din0, ik had je onderschrift gisteren niet gelezen. Pfff, zo'n verhaal als dit maakt ws wel weer het eea los... >Knuffel<
Aviya, bedankt voor de link. Ik heb het nu een beetje druk, maar ik zal het vanavond eens goed doorlezen. Iedereen, bedankt voor de lieve reacties.
Ja ik ben zo echt wel me vrienden tegen gekomen. Mensen waarvan je het niet verwacht laten blijken dat ze mee leven. Mensen die je wel verwacht laten het afweten. Daarom kan ik alleen zeggen geef ze het gevoel dat je mee leeft met een mooi kaartje of met een telefoontje. En als weet je niets te zeggen laten blijken dat je er bent kan heel veel doen. Hoop dat als het zo is en ze heel ziek is dat ze rustig kan gaan zonder pijn Wat maakt dit veel bij me los. Je mag me altijd een prive bericht sturen. En misschien vind je meer links op lieve-engeltjes site. Ik dacht toen ook een goede vriendin te hebben en heb toen niets gehoord tijdens de ziekenhuis opnames (anderhalf week). En nog zeggen ik ben langs geweest in de ochtend terwijl je moe ontdaan bent en pas om 1 uur in het ziekenhuis bent dus die is nooit langs geweest ben er echt boos over geweest nu nog. En bij de condoleren in de avond ook niet en op de begravennis ook niet ja moest werken en de avond daarvoor zat ze in de kroeg. Dus die kan de pot op.
ik zou zeker wel een kaart sturen en ook later nog eens. Woorden zijn moeilijk te vinden, maar het is vind ik, beter dan niets laten horen. je kunt ook gewoon opschrijven dat je hiervoor geen woorden kunt vinden maar aan ze denkt. dat is al voldoende. Weet niet of je in de buurt woont en of het aan de orde is, maar persoonlijk zou ik ook mijn hulp aanbieden. keer eten maken, oppassen op evt andere kindjes als die er zijn als ze het zoveelste doktersbezoek moeten doen. Ik heb een minder erge situatie gezeten, maar heb toch de meest warme herinneringen aan de lieve en oprechte reacties van sprakeloze mensen die TOCH voor de deur stonden, soms met lood in hun schoenen. De pannetjes eten en boodschappen voor de deur toen we echt geen energie hadden om tussen alle ziekenhuis bezoeken ook nog een te koken.
wow meis! jeetje dit nieuws heb ik helemaal gemist! heel erg veel sterkte. jullie hebben hem echt een hele mooie naam gegeven ]
Ik heb vanmorgen een kaart uitgezocht (ik begon bijna te huilen bij het uitzoeken van de kaart), daarop stond een ondergaande zon en de tekst "Niets is belangrijker dan vandaag' Binnenin de kaart had ik links het gedichtje van Din0 en rechts een briefje dat ik het moeilijk vond om de juiste woorden te vinden, maar dat ik het heel erg voor ze vind en dat ik hoop dat ze de kracht vinden om door de pijn heen toch te kunnen genieten van hetgeen dat ze met hun dochtertje gegeven is. Ik had nog gezocht naar een lief krachtcadeautje, maar ik kon bij ons in het dorp niets passends vinden.
Luckybird, ik woon niet in de buurt (twee uur rijden met de auto),dus maaltijden langsbrengen zal niet gaan. Maar andere tips waarop ik ze misschien kan helpen zijn erg welkom.
Die site die ik gestuurd heb staan ook kados. Maar misschien als je in het weekend tijd heb gewoon eens langs gaan. Moeilijk dat je zo ver weg woont. Maar het kaartje is ook heel mooi meid. Hoe gaat het met het gezin en met jou nu je je zo machteloos voelt.
Luckybird, ik denk ook dat dat wel waardevol is. Mensen die toch iets proberen. Een kaart is ook wel makkelijk. Ik zou graag iets meer willen betekenen. Din0, je hebt pb.
Missmamsie, en vele anderen die hebben gereageerd die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt, heel veel sterkte gewenst! Wij hebben vorig jaar een heel moeilijk jaar gehad en nog regelmatig, met de gezondheid van 1 van de tweeling. Een paar keer leek het erop dat hij zou komen te overlijden, 35 weken in het ziekenhuis gelegen. Geen spierziekte maar door een vroeggeboorte. Ik heb veel steun gehad aan een ander forum, de mailtjes, kaartjes, ballonnen, kadootjes die ik toegestuurd kreeg van mensen, mailtjes met gedichtjes (van marco borsato) erg lief. Ik heb er veel steun aan gehad, voelde dat men erg met ons meeleefde. Zo had ik het idee dat ik er niet alleen voor stond, al was ik in grotendeels in mijn eentje weken van huis. Inmiddels gaat het veel beter met mijn zoontje. dus ik zeg: stuur een kaartje! het maakt niet uit dat het contact verwaterd is. Veel sterkte gewenst nogmaals!
Wat verschrikkelijk zeg... Absoluut een kaartje sturen, ik kan me zo voorstellen dat dat soort kleine dingen net de dingen zijn die je door de ellende heen kunnen slepen. TS en alle anderen die iets verschrikkelijks te verwerken hebben (gehad), heel veel sterkte!
Onskleintje, ik kan alleen maar meeleven, me ongeveer een beeld maken van hoe vreselijk dit is en natuurlijk word ik verdrietig voor mensen die met zulke narigheid te maken krijgen, maar om het echt mee te maken is onvoorstelbaar. Voor jullie helaas niet, daarom veel sterkte. Fijn dat jullie zoveel steun gekregen hebben. Het mailtje van Marco Borsato (?) is wel een tip. Ik geloof dat mijn nichtje nogal gek is op Guus Meeuwis, in elk geval haar moeder. Misschien een idee om hem te mailen om ze een steunbericht te mailen? Fijn dat het inmiddels zo'n stuk beter gaat met je zoontje! Linn en Hoppala, bedankt voor jullie reactie.