Achillespeesontsteking tips gezocht..

Discussie in 'De lounge' gestart door frummeltje31, 29 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Sinds een paar weken heb ik een achillespeesonrsteking. Behoorlijk veel pijn. Pijnstillers (ontstekingsremmers), tape, fysio behandeld het 1x per week (aaaaaaaaauw!). Ik heb krukken om te ontlasten. Maar de zwelling is nog steeds best wel erg. En soms lijkt het beter te gaan, maar dan weer minder.

Weet iemand wat ik kan doen aan de zwelling? Ik neem wel rust, maar ben ook in beweging. Ik denk dat ik misschien nog te veel doe. Wat kan ik doen om dit zo snel mogelijk over te laten gaan?

Ik ga pas a.s. vrijdag weer naar de fysio, dus vandaar dat ik om ervaring vraag.

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Heeft de fysio je oefeningen gegeven?
    Ik moest bepaalde oefeningen doen, maar toen was de ontsteking al we wat minder.

Ik heb afgelopen zomer een achillispees ontsteking gehad. De pees heeft een vrij slechte doorbloeding. Daardoor kan de ontsteking lang duren. Bij mij was er niet veel te doen aan de zwelling. Koelen schijnt niet zo goed te zijn omdat daarmee ook de doorbloeding slechter wordt, en die doorbloeding was juist belangrijk om de ontsteking weg te krijgen. Zo was mij verteld door de fysio. Ik heb zo’n 2 weken zwelling gehad. De eerst 3 dagen het ergste(bij mij was het gekomen door te fanatiek hardlopen) Daarna alleen nog pijn bij opstaan/traplopen/hardlopen.

Oja ik heb juist wel gelopen en de pees wel belast ondanks de pijn.

3. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Hij vond de oefeningen nog te vroeg vanwege de hoeveelheid pijn. Ik loop er wel op, maar met ondersteuning op lange stukken lopen. In huis gewoon zonder krukken hoor.

Nee koelen leek mij idd geen goed idee ook. Maar had gehoopt dat het wat sneller wegtrok. Ik heb niet zoveel geduld haha. Geen idee waarom ik het gekregen heb.

De pijn is soms behoorlijk aanwezig. Vooral inderdaad met traplopen of bepaalde bewegingen. Maar ook tijdens gewoon lopen. Dat doet echt goed zeer.

Mijn fysio is ook manueel therapeut en hij behandeld het voorzichtig. Maar heb nu 3 tot 4 weken pijn en het gaat nog niet echt beter. Elke keer als ik denk het gaat wat beter, dan is het de volgende dag weer slechter. Bah.

In ieder geval bedankt voor het delen van je ervaring en tips!

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Wat onwijs frustrerend dat het al zo lang pijn doet, het is echt zo'n irritant zeurende pijn, ik hoop voor je dat het snel wat beter gaat. Sterkte ermee!

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.731
    113
    Ik heb het laatst een week gehad. Toen ben ik gaan smeren met diclofenaccrème Met 1,5 dag was ik pijnvrij, maar moest nog wel doorsmeren anders kwam de pijn weer terug. Paar dgn daarna was de zwelling helemaal weg en is de pijn ook niet meer teruggekomen.

6. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Dank je wel!

7. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Heb daar nog nooit van gehoord, maar lijkt me het proberen waard! Dank voor de tip!

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.731
    113
    Hopen dat het bij jou ook zo goed werkt. Ik vond het een zeer vervelende pijn en lopen was echt een drama.
    Ik had toevallig wel eens een reclame van voltarel emulgel gezien. Heb bij de etos uiteindelijk het eigen merk gekocht en werkte dus echt heel goed.

Bijgevoegde bestanden:

frummeltje31 vindt dit leuk.
  9. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik ben ook fysio...Ik zeg wel vaak koelen (maar wil niet de behandeling van een collega dwars bomen ) koelen zorgt eerst voor vaat vernauwing maar daarna een vaat verwijding. Denk maar eens aan die koude vries dagen buiten en je gloeiende wangen als je weer binnen bent.

Qua pijn demping is ijs wel fijn :)

10. M_L_M

M_L_M Actief lid

6 mei 2017
    166
    84
    28
    Ook fysio hier , ik geef ook vaak advies koelen, ca 10 minuten paar keer per dag en rust.

Sterkte!

jolien 1986 en frummeltje31 vinden dit leuk.
  11. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Heel veel sterkte! Echt een vervelende pijn, peesontsteking.

Vorig jaar rond deze tijd had ik last van een peesontsteking in mijn schouder. Ik heb shockwave therapie gehad bij de fysio. Dat heeft hij mij goed geholpen.

12. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Ja de pijn is echt heel vervelend. Loop ook echt moeilijk. Dank je wel voor je tip nogmaals!

Adje vindt dit leuk.
  13. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Ja dus ik zou het wel kunnen proberen? Zo lang het maar geen kwaad kan. Bedankt!

14. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Dank je wel! Ook voor je advies!

M_L_M vindt dit leuk.
  15. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Dank je wel! En dank voor de tip, ga ik zeker navragen!

ansje1982 vindt dit leuk.
  16. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Inmiddels een stukje verder en nog steeds niet veel beter. Ben het zo zat. Fysio/manueel behandeld wel (doet veel pijn) maar het helpt maar weinig.

Ik zat te denken om een verwijs naar de orthopeed te vragen, maar heeft dat zin? Hoe lang duurt zoiets?

17. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.074
    1.570
    113
    Met een achillespeesontsteking kan je gemakkelijk een paar maanden zoet zijn.

Zelf heb ik geen ervaring met doorwijzing naar een orthopeed. Wat je wellicht ook zou kunnen overwegen om ook eens een andere fysiotherapeut te raadplegen. Sterkte ermee want het kan behoorlijk pijn doen.

18. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Ik heb al jaren een vaste fysio en hij heeft mij onwijs goed geholpen tot nu toe. Ik heb alle vertrouwen in hem. Hij heefr ook een enorme brok ervaring. Dus ik weet niet of dat een oplossing gaat bieden. Maar bedankt voor het meedenken! Dank je wel!

Deel Deze Pagina