Ik wist even niet goed waar ik dit topic moest neer zetten, maar doe het maar even hier.. Ik ben nu ongeveer een halfjaartje met de pil gestopt.. alleen valt het me op dat ik steeds meer en meer aan het aankomen ben. Momenteel heb ik geen batterij in mijn weegschaal zitten, dus kan het niet in kilo's uitdrukken.. Nu had ik altijd begrepen dat de meesten juist afvallen die stoppen, maar bij mij is dat toch echt niet het geval.. Ik heb vreetbuien bij het leven en inmiddels zitten mijn broeken en bh's steeds strakker en strakker.. Ik ben van mezelf altijd vrij mager geweest en ik zit hier toch eigenlijk wel mee.. Ik hou er niet van om zoveel aan te komen!! Wie kan mij helpen.. tips of adviezen gewenst...????
Ik vind het wel vreemd inderdaad dat jij aan bent gekomen na gestopt te zijn met de pil. Ik had juist toen ik begon aan de pil dat ik een paar kilo aankwam. Ik heb niet echt gemerkt dat ik afviel bij het stoppen, maar ik kwam er ook zeker niet van aan.... Heb je die vreetbuien sinds het stoppen met de pil of heb je die al langer?
Nou juist de laatste tijd heel erg... meestal als ik ongesteld moet worden, maar dat laat dus juist nu op zich wachten... Ik kan me helemaal misselijk eten.. snoepen vooral!!
Vreemd... ik had juist toen ik nog aan de pil was (= een bron aan hormonen) dat ik toen meer vreetbuien had als nu met het ongesteld worden en zo. Geen idee hoe het kan. Misschien dat er iemand anders is die het wel weet.
Thanx voor je antwoord/tijd... Misschien komt het juist nu omdat mijn maand zo raar is. Ik had al wel vanaf het begin gemerkt dat ik aan het aankomen was.. kan volgens mij ook door foliumzuur komen (ik slik etospillen en daar zit het ook in). Ik wacht op meer reacties...
Het spijt me meid, maar toen ik stopte had ik hetzelfde probleem. Had dit eens voorgelegd aan mijn beste vriendin en ook zij had dit probleem. Niet enkel starten met de pil kan je een beetje laten uitzetten maar ook het stoppen ervan... Wil je niet ontmoedigen, maar was bij mij 4 kg erbij na het stoppen...
Hier ook het zelfde.. Ik heb ook meer vreetbuien en ik merk ook bij me zelf dat ik ben aangekomen na het stoppen met de pil... En dat is niet de bedoeling... Ik probeer gewoon om weinig te eten... Vooral tussendoortjes eet ik veel... En ik wilde graag afvallen...
Heb al tijden geen pil meer ( ben af en aan inclusief MK 3 jaar bezig geweest om zwanger te worden en zwanger te zijn. En na Wendy geen pil meer gebruikt) En ik merk aan mijn eetgedrag (mja ok en in de lage rugpijn) wanneer opoe weer in aantocht is. Zodra ik bovenmaatse trek krijg in zoete dingen weet ik hoe laat het is. En dan is het simpel weg oppassen wat je eet. Klinkt heel hard maar alles wat je eet doe je zelf. Je moet dus ergens een knopje om zien te halen en stoppen. Of n regeltje verzinnen met dat je alleen nog maar dan en dan een klein beetje mag ofzo (hielp bij in t begin heel erg en ik moet ondertussen ook weer even terug in het gelid....want ik ben nu 13 KG kwijt maar dat moeten er 20 worden). Bovendien kan je metabolisme veranderen door dat je hormoon huishouding verandert nu je geen pil meer slikt. En kan het dus zijn dat waar je voorheen nog gewoon af en toe flink kon snoepen, je die chocolade eitjes (dat is op t moment mijn probleem ) 2 dagen later ergens terug ziet aan je kont.
Ik ben nu al 1,5 jaar gestopt met de pil, en ook ik ben aangekomen. Mijn gewicht was toch al geen modellen maatje, maar nu..... Ook ik zit er wel mee, maar aan de andere kant doen we het voor een goed doel. Ik weet niet hoeveel jij aan bent gekomen maar ik dus 15 kilo. En ik schaam me er ook niet voor!!! Eerst had ik nooit zoveel honger, maar nu smaakt alles 10 keer beter! Tja, pech gehad he?
Na het stoppen van de pil ben ik ook veel bij gekomen, maar daarna dr weer af gesport. In juli 09 heb ik een miskraam gehad en sinds zien ben ik ook weer aan gekomen. Mijn eetpatroon is niet veranderd. We eten bijna nooit chips/koekjes e.d. Per maand komt er misschien 1 pak koekjes in huis en 2 zakken chips! Daar kan het niet aan liggen. Mn vriend en ik gaan binnen kort samen flink even sporten! Tja, zomer komt er aan he haha