schoolreisje tijd....veranderd,je wilt niet weten hoe

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by mariska1976, Jun 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Beste dames,ik had een tijdje geleden een topic gestart over het schoolreisje waar mijn dochter heen ging.

Morgen is het zo ver.En jullie zien het al aankomen.Van de meeste mama's(ik heb het met de buuf geregeld)weer een klaagzang en de meeste wisten het pas met de lunch.

Tot vandaag stond in de brief dat je,je kind om 15.00 op moet halen bij de speeltuin. ouders hadden ook ale geklaagd over het ophalen,mbt tot peuters en kleuters.Vandaag stond er ineens op de deur dat je,je kind om 14.15 moet ophalen.Andere mama's mopperde weer.En ik geef ze gelijk.
    En mama,die ik sprak wist dit niet eens en moest op het laatst iets regelen.Ze was hier niet blij mee,omdat ze om 14.00 is afgewerkt en half 3 pas thuis is.
    En eigenlijk vind ik dat dit te laat is gemeld.Als ze dit maandag of uiterlijk dinsdag hadden gemeld,dan hadden ouders een week de tijd om oppas of onderling wat te regelen.want ze wisten,dat de kinderen vanaf woensdag vrij hebben gehad.

Sorry,voor mijn langdradig verhaal,maar ik moest dit kwijt.
    Als ik niemand had gevonden,dan had ik zowel om 14.15 als 15.00 mijn kind niet bij de speeltuin kunnen ophalen(geen rijbewijs en moet 25 min lopen)Ik ben zelf half 3 thuis en mijn jongste krijgt om 14.15 de fles.(ze komt sinds 3 dagen eerder)

2. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Sorry hoor maar ik zie het probleem niet zo, oke ze hebben het laat gemeld. Maar als je jongste de fles krijgt om 14.15, doe je dat toch wat eerder? of later..
    Zal nog wel vaker gaan voorkomen dat je even moet goochelen om de boel rond te krijgen.

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik snap het best, het is niet leuk dat je alla minute alles moet regelen,

tuurlijk zal het vaker voorkomen, maar wil niet zeggen dat je het ook "leuk" moet vinden of dat je er niet van mag balen,

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik zou het ook irritant vinden hoor. Zeker als je a la minute iets met je werk moet regelen en geen oppas kunt vinden. Wat een gezeur met schoolreisjes. Waarom niet gewoon een simpele kinderboerderij en duidelijke communicatie over de plannen?

5. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    #5 mariska1976, Jun 6, 2011
    Last edited: Jun 6, 2011

Nee,dat gaat niet.Ik werk tot half 3 en ik kon niets regelen met de werkgever.daarom ben ik blij dat ik de buurvrouw heb geregeld.
    En de oppas ga ik daar niet naar toe laten lopen,want het is van ons uit ongeveer tussen de 30 en de 40 min lopen naar de speeltuin.En zij zit van half 2 tot half 3 bij ons.

6. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

Precies.

Vorig jaar konden we de kinderen om 15.15 op school ophalen.

En ik durf mijn kopom te verwedden,dat de meer als de helft van de ouders de briefjes op de deur niet gelezen hebben en pas de schoolbrief,die ze pas om 15.15 hebben gelezen,alles in allerijl moeten regelen

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

als ze wat ouder zijn moet je ze om 5 uur afhalen en sta je tot half 7 aan de straat te wachten buiten, omdat de bussen in de file stonden en alle bussen er al zijn behalve die waar jou kind inzit. of je moet tussen 11 bussen jou kind vissen. schoolreisjes zijn altijd irritant.

maar het klopt dat ze het eerder hadden moeten melden met al die werkende ouders. anders blijven er morgen veel kindjes wachten op hun mama die pas veel later komt en dat is sneu.

8. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

zeker sneu is dat.
    Ik weet niet hoe het gisteren gegaan is,maar dat lees ik als het goed is vlak voor de vacantie.dan komt er nog 1 nieuwsflits uit.

Share This Page