Hi meiden, Begin juli wordt bij ons een dakkapel geplaatst in onze slaapkamer. Ik kijk er ontzettend naar uit omdat het een hoop ruimte zou schelen. Maar ik ben een beetje benieuwd hoe dat dan gaat. Ze komen al vroeg en binnen no time zit er een gat in het dak begreep ik. Hoeveel troep geeft dat? Moet de slaapkamer helemaal leeg/afgedekt? En hoe zit dat met doorlopen op de trap? Wie heeft er verder ervaring met huisdieren? We hebben 2 katten hier rondlopen, vraag me af hoe dat gaat (zijn geen buitenkatten, komen alleen in onze tuin)..
Wij hebben zo'n 3 jaar terug ook een dakkapel laten plaatsen, die werd wel per plekke opgebouwd. Tegenwoordig zie je ook nog wel eens van die prefab dakkapellen, die staan er dan in een mum van tijd op. Hier begonnen ze al vroeg in de ochtend, gat in het dak was zo gemaakt! Van tevoren hebben we de gehele kamer/ruimte leeg gehaald zodat ze optimaal gebruik kunnen maken van de aanwezige ruimte. Het geeft best wat troep, voornamelijk veel houtsnippers en stof door het vele zagen. Wij hadden 2 katten, ook geen buiten katten trouwens. Die zaten dan de hele dag in de woonkamer, eten en drinken voor ze heb ik toen even verplaatst, de voordeur stond namelijk open voor de mannen zodat zij makkelijk in en uit konden lopen.
Hier een paar maanden geleden een dakkapel geplaatst. Het geeft behoorlijk wat rommel vooral het uitzagen van het gat. Dus zopu wel zorgen ddat de ruimte leeg is. Bij ons was de ruimte nog helemaal kaal dus dat scheelde al bij ons. Verder ligt het eraan of ze het dakkapel in zijn geheel erop takelen of op het dak opbouwen. Als ze hem in zijn geheel erop takelen heb je er verder weinig rommel enzo van. Die van ons hebben ze op het dak op gebouwd dus dat duurd wat langer en je hebt wat meer rommel. Maar hun hebben alles netjes opgeruimd en afgevoerd. En het geeft idd echt zoveel ruimte en licht. Beste investering ever.
Meiden hebben jullie foto's? Wij zijn zo aan het twijfelen. Geeft het echt zoveel ruimte? En wat hebben jullie er ongeveer voor betaald, je ziet nl zoveel verschil.
Wij hebben er vorig jaar 1 laten plaatsen. Idd de beste investering ever. 's Morgens vroeg zit het gat er al in,en bij ons hebben ze hem er op het dak opgebouwd. Geeft wel veel troep ja,dus alles leeg en wat echt niet kan:goed afdekken met plastic. Het gaat echt in een sneltreinvaart! Trouwens bij ons ruimden de mannen heel veel troep zelf al op! En op de trap hadden ze karton gelegd. Echt super,zou er me niet al te druk over maken.
Misschien lastig te zien maar wij hebben er fiks wat ruimte bij gekregen, we hadden te maken met een flinke schuine zijde waar je amper kon staan. De kosten waren zo'n 6000,- Bij deze een foto van net na de plaatsing en van toen het net klaar was.
Zelfde vraag! Hier zit het er ook aan te komen in de toekomst, en een vaste trap naar zolder. (hebben nu een vlizotrap) Ben wel erg benieuwd naar prijzen en voor en na foto's.
Ow wauw wat mooi DeesDees! Ik zal vanavond eens een foto plaatsen van de kamer waar wij de kapel willen plaatsen, dan kunnen jullie meekijken.
@Nonja; Ik ben benieuwd, de dakkapel is daar over de gehele breedte gezet. Op de foto zie je alleen 1 hoek. Heb nog meer foto's evt.
Dat zou je heel veel ruimte geven want de hoek die nu naar beneden loopt daar zou je straks gewoon kunnen staan.
@Nonja; Daar zul je veel ruimte van gaan krijgen, want die schuine zijde benut je nu helemaal niet en straks kun je er idd staan. @Duchess; Afwerking hebben we wel zelf gedaan omdat we ook gelijk de badkamer aan hebben gepakt. Het plafond (schuine zijde liep door tot in de badkamer.
Hmm, best veel troep dus. Dan moet de hele kamer maar zoveel mogelijk leeg. Kleine brengen we naar oma dus kunnen we haar kamer volstoppen met spullen. Werken ze volledig vanuit binnenuit? Dan kan ik de katten wel in de woonkamer houden. Maar als ze ook achter moeten zijn, dan lopen ze door de woonkamer heen en werkt dat ook niet. Misschien maar op zolder houden anders, daar komen ze zeker weten niet! We krijgen zo'n prefab dus dat wordt er gewoon opgezet (met zo'n enorme kraan haha). Wij betalen een kleine 10.000euro voor een dakkapel van 4.2m breed en de maximale hoogte (dacht 175cm). Ons dak is ook enorm schuin. Wel wordt het dan afgewerkt, krijgen we knieschotten en zijn de ramen voorzien van Hr++glas en elektrische sunscreens. We hebben een kamer op het zuiden en hopen hiermee ook een stuk koelte in de kamer te krijgen (want een slaapkamer met een schuin dak op het zuiden is geen pretje ) Onze slaapkamer wordt dan, als het goed is, zo groot dat we er 2 kamers van kunnen maken. In de toekomst komt er dus een wandje tussen. Nog meer ervaringen??
volgens mijn man moet je geen kant en klare nemen, die 'hangen' aan de balken en gaan altijd doorzakken. Hier sinds een jaar de dakkapel, zelf gemaakt, alleen manlief is er niet mee verder gegaan... dus kunnen er nog niks mee Moet nog afgewekt worden
nou idd, zou je bijna doen!! zo is hij altijd, begint en maakt nooit af. pffff Ergste is dus da het de kamer is van zoonlief, en hij nu dus al een jaar in een prinsessenkamer slaapt met dochter...
Vind dakkapellen super mooi. Misschien dat wij er in de toekomst ook nog eentje op de zolder ploffen, maar voorlopig is het niet nodig. We hebben een hoogbouw woning, dus allemaal rechte muren op de 1e verdieping. En daar hebben we voorlopig genoeg slaapkamers, dus we laten het lekker bij de velux-raampjes. En ik zag iets over screens??? Dat helpt echt enorm tegen warmte! Rolluiken nog beter, maar screens ook prima hoor!!! Succes met de verbouwing!
och arm kereltje... Die van mij is juist van direct en onmiddelijk. Als hij ergens aan begint had het gister al klaar moeten zijn, en zo werkt hij ook. Is een nadeel dat alles snel moet, maar het voordeel is dat alles wel altijd af komt....