Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? (lamp in babykamer ineens aan)

Discussie in 'De lounge' gestart door Prins03, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Maar ja...wat dan nog..

Als er geesten bestaan en die doen het licht aan...nou en...

Vraag me ook altijd af welke reden zo'n geest dan heeft...
    "Goh, laat ik vandaag eens het licht aandoen bij een baby van 3 maanden...leuk" :D

2. chiset81

chiset81 Actief lid

28 mrt 2011
    128
    0
    0
    Dat er meer is dan wat wij zien dat weet ik wel zeker,heb zelf ook al wel wat gezien en je schrikt je tepletter maar kan geen kwaad.
    Ik voel ook heel veel,zo ga ik liever zodra het donker is bij ons de zolder niet meer op.Voelt niet goed maar moet ik de was doen dan ga ik wel gewoon.
    Mijn dochter praat ook veel met "anderen" zo heeft ze het steeds over een baby die bij haar is en gister praate ze ineens met een jongentje casper.
    Wij gingen naar beneden en zij ging hem vertellen dat we naar beneden moesten maar dat ze snel weer gingen spelen.
    Ook heeft ze het een tijd over een een meneer en mevrouw gehad in de spiegel met een hondje.
    Verklaar het maar!
    Bij een medium geweest en die kon me vertellen dat dat mijn opa en oma waren die over haar waken.
    Ze is namelijk geboren op de verjaardag van mijn oma die helaas niet meer bij ons is.
    Ik weet het niet maar ik laat het gewoon over me heen komen..

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Iiiiiiieuw! :$

Ik heb ook een keer een voorstukje gezien van de nieuwe paranormal activity.. Dan zie je ineens een baby zweven boven zijn bedje .. Van die dingen... Kan ik dan weer niet zo goed tegen :D

4. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Dûhh bosi.
    Het is donker, heb jij ooit een geest gezien met een nachtbril? :D

5. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Nope, niet meegemaakt..

Ik zit wel vaak te kijken op de babyfoon(met camera) of er iemand in de kamer staat. :):):)

6. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ja, dat lijkt me dan wel weer een 'nadeel' van babyfoon met camera.. Ik denk dat ik daar ook naar ga kijken :p

7. Ladymoi2

Ladymoi2 Actief lid

17 jun 2009
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook wel het een en ander meegemaakt, echt niet te verklaren!

Tegenwoordig niet meer zo erg maar heb in het verleden in een huis gewoond waar ik hele onverklaarbare dingen heb meegemaakt. We zijn bij intrekken door de huismeester erop aangewezen da er rare dingen in huis gebeurden, in een hele korte tijd zijn er veel mensen dat huis uitgegaan doordat er rare dingen gebeurden!
    Was wel raar toen de huismeester dat zei, maar heb daar idd heel veel rare dingen en dromen, nachtmerries gehad!

Buren die aan ons vroegen...enn houden jullie het nog uit? Oee...dat jullie daar n durven te wonen...!!

Maar ben eigenlijk nooit echt bang geweest.....heel apart en vreemd wat er gebeurde maar nooit echt bang.....had het gevoel dat wat er was wel goedaardig was....

8. senta

senta Niet meer actief

Ik ben ook wel redelijk nuchter aangelegd, maar hier laatste tijd ook vreemde dingen, ik vraag me af of het niet met het statische te maken kan hebben, als ik iets aanraak krijg ik direct stoorm zo statisch ben ik momenteel, maar of er ook iedere morgen schilderijen door scheef kunnen hangen die al 2 jaar zo hangen nooit gedaan hebben en of de politieauto's van zoonlief na 4 uur doodstil staan ineens gaan rijden en de zwaailichten aangaan? Ik weet het niet, weet wel dat ik er te nuchter voor ben denk ik.

9. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    bij ons ook, en andere deuren gaan vanzelf open als ze op een kiertje staan.. niet goed afgesteld zeg maar (of gewoon ene scheef huis) zou pas raar staan te kijken als ze met een vaart dicht worden gesmeten, dan zou het iets anders kunenn zijn..

Ach zoveel dingen hebben ene logische verklaring.
    Kan er nog geen een bedenken voor bewegende kleertjes en indeukende gordijnen maar misschien komt dat nog :p

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wij hoorde altijd stemmen door de babyfoon. een oude man die aant voorlezen was. elke avond t zelfde verhaaltje. op een gegeven moment maar andere babyfoon gekocht(stoorde ook heel erg dus moesten wel nieuwe) en hoorde paar weken terug dat ook mijn buuf diezelfde oude man hoorde met zijn verhaaltjes. Schijnt dus iemand hier in de straat(of straat verder) te zijn en onze babyfoon pikte hun frequantie op :D geen spoken dus, maar gewoon 2 babyfoons die elkaar niet lekker liggen.

Idem met lampen boven. Meneertje lag altijd netjes in zn bed, hoorde m nooit. maar als wij zelf naar bed gingen dan stonden alle lampen aan boven. onze kamer, zijn kamer, ganglamp en die in de badkamer. snapte er nooit wat van totdat ik m keer betrapte :p Meneertje pakte steeds het krukje uit de badkamer(die hij gebruikt om bij wasbak te komen) en met dat krukje ging hij elke lamp af om die aan te zetten en zette heel netjes het krukje weer terug en ging dan zn bed in.

Nu zetten we krukje hoog weg op de kast en wonderbaarlijk hebben we geen last meer van de 'lampen spook' :D

11. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik vind het wel apart je hoort het steeds meer..wat me wel opvalt is dat het in Engeland heel erg "actief" is

12. Blays

Blays Niet meer actief

Hier gebeuren ook veel rare en onverklaarbare dingen sinds de kleine er is..

Mijn kastdeuren staan elke avond wagenwijd open, terwijl ik ze toch echt altijd weer dichtdoe. En zo veel hangt er niet in om te laten bezichtigen hihi :D

Maar vooral op de kinderkamer gebeurt veel:
    Zo hadden wij eerst het bedje bij het raam staan, met daarnaast de schommelstoel. Die stoel draaide elke nacht bij, recht naar het bedje toe, net alsof iemand erin ging zitten en ging zitten kijken naar hoe mijn zoontje sliep.
    Elke avond bij de laatste fles draaide ik de stoel weer bij omdat ik anders niet goed kon zitten en schommelen met mijn zoontje. Snachts draaide de stoel gewoon weer naar het bedje toe.

Ook 1 keer, lag mijn zoontje nog te slapen, ik lag ook nog in bed, hoorde ik ineens een hele harde knal door de babyfoon komen! Ik keek gelijk naar het beeldscherm (hebben ook babyfoon met camera) en zag gewoon letterlijk de camera omhoog vliegen en vallen.
    Ik ging gelijk erheen, maar mijn zoontje lag nog heerlijk te slapen.

Ook heeft hij een hele tijd erg slecht geslapen (toen het allemaal een beetje begon 'te spoken' daar)
    Steeds weer als ik hem ging troosten ging er een koude windvlaag door mij heen. En altijd in het midden van de kamer, dus kon geen tocht ofzo zijn wat ik voelde.

Ook brabbelt en lacht mijn zoontje de laatste tijd altijd naar een plekje in zijn kamer (bij de schommelstoel) als ik hem verschoon op zijn aankleedkussen.
    En als ik hem zijn avondfles geef, draait hij altijd heel krom om te kijken en te lachen naar iets. Alsof er iets naast de stoel bij ons staat.

Ooh en de babyfoon geeft de laatste tijd ook wel eens aan dat hij 'out of reach' is, en vervolgens plopt hij gewoon weer aan. Heel frustrerend als dat 10x gebeurd terwijl het bereik icoontje volop bereik aangeeft, en het gewoon maar 1 of 2x per avond gebeurd.
    Laatst was ik alleen thuis en toen ging hij ineens naar het Menu. Ik weer terug zetten, ga weer op de bank zitten, en ja hoor.. Weer op het Menu! Dus ik weer terug zetten, ga op de bank zitten en zei: En nu laat je hem staan hoor! Hihi :D En hij bleef heel mooi staan :D
    Gekke was dat je ook echt die bliepjes hoorde, alsof er echt op het knopje gedrukt werd. De lampjes gingen ook ineens branden.

Ik denk maar zo, als hij er naar kan lachen en vrolijk brabbelen zou het wel goed zijn.
    Geloof wel dat er meer is hoor, maar maak me er tot nu toe nog niet zo druk om. Als er geen gekke dingen gebeuren, en mijn zoontje slaapt lekker en is lekker vrolijk in zijn kamertje is het wel goed.

13. die verklaring voor de dichtgaande deuren had ik ook al bedacht.

maar heb je er ook een voor een deur die op slot gaat?
    en nee dit is geen grap dit is echt gebeurd, terwijl er niemand in huis was, mijn kids en ik waren buiten en we wilden naar binnen gaan en toen zat de deur op slot, en ik heb ook een keer gehad dat ik savonds af stond te drogen om een uur of 11, dat de sleutelbos ineens heel hard begon te rammelen, toen heb ik de vaat neer gesmeten en ben lekker naast manlief gaan liggen...

Maar goed inmiddels is mijn jongste 5 geworden en die staat denk ik niet meer zo open voor die dingen, want het is gelukkig zo goed als over met de rare dingen... Ik denk echt dat het via haar binnen kwam...wat het ook mocht wezen...

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Even los van het feit of ze wel of niet bestaan, er zou zoiets zijn als residual haunting. Weet het Nederlandse woord er niet van.
    Residual haunting, wel een de meest voorkomende vorm |

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.793
    113
    Regelmatig, lampen met een dimmer die wat ouder worden :)

16. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier gebeurd her regelmatig op K. zijn kamertje met het kleine lampje. Toen een tijdje uit de stroom gehad, en nou is het niet meer gebeurd.

Niet al te druk over maken hoor..

17. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Haha, hier ben ik ook altijd stiekem bang voor en dat terwijl ik ab-so-luut niet in geesten of wat dan ook geloof.
    Toen mijn dochter nog wat kleiner was, was ik een keer een avond alleen thuis en kwam er ineens een laag gebrul uit de babyfoon. De babyfoon sloeg er maximaal van uit. Ik vond het echt doodeng klinken en en m'n haar stond recht overeind van schrik. Nu weet ik inmiddels wel dat DL soms, vooral als ze verkouden is, kan klinken als een biker die net 3 pakjes zware sigaretten heeft staan weg roken, maar het klonk zo indrukwekkend, brrrr.

18. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik geloof wel in "abacadabra"';), maar ik geloof ook dat overal wel logische verklaringen voor zijn. Ik zet ook weleens lampen aan en weet het dan ff nie meer wie het gedaan heeft, dan schiet me ineens te binnen dat ik t toch echt zelf was. Of mijn vriend heeft t gedaan.. Ouwerdom denk haha

19. Milujem

Milujem Niet meer actief

Luvion camera???

20. Smnee

Smnee Niet meer actief

Het enige wat mij altijd 'bang maakt' is dat op onze badkamer de lampen heel vaak dimmen en feller worden, en weer dimmen enz...
    Ik dan altijd heel stoer, en een beetje bevend tegen mezelf: er zit een stofje tussen de schakelaar(!) brrr.
    Totdat de lamp ineens uit en aan ging, terwijl ik aan het douchen was. Maar dit was mijn man in flauwe bui. Dit heeft hij nu afgeleerd haha, laat dat duidelijk zijn.

Verder ben ik niet zo gek op zolders. Bij m'n ouders thuis viel er wel eens spontaan wat om, en voelde ik ook regelmatig iets 'kouds'. Ga er nu nog niet heen ;) onze eigen zolder staat de wasmachine, daar is nooit iets gebeurd, maar toch kom ik daar alleen overdag.

Deel Deze Pagina