Bijvoeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Selin, 13 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Noa is inmiddels 3,5e maand oud en vanaf 4 maandjes mag je de kleintjes gaan bijvoeden he?

Hoe zijn jullie hiermee begonnen?

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
  3. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Hoi Selin,

Bij het CB raadden ze af om vanaf 4 maanden al te gaan beginnen, omdat je baby dit nog niet nodig heeft. Pas bij 6 maanden mag je langzaam beginnen met een fruithapje en dan ook nog maar 2 a 3 hapjes per dag.
    Ik ben met Nynke ook met 4 maanden al begonnen ( omdat dit ook op de potjes stond vermeld ) maar Nynke kreeg hier enorme eczeem plekken van, gewoon omdat ze hier nog niet tegenkon, bij 6 maanden ging het beter.
    Anders moet je dit ook gewoon even navragen bij je CB.

4. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    damien krijgt regelmatig al hier en daar een hapje van van alles... tot nu toe gaat het super...

hij krijgt overigens alleen maar groente

5. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ze raden idd aan om het vanaf 6 maanden te doen ivm allergieën. Rond 6 maanden zijn de darmpjes uitgerijpt en is het geen probleem meer. Op de potjes staat wel 4 maanden maar ja dat is gewoon geld verdienen he.

6. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    ik ben ook vroeg begonnen met 4 maanden, maar Fienne vond het zelf nog niks. nu ze 5 maanden is gaat het wat beter, maar het is niet zo dat ze er niet tegen kon.. ze had er gewoon nog geen zin in, maar als jij met 4 maanden wil beginnen moet je dat gewoon proberen. jij kent je kind het beste en het consultatie bureau niet. ik ben begonnen met iedere keer hetzelfde te geven zodat ze aan de smaak went. pas sinds deze week varieer ik iets meer. TIP. de potjes van nestle die van plastic vind Fien lekkerder (en ik ook) die van olvarit zijn zo zuur! Je kunt ook met banaan beginnen zelf pureren, maar dat moet je gewoon helemaal zelf weten. Ga gewoon experimenteren als jij dat wilt en wil je het nog niet dan niet. Je merkt vanzelf wel of je kindje ertegen kan of niet. Begin gewoon met maar twee hapjes ofzo en kijk hoe je kindje erop reageert. (ps met een potje kan je voor de eerste tijd 3 keer mee doen dan moet je niet het eten uit het potje scheppen maar in een kommetje doen anders gaat het wel schimmelen)veel plezier en suc-6 ermee groetjes geertje

7. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Of je dit wilt doen moet je idd zelf weten, let wel op of er enige vorm van allergie in je ( of je man's ) familie voorkomt. Zo ja dan zou ik zeker nog even wachten, maar dat is geheel je eigen keus.

8. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Als er allergieën in de fam voorkomen zou ik pas beginnen met 6 maanden. Als dat niet zo is kun je vanaf 4 maanden eens per dag een lepeltje fruithapje uit een potje, of zelf gepureerd fruit proberen. Probeer een paar dagen achter alkaar dezelfde fruitsoort om te kijken hoe je kleintje erop reageerd. De meesten vinden banaan vanwege de zachte smaak wel lekker.

9. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik ben met groenten begonnen ipv met fruit.
    Dit omdat ik erin geloof dat de meeste babys fruit wel lekker vinden, want dat is lekker zoet en zo, maar groenten dat is een ander verhaal.
    Ik geef idd maar een paar lepeltjes per dag, en Iman weet nog niet zo goed wat ze met de lepel moet doen, maar het gaat steeds beter!

10. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Nou heb eventjes gekeken of er allergieën voorkomen in de familie...maar kan ze niet vinden. Heb zelf wel lactose intolerantie en Noa heeft of een koemelkallergie of lactose intolerantie (kunnen ze bij babytjes nog niet testen). Geldt dat ook als een allergie dan?

11. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Als het zeker is dat Noa een van beiden heeft is dat zeker een allergie! Als ik jou was zou ik nog maar even wachten...

12. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ja ik zou ook wachten!

13. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    hee die van jou is ook van 26-06-2006 grappig! die van mij ook gister pakte ze de lepel af en deed hem zelf in de mond (veel te ver natuurlijk want ze moest kokhalzen en ze ging maar door haha!)

14. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

@ geertje: iman is van 26-07-2006 :) ze is dus 1 maand jonger ;)

15. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    hee die van jou is ook van 26-06-2006 grappig! die van mij ook gister pakte ze de lepel af en deed hem zelf in de mond (veel te ver natuurlijk want ze moest kokhalzen en ze ging maar door haha!)[/quote]

Evi is wel ook van 26-06-2006, en is toen om 16.06 uur geboren :D

16. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Ja het is zeker dat ze een van beide heeft :(
    Dan kan ik wsl beter wachten.

Bedankt voor de reacties!

17. klaasje9

klaasje9 Actief lid

3 mei 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    hey, mn zoontje kreeg ook al met 3,5 maand fruithapjes, omdat die altijd erg honger had! hij vind het super lekker, en keek ook helemaal niet vreemd, en hij heeft er tot nu toe nog nooit last van gehad!

groetjes

18. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik ga volgens de Rapley methode bijvoeden. Daar begin je pas mee rond de 6 maanden. In deze link staat wel interessante informatie erover. Het kan trouwens ook als je flesvoeding geeft hoor. Het enige verschil is het afbouwen en de manier van vochtinname.
    http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... t_voedsel/
    Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Deel Deze Pagina