Leeg vruchtzakje...twijfel wat te doen...

Discussie in 'Miskraam' gestart door Babilu, 3 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    Ik zou nu ongeveer 8weken zwanger zijn. De maat van het vruchtzakje klopt hierbij maar het is leeg helaas. Ik wacht nu op een spontane mk maar vraag me af of dat gebeurt aangezien het zakje groeit... Curretage wil ik liever niet ivm de narcose en door eerdere miskramen zie ik er zo tegenop weer in n ziekenhuis te moeten liggen... Maar de pillen vind ik ook spannend, wat als het maar deels lukt en ik blijf bloeden.. Pffff moeilijk....

2. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    #2 Frummels, 3 jan 2017
    Laatst bewerkt: 3 jan 2017
    Dat is inderdaad een moeilijke beslissing meis. Volgens mij word de kans dat het vanzelf komt steeds kleiner hoe langer je wacht, maar het kan zeker.

Ik heb driemaal een miskraam opgewekt met pillen en ik zou het een volgende keer weer doen. Als je er meer over wil weten, laat het maar weten. Het komt erop neer dat het pijn doet (pittige kramp, bloedverlies), maar dat gaat ook weer over en je vergeet het snel (de pijn, niet de miskraam helaas), het is te vergelijken met een (hele) heftige menstruatie, maar de ervaringen per persoon zijn verschillend.

Sterkte met het maken van je keuze en de aankomende periode.

3. Love123

Love123 Actief lid

7 dec 2016
    138
    9
    18
    Ik had ook een leegvruchtzakje wat wel doorgroeide. Ik kwam er met 11 weken achter en heb met 13 weken toch pillen gebruikt om een mk op te wekken. Ik ben afgelopen week alsnog gecurreteerd ondat er nog wat restweefsel zat.

Succes met je keuze! En heel veel sterkte met dit verdriet

Izzie7676 vindt dit leuk.
  4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    eerlijk? ik zou toch voor pillen kiezen. kans is toch aardig groot dat het gewoon gaat en dat je snel weer doorkan. denk niet dat je er iets mee te verliezen hebt...
    heel veel sterkte.

5. Love123

Love123 Actief lid

7 dec 2016
    138
    9
    18
    Dat ben ik opzich wel met je eena Beckje..
    Ik kreeg op 21 nov te horen dat ik een leeg vruchtzakje had, toen op advies van vk toch nog twee weken gewacht in de hoop op spontane mk. Toen op 6 december toch begonnen met cytotec op 8 dec. vruchtzakje verloren. 19 december bij controle bleek er nog restweefsel te zitten. Toen weer cytotec in se hoop dat het laatsste op die manier ook weg zou gaan. 28 december bij controle bleek het er nog steeds te zitten. Gelukkig kon ik 29 dec. al terecht voor curretage. Achteraf gezien had ik liever meteen curretage gedaan. Ik ben nu 5,5 werk verder en ben nu pas schoon. Geestelijk erg slopend!
    Maarja, dat is altijd achteraf.

6. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    Maar heb je met pillen niet heel veel bloedverlies en pijn
    ..?

7. Love123

Love123 Actief lid

7 dec 2016
    138
    9
    18
    Het verschilt per persoon, ik heb 7 uren weeen gehad voor her vruchtzakje er uit kwam. Was idd gewaarschuwd voor erg veel bloed verlies, dit is mij echt reuze meegevallen

8. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    En ik lees dat er vaak alsnog curretage nodig is..?

9. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Ik heb afgelopen weekend voor de tweede keer mijn mk opgewekt met pillen.
    Eerst mifigyne om de werking van progesteron te stoppen en om je baarmoedermond weker te maken.
    Dan 36 uur later, steeds 2 tabletten cytotec elke 12 uur.
    Hier weinig pijn, wat bloedverlies en ik denk dat ik
    T vruchtje helemaal kwijt ben.
    Zou ook weer voor pillen kiezen mocht het nodig zijn, maar men ik hoop toch zo dat de volgende zwangerschap wel goed gaat!!
    Voor iedereen overigens!

Veel sterkte!

10. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    In eerste instantie heb ik ook voor pillen gekozen nadat ik 7 weken 'zwanger' bleek te zijn van een leeg vruchtzakje. In twee weken tijd heb ik 16 pillen ingebracht, maar het haalde weinig uit. Gisteren ben ik gecuretteerd en het is me 100% meegevallen. Hopelijk komt mijn cyclus wel weer snel op gang. Ik heb in ieder geval alles eraan gedaan om de miskraam op gang te helpen met cytotec, maar kon een curettage niet voorkomen. Ben blij dat het vruchtzakje eruit is. De ingreep van de curettage viel heel erg mee. De volgende keer zou ik het denk ik toch eerest weer met pillen proberen, mocht het niet lukken weet ik dat een curettage ook uitkomst kan bieden. Heel veel sterkte. Je mag me altijd pb' en.

11. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Babilu dat bloedverlies na pillen heb je ook als de miskraam natuurlijk komt, dus dat maakt niet echt verschil. Miskraam kramp is pijnlijk, pillen is ook pijnlijk. Hoe heftig het is verschilt per vrouw en per zwangerschap. Als je amoer bloed wil zien en geen pijn wil kan je curretage kiezen. Maar geloof mij, die pijn kan jij echt wel aan hoor en gaat vanzelf weer voorbij.

Deel Deze Pagina