Zitten in de winkelwagen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sydneys, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

#1 sydneys, 20 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 aug 2013
    Vanaf wanneer ging jullie kleintje in de winkelwagen?
    Dylan kan heel goed zitten dus ik wil dat wel eens proberen maar ik vraag me af wanneer jullie eerste keer was?

Het lijkt me heel erg leuk om te doen, ook voor hem want hij kijkt graag rond maar als het echt goed gaat dan is het echt geen baby meer. Dubbel gevoel ;)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zou hem gewoon erin zetten, hier was het rond 6 maanden.

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier "pas" met 9,5 mnd. Ze stond en zat(zelfstandig) toen allang. Maar in mijn herinnering was die zitjes van die karren veel lager in de rug haha. Anders was ze waarschijnlijk eerdee geweest

4. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Vanaf dat hij goed kon zitten, met 6 maanden ongeveer..

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zoon zat pas met een maand of 9 stevig genoeg, kukelde nog weleens in de bochten om. Maargoed, draagdoek mee en als hij toch niet stevig genoeg zit dan knoop je 'm net als anders weer in de drager lijkt me ;)

6. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Toevallig hebben wij hem dit weekend erin gehad. Hij is nu 8,5 maand. Moet wel zeggen dat die zitjes geen steun bieden en hij best ff moest zoeken hoe hij goed kon zitten. Mijn kleintje kan zelfstandig zitten en gaan zitten. Maar het is o zo makkelijk en leuk!!!

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier 'pas' met 10 maanden, ben wel voorzichtig met dat soort dingen (fietsen ook bijvoorbeeld 'pas' met 11 maanden) en eigenlijk eerder ook niet eens zo aan gedacht...maar het maakt het boodschappen doen wel een stuk makkelijker ;)

8. tuc

tuc Niet meer actief

hier ook pas met een maand of 10/11, ik vind die zitjes...ondanks dat sommige kindjes goed kunnen zitten veel te wiebelig en te ruim voor kindjes op die leeftijd.

9. adi

adi Niet meer actief

Die zitjes bieden amper steun aan kinderen, en ik zie vaak genoeg baby's daarin hangen ( of het nou onderuitgezakt is, of voorover of opzij).

10. Janna

Janna Fanatiek lid

Hier best laat, al weet ik niet meer precies met hoeveel maanden. Het probleem met die boodschappenkarretjes is dat het toch wat schokkerig rijdt. Vooral als je vanuit stilstand begint te rijden of stil staat. Toen mijn dochter al wel zelf stevig in de kinderstoel e.d. zat, kukelde ze toch een beetje om in winkelkarretjes, dus heb ik het een tijdje niet meer gedaan. En ik vond haar er inderdaad raar in hangen, zoals adi zegt.

Nu is het winkelwagentje trouwens ook geen succes meer, want ze heeft ontdekt hoe ze erin kan gaan "staan"... ;) Als ze geen zin heeft om te blijven zitten dus een levensgevaarlijke onderneming!

11. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier vanaf 11 maanden ongeveer, want ze zat niet zo stevig. Nu gaat het prima en vindt ze het prachtig!

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier ook pas laat eigenlijk, ze liep met 7 mnd langs meubels, maar pas met 1,5 voor het eerst in zo'n karretje :D Daarvoor altijd in de kinderwagen of draagdoek.

13. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Ik heb daarmee gewacht totdat mijn zoon zelfstandig en goed kon zitten. Net als de meeste dus.

Als dat nog niet het geval is, zou ik ermee wachten.

14. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Mijn dochter trekt zich al op, kan goed blijven staan maar nog niet stevig zitten, dus helaas ze gaat nog niet in het wagentje.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier vanaf dat ze meeging op de fiets en dat is begin van de zomervakantie geweest, half juli. Eerste keer winkelwagen moest ze wel echt flink wennen en was 5 minuten meer dan zat: toen viel ze echt om, terwijl ze al heeeeeel lang goed stevig zit en gaat zitten zelf!
    Als je het doet, dus echt even kort en beslist niet voor een hele kar boodschappen! :)

16. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier met 10 mnd.
    Ze liep toen al 1,5 mnd los.
    Maar ik vond sommige karretjes eng om ze zo vroeg al in te zetten.
    Ook al kon ze al zelfstandig met 5 mnd zitten.

Er horft maar iemand tegen het karretje hard aan te botsen en je kind schiet naar voor of achter.

Daarom met 10 mnd voor de eerste keer.

17. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Volgens mij hier voor het eerst met 9 maanden omdat de rugsteun van het karretje vrij laag is

18. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Rond de negen maanden meen ik. Maar durf het niet meer zeker te zeggen.

19. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier begin ik er nog niet aan. Hij zit nog niet stevig genoeg vind ik.... en wat al is gezegd.. als ik er aan ga beginnen dan voor een kleine boodschap eerst. Maar ik denk dat we er nog wel een paar maandjes mee wachten! Ik denk dat hij het wel prachtig zal vinden:)!

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, hier vond ze het ook geweldig. En ze heeft nu ook door dat ze eruit kan klimmen.....

Deel Deze Pagina