Onze Dolly (vogel) is overleden

Discussie in 'De lounge' gestart door Gwen81, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog niet zo lang geleden had ik een topic hier geopend, hoera voor de vogel. Omdat onze Dolly een nieuwe kooi kreeg.
    Vandaag dus weer een topic over onze Dolly maar dan een minder leuke.. want onze lieve gekke vogel is dood.:(
    Ik snap er niks van, gisteren was hij nog gewoon druk aan het kwetteren, klimmen enz. En toen ik net beneden kwam, lag hij opeens dood in een hoekje van de kooi..
    Maar goed na een tijdje gehuild te hebben, dringt nu de vraag tot mij door, hoe vertel ik dit aan de kinderen?
    Die liggen nu nog lekker te slapen boven. Maar ze komen natuurlijk zo beneden. Wat zal ik doen? Ze het al vertellen voor ze naar beneden gaan? En zal ik Dolly eerst laten liggen of zal ik hem alvast uit de kooi halen en in een doosje oid leggen?
    Ik hoop dat ik zo zelf iig stop met janken want daar wordt het natuurlijk ook niet makkelijker van. (ik begin steeds weer opnieuw:))
    Dames, hoe pak ik dit het beste aan met de kinderen?

2. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik denk dat je dolly er wel uit moet halen en alvast in een doosje moet doen, dan kunnen ze zelf kiezen of ze dolly nog willen zien.

en ik weet niet hoe oud je kids zijn, maar miss vanavond als het donker word even naar buiten en een mooie ster voor dolly uitkiezen.

veel sterkte! en natuurlijk gecondoleerd met jullie verlies

3. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Jeetje wat erg!:( heel veel sterkte met het verlies!verder zou ik de vogel in een doosje doen, en het samen met je kinderen de vogel begraven op een mooi plekje in het bos!

4. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Dat is wel een goede wat je zegt, dat ze dan zelf kunnen kiezen of ze Dolly nog willen zien.
    Ook van die ster vind ik een mooi idee. Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.
    De oudste van 12 is niet thuis maar de andere kinderen zijn 9 en 6.
    Gelukkig heeft de baby nog niks door.;)
    Ik ga op zoek naar een doosje. Want waar haal ik die opeens vandaan.

5. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en daar komen de tranen weer! Het is nl erg treffend wat jij zegt. Ik had toevallig gisteren tegen de kinderen gezegd, morgen kunnen wel weer eens naar het bos gaan. Er is hier een bos vlakbij maar door het koude weer zijn we al een tijdje niet geweest.
    Nooit gedacht dat we dan vandaag met Dolly daar heen gaan.

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

ach gossie, sterkte hoor.

Ik zou hem inderdaad in een doosje doen en begraven.
    Mijn ouders waren vroeger zo cru om een beest gewoon weg te brengen of (bij kleine diertjes) weg te gooien. En dan maar wachten tot ik erachter kwam dat er iets weg was. Voor mij was dat niet de manier. Maar ja, misschien komt dat ook wel omdat het andere tijden waren.;)

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Ik zou hem ook in een doosje doen en begraven, misschien nog een klein bosje bloemen halen (bij het benzinestation ofzo) en bij zijn grafje leggen. Altijd moeilijk dat soort dingen.
    Sterkte hoor!

Deel Deze Pagina