzoeken, dankjewel. We halen gesexte kuikentjes, en als er een haantje bij zou zitten mag die evt terug.

jade2011 vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Wij houden kippen midden in een woonwijk, hok staat op 10 meter van onze woonkamer. De marter loopt hier vrolijk door alle tuinen heen :p al vaker gezien helaas. Gelukkig nu dus versterkt, fijnmazig gaas dus niets aan de hand.
    Let ook op dichte bodem met gaas of goed doorgelegde tegels omdat ook roofdieren kunnen graven.

We hebben ivm woonwijk nu een rustig ras genomen, deze maken alleen herrie als ze een ei moeten leggen :)

Grootste nadeel van kippen: de muizen krijgen wij erbij cadeau.

6. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Echt erg dit maar ik moest opzoeken wat een steenmarter was... haha ;).

Deel Deze Pagina