Hoihoi, Vraagje; Mijn zoontje is nu 20 maanden en krijgt door omstandigheden volgende maand pas zijn BMR inenting. Hij heeft sinds 3 dagen pukkeltjes op zijn borst. Ze beginnen bij de rand van de luier ( op de buik) en het begint langzaam iets omhoog te gaan. Ook had ie er een paar op zn armpjes vandaag. Nu dacht ik aan warmte of mijn heerlijk ruikende nieuwe wasverzachter als oorzaak. Lees ik toch net tot mijn schrik dat er een mazelenvirus heerst. En hij heeft die spuit nog niet gehad. Mama natuurlijk een beetje bezorgd Hij heeft kleine rode pukkeltjes met een piepklein wit stipje erop. En, zoals ik al zei, gelokaliseerd rondom het gebied van zn luierrand. Dit zouden toch geen mazelen zijn?! Hij is verder erg goed in orde! Wat denken jullie? Groetjes Marieke
Wat een toeval, ik open ook net een topic over mazelen... Maar geen idee hoe de bultjes eruit zien. Weet wel dat het gepaard gaat met hoge koorts.
of de waterpokken??? Weet niet of hij in de buurt is geweest met kinderen met waterpokken?? Alsje het niet vertrouwd even de huisartsenpost bellen hoor, beter te vaak dan te weinig! sterkte
Is hij in aanakering gekomen met mensen die mazelen hebben (een week geleden!!)? Niet waarschijnlijk. De kans dat het een warmte uitslag of iets dergelijks is, is vele malen groter dan mazalen. !
Geen idee of het hetzelfde is. 'maar Julian had vorige week op zijn rug heel veel rode pukkeltjes. Niet groot en niet heel klein. Ook af en toe een wit puntje. Maar ik vond het wel op kleine pukkeltjes lijken. Het is vanzelf weggegaan. Worden kindjes heel ziek van mazelen? Dan zou ik dat in de gaten houden.
Vind het wel heel toevallig dit topic( En nee ik bedoel er niks mee) Maar het staat op teletext dat het rivm bekend maakte dat er de afgelopen tijd de mazelen weer de kop opsteekt als het goed is staat het bij sbs6 text. Denk zelf dat het of de waterpokken gaat worden of wat allergie reactie op een wasmiddel of iets. Beterschap in elk geval.
Ik heb even wat gegoogled en denk niet dat het de mazelen zijn hoor. Mazelen Wat zijn de verschijnselen? Mazelen begint met verkoudheid, hoesten, rode ogen en koorts. Vaak is de koorts hoog. Aan de binnenkant van de wangen ontstaan witte vlekjes. Na een paar dagen komen er rode vlekken op het gezicht, daarna over het hele lichaam. De vlekken worden geleidelijk bruin en kunnen samenvloeien. Dan blijven er vlekjes met normale huidskleur over. De huid kan ook jeuken. De koorts kan verdwijnen en weer heftig terugkomen. Bij sommige kinderen verloopt mazelen ernstig. Er kan een oorontsteking optreden met soms blijvende doofheid. Uw kind kan een ernstige longontsteking krijgen. Er kan een ontsteking van de hersenen(vliezen) ontstaan, vaak met blijvende hersenschade. Ernstige vormen van mazelen komen vooral voor bij kinderen onder de vijf jaar of bij volwassenen die niet zijn ingeënt.
Hoi hoi, Zelf ook maar eens ff gegoogled : Mazelen begint met een plotseling gevoel van onbehagen, gevolgd door koorts, ontsteking van het oogbindvlies, verkoudheid en hoesten. Medici noemen dit de prodomale periode. De koorts neemt in de loop van de tweede en derde dag toe, tot meer dan 39 graden. Dan volgt de fase waarin de huiduitslag zich openbaart (de exanthemateuze fase). Er zijn inmiddels drie tot zeven dagen verstreken. Achter de oren en langs de haargrens ontstaat een grofvlekkige huiduitslag, dat zich binnen drie dagen uitspreidt naar gezicht, nek, borst en romp. Na enkele dagen verbleekt de uitslag. Gezien mijn kleine man alleen maar bultjes/pukkeltjes heeft op de borstkas/onderbuik en verder geen voorafgaande symptomen van de mazelen heeft gehad, heeft mama besloten dat ze zich gewoon weer eens veelste druk maakt Maar allemaal erg bedankt voor jullie reacties! Groetjes en fijn weekend