Stankoverlast buren koophuis

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.828
    9.336
    113
    Gelderland
    Nu het mooie weer er weer aan komt en de deuren naar de tuin weer open gaan hebben we er een flinke ergenis bij. Er komt zo'n vieze stank bij de buren vandaan dat ik bij iedere inademing gruwel. Dit is eigenlijk al meerdere jaren maar nu ik alle dagen thuis ben en dus veel buiten ben heb ik er erg last van. Wat kan ik doen?? Welke stappen moeten ondernomen worden? Wie heeft er (helaas) ervaring mee?

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Wat voor een stank is het? Van eten, huisdieren, viezigheid?

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dat vroeg ik me ook gelijk af.. :)

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik lees mee, heb hetzelfde met mijn buren. Hier voornamelijk rottende lucht ofzo, ligt ook allemaal vuilnis in de gang.

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.828
    9.336
    113
    Gelderland
    Viezigheid, dieren, eten. Zo'n vieze muffe maar erg doordringende lucht. Er wordt volgens mij nooit schoongemaakt. Aan de ramen en de spinnenwebben te zien;)

6. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook stankoverlast van de
    Buren. Nu wel minder gelukkig. Stonk ontzettend naar uitlaatgassen. Hebben de brandweer en politie binnen gehad om te kijken waar het vandaan kwam.
    Uiteindelijk zijn we naar de gemeente gestapt en melding gemaakt. Het betreft bij ons Polen, dus op basis van inschrijving konden er een hoop uit huis geplaatst worden. Nu is het een stuk minder.
    Heb wel in de ochtend een smerige sigaretten lucht bij m'n trap. Ik gok dat er door deze oude huizen stiekem veel tochtgaten zitten. Geen idee hoe ik hier vanaf ga komen.

7. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Eerst naar de buren gaan (als je dit nog niet gedaan hebt).
    Misschien is het heel makkelijk op te lossen.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Sowieso eerst proberen er samen uit te komen. Verder is er bij de meeste gemeentes wel de mogelijkheid om stankoverlast te melden, bijvoorbeeld via 'melding leefomgeving'.

9. VayaConDios

VayaConDios Niet meer actief

Wij hadden dit vorig jaar bij onze nieuwe buren. Katten zeken de hele plaats vol, vuilniszakken met etenswaren en vieze luiers lagen open en bloot tegen de schutting aan. Krioelde van de maaien en we zagen ongedierte die we in ons hele leven nog nooit gezien hadden! Als de zon er opstond gingen we kapot vd stank. Aan de deur gegaan en dit netjes aangegeven dat die stank niet te harden was. Ze boden hun excuus aan en zeiden dit meteen op te lossen. Aangezien het zoveel was bood mijn vriend aan om te helpen en zo was in 3 dagen alles opgeruimd en afgespoten. En sindsdien houden ze het voor hun doen netjes bij.

10. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.656
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Heb hetzelfde meegemaakt,GGD erbij en het was opgelost.

11. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Ik zou eerst met je buren gaan praten

12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.828
    9.336
    113
    Gelderland
    We hebben samen met onze andere buren een mail gedaan dit omdat ze liever niemand aan de deur hebben? omdat de kinderen dan mee kunnen luisteren. We hadden ook erg veel last van geluidsoverlast maar dit is ruim verminderd. Maar die stank en rotzooi zijn nog niet weg. We hebben vorig jaar hun hele voortuin opgeruimd en onkruidvrij gemaakt en afgelopen x hun dakgoot schoongemaakt. Vanmiddag zaten mijn vriend en ik samen buiten en de deur ging open toen natuurlijk tegen elkaar gezegd en de deur ging kort daarna weer dicht. Dus was hopelijk ff duidelijk;) Met hunzelf verder oplossen zien we niet zitten. Deze mensen staan nergens voor open en veranderen niet gauw. De beste man is blind en zijn vrouw slechtziend en ze hebben geen hulp. Heb al eerder geprobeerd iets aan de situatie te veranderen en bij de brandweer terecht gekomen maar hun konden niks in werking zetten. Maar ik wil graag lekker buiten kunnen zitten en niet naar binnen moeten omdat het buiten niet te doen is..

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat goed! En goed van je vriend om aan te bieden mee te helpen. Is ten eerste sociaal en ten tweede een stok achter de deur om het daadwerkelijk te doen. Enneuh, wat een held, ik had het niet gekund! *kots*

14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.828
    9.336
    113
    Gelderland
    Oké bedankt voor de tip. Gaan meteen even kijken/bellen/mailen.. Jullie zitten ook in een koophuis?

15. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Zou inderdaad contact opnemen met de gemeente ofzo, zij kunnen je ongetwijfeld verder helpen.

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oh brr, getver.. :) Succes!

17. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Behalve dat het heel vervelend is voor jullie, hebben zij er zelf waarschijnlijk ook last van/schamen ze zich en durven of willen daarom geen hulp vragen. Idd even contact met de gemeente of ev. de wijkagent opnemen om te kijken hoe dit opgelost kan worden.

18. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.828
    9.336
    113
    Gelderland
    Ze hebben in het verleden hulp gehad maar mee gestopt omdat ze geen hulp willen. Zou dus mooi zijn als het verplichte hulp zou worden.. Schamen zullen ze misschien wel doen er zijn ook kinderen die naar school gaan en gepest worden/werden..

Deel Deze Pagina