Heeft iemand woorden van troost? (achternichtje word ws geen jaar)

Discussie in 'De lounge' gestart door missmamsie, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Och wat verschrikkelijk zeg.
    Wil jullie veel sterkte wensen.

2. 078mama

078mama Niet meer actief

Is het al 100% zeker? Je spreekt namelijk over waarschijnlijk... Het lijkt me namelijk nog erger als er ergens nog 1% kans is dat ze het overleefd en dan krijg je zo'n kaartje.

3. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    De site van troostgeschenk is een goede tip. Ik ga daar wel wat uitzoeken.
    Verder vind ik het gedichtje van loetje ook erg mooi! Ik denk dat ik allebei de gedichtjes gebruik.
    078mama, ik kreeg een mailtje met daarin 'de doctoren verwachten dat .... geen jaar meer te leven heeft'. Het is zeker dat ze de ziekte heeft, niet helemaal zeker hoe oud ze precies zal worden.
    Din0, ze heeft S.M.A. Je kunt er op internet veel over lezen, maar kortgezegd is het een vreselijk spierziekte...
    mv3hartendiefjes, had het kindje van je vriendin dezelfde ziekte?

Bedankt voor de reacties.

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Vreselijk! Ik had even nog een beetje hoop...heel veel sterkte! Persoonlijk zou ik proberen om het genieten van haar kindje te benadrukken en niet het feit dat er een moeilijke tijd aan komt.

5. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ja, heb ik inderdaad ook al aan zitten denken. Dat ze de kracht vinden om in alle rust te kunnen genieten van de mooie momenten die ze nog gegeven zijn...
    Pfff, zit ik dan met mijn twee gezonde jongens en mijn stress om alle ballen hoog te houden. Dit zet me wel even met een klap terug op aarde. Dan zie je weer wat er werkelijk toe doet...

6. Aviya

Aviya Niet meer actief

Verschrikkelijk zeg, misschien niet wat je zoekt, maar misschien wel een tip, kanjer guusje KanjerGuusje haar vader heeft een blog bijgehouden, en ook al is het (in andermans ogen) maanden geleden dat ze overleden is, haar vader zou het fijn vinden als mensen gewoon vragen hoe het nu is en veel meer, lees sommige bloggen maar is.

Ziekte en misschien (hopelijk van niet!) zelfs de dood tot gevolg, dat mensen zo moeilijk er over kunnen hebben, terwijl de ouders, familie naasten het juist nodig hebben een arm om je heen.
    En ook al heb je tijden geen contact gehad, dit zijn momenten dat je kan laten zien dat je er voor ze bent, in goede en slechte tijden. En dat je niet wegdraait omdat je er niet mee om weet te gaan, maar je best doet en vraagt waar je ze mee kan helpen, omdat je niet weet waar je kan beginnen...

ik hoop dat het goed overkomt, het spijt me als dit niet zo is

Doe wat goed is in je hart...

Veel Liefs en sterkte

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    oooo wat vreselijk.
    krijg er kippevel van.

miss een mooi troost -boekje? Daarin staan dan vaak ook hele mooie teksten.

Heel veel sterkte. Wat ontzettend verdrietig!

8. Jel

Jel Niet meer actief

Wat verschrikkelijk. Veel sterkte voor jou en je familie.

9. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.141
    1.833
    113
    Het is verschrikkelijk en hoop met heel mijn hart dat ze dit niet hoeven mee te maken.
    Ik kan alleen uit ervaring zeggen dat het heel moeilijk is om je kindje te zien dat slap word/is :(.
    De ziekte verloop verloopt een beetje het zelfde als waar aan onze zoon is overleden.
    Hoop dat ze de kracht vinden om er door heen te komen samen.

:(

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wat erg, heel veel sterkte! :(

11. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Verschikkelijk wat zullen die mensen in een hel beland zijn...

Wel erg lief dat je aan hun denkt en zeker een kaartje met het gedichtje sturen, doet elke mens goed dat je aan ze denkt!

12. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

wat is t leven toch oneerlijk! Ook ik heb geen gedichtje, kan er geen woord voor vinden.. heel veel sterkte

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Pff heftig :(...
    Geen gedicht maar er staan er hier heel veel mooien!

Wat betreft de kaart vind ik het wel een goed idee, je kan er geen genoeg krijgen, al is het een blijk van steun! Doet iemand toch goed als er aan hen gedacht wordt!

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik wil jullie en de familie allereerst heel veel sterkte toewensen.

En al zal een kaartje niets aan de ziekte kunnen veranderen.... maar juist de blijken van aandacht/belangstelling doen je meer goed dan je zou verwachten. Zeker van mensen waar je het eigenlijk niets eens van verwacht (verre vrienden, kennissen etc.)

Wij hebben twee weken geleden afscheid moeten nemen van ons zoontje, na bijna 20 weken zwangerschap. En ik moet zeggen dat de blijken van medeleven, kaartjes, of boodschappen op FB etc, me onnoemelijk goed doen !

Wij hebben zelf veel aan de tekt van "De kleine prins" van St Exupéry, maar dat doelt meer op een kindje wat al is overleden, dus dat is minder passend in deze situatie.

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat verschrikkelijk. Heel erg veel sterkte. ook voor de ouders van het kindje.
    Het is heel lief en steunend dat je een kaartje wil sturen en zou dat ook zeker doen.
    Het gedichtje van Loetje vind ik heel mooi, raakte me helemaal.

16. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Heel veel sterkte, vreselijk voor ze!

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    wij zitten helaas in een soort gelijke situatie. En ik wil je dan ook absoluut motiveren een kaart te sturen. Wij putten zoveel kracht uit het feit dat mensen meeleven en al die kaarten, kadootjes etc zijn heel erg waardevol voor ons

18. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Wat vreselijk!

Ik zou zeker een kaartje sturen. Ik ben zelf in die situaties juist niet zo van de gedichtjes, en ik zou zeker heel voorzichtig zijn met woorden van troost: hoe goed bedoeld ook, het kan bij zulk vreselijke nieuws nog veel te vroeg zijn om woorden van troost of aceptatie te horen voor de ouders, mensen kunnen dar zelfs heel opstandig van worden.

Ik heb zelf afgelopen tijd heel wat kaartjes gesturd naar een ongeneeslijk zieke colega, en ik heb elke keer opgeschreven wat ik dacht en voelde. Menig kaartje ben ik begonnen met : ik weet niet wat ik moet zeggen of schrijven maar ik wil je laten weten dat ik heel veel aan je denk/heel verdrietig voor jullie ben. Ga zitten aan tafel en schrijf op wat er boven komt. Wat je vooral wil overbrengen is dat je met ze meeleeft en aan ze denkt. Voor sommige situaties zijn eigenlijk geen worden, dit is er een van!

19. Aloe

Aloe Niet meer actief

Heel veel sterkte aan jullie allen.

20. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Pfff, vanmorgen weer een mailtje gekregen met de gang van zaken (van een tante waarmee ik meer contact heb) en ik schiet er echt van vol. Daarna zit mijn zoon tegenover me aan tafel en blaast me een kusje toe, dan houd ik het echt niet droog meer. Gisteren natuurlijk het nieuws gehoord, waarna ik naar mijn werk moest op een babygroep...
    Hopmarjanneke, vreselijk. Twee weken geleden nog maar... Ik wil jullie ook alle kracht wensen. Ik heb de tekst even snel opgezocht op Wikipedia, als het zover is is het wel een idee dit boekje voor ze te kopen.
    Sidmick, zo vreselijk oneerlijk... Je reactie sterkt me om straks wat moois uit te zoeken in de winkel.
    Jannanas, je hebt gelijk. Ik zat ook al te denken om wel het gedichtje op te schrijven, maar daarbij ook een stukje uitleg dat ik alleen wil overbrengen dat ik aan ze denk en het heel erg voor ze vind.

Deel Deze Pagina