Hoi hoi, ik ben 6 weken zwanger en heb de laatste week erg vaak last van misselijkheid. vooral dit weekend is het ramp. heeft er misschien iemand tips tegen de misselijkheid? ik weet dat je 's ochtendsvoordat je opstaat een beschuitje of cracker moet eten, maar ik heb erg veel moeite met eten als ik misselijk ben. had ook gelezen dat er pillen tegen de misselijkheid zijn. heeft iemand hier ervaring mee? alvast bedankt voor de reacties. liefs mejon
Wanneer je misselijk bent, is het 't best om iets kleins te eten. Hoe moeilijk het ook is, maar door iets te eten, wordt de misselijkheid soms minder. Verder heb ik geen tips om het te verhelpen.
Toen ik 7 weken zwanger was, was ik ook ontzettend misselijk. Kon gewoon niet eens naar mijn werk. Toen heb ik dat tegen de verloskundige gezegd en tegen mijn huisarts en ik kreeg er pillen voor. "Emesafene" Nou echt een uitkomst. Ik kon gewoon weer werken. De misselijkheid was niet helemaal weg, maar ik kon weer gewoon alles doen zonder boven die pot te hangen. Dus als ik jou was zou ik je huisarts of verloskundige even bellen en vragen om die pillen. ALs ik het bij de volgende weer heb, dan bestel ik ze zeker! Het medicijn kan geen kwaad voor je kindje..
bedankt voor de goede tip. ik ga morgen naar de huisarts. dan zal ik er wel eens naar vragen. ik ben nu al weer bang voor morgenvroeg. wat een ramp. de hele dag gruwelijk misselijk en als het avond is (tegen half 9/9 uur) begin ik me pas wat beter te voelen. en dan kun je al weer bijna naar bed. en dan begint het weer van voor af aan. ik zal eens kijken of ik die pillen kan krijgen. bedankt. liefs mejon
bij mij begint het smorgens en wanneer ik wat eet gaat het even wat beter, maar daarna begint dat weeige gevoel in mijn maag weer. en savonds is het eigenlijk het ergste. en ik ben zo moe, kom nergens meer aan toe.
ik ben maandag naar de huisarts gegaan, omdat ik echt niks binnen kreeg en dat zo natuurlijk niet langer door kan blijven gaan. nu heb ik pillen (suprimal) en ik gebruik ze nog maar net een dag, maar ben niet misselijk geweest en heb al weer goed gegeten en gedronken. het rare is dat het een medicijn is tegen wagenziekte, maar de stof die erin zit werkt tegen zwangerschapsmisselijkheid. misschien een tip om die medicijnen ook te vragen??? liefs mejon
Mejon ik heb een nog betere tip voor je. Ik heb mijn vorige zwangerschappen ook erg geleden onder zware misselijkheid en niets hielp. Nu ikm weer zwanger ben en dus 2 kleintjes heb lopen trok ik het helemaal niet meer nu heb ik acupunctuur ontdekt het wordt voor 75% vergoed door mijn verzekering maar al was dat niet het geval dan was het nog het geld waard geweest! Heb nu 2 behandelingen achter de rug en voel me super! Nog 1 te gaan en dan is het niet meer nodig. Is beter dan medicatie en ik voel me nu ook energieker.
ik moet bekennen ik vind het niet erg om misselijk te zijn want het hoort er gewoon bij ik heb die misselijkheid nu ook sinds dinsdag en dan duurt het ook tot een uur of half 5 smiddags en probeer ik gewoon crakers te eten en van mijn eerste was ik 9 maanden lang misselijk en dan van de dag dat ik wist dat ik zwanger was en 9 maanden vind ik erg lang en heb eigenlijk niet eens een ha gewaarschuwd want ik durfde niet en de dagen die kropen voorbij toen kon ik niet eens een droge craker binnen houden en van mijn 2de kon ik eten wat ik maar wilde en ik kwam niet aan en daar heb ik intens van genoten en nu mischien zwanger van mijn 3de en heb het nu af en toe maar ik vind het erbij horen alleen mocht het wel weer 9 maanden lang aanhouden en ik weet heel goed wanneer ik het niet meer moet hebben dan ga ik door na de ha Indey