Heeft jouw kind een nintendo ds?

Discussie in 'De lounge' gestart door MB2005, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,
    Onze oudste wordt in januari 5 jaar.
    Zijn nichtje van 5 heeft al een jaar een ds, en zo zijn er nog een paar kindjes in de familie die er 1 hebben.
    Wij zitten te dubben of hij er wel of geen 1 krijgt.
    We vinden het best een duur kado ( en hoeveel soorten heb je wel niet:D ), dus we willen er even goed over nadenken.
    Ik ben er eigenlijk ook niet zo in thuis, en vroeg me af wat kan je er eigenlijk allemaal mee?

Kortom, wie zijn kind heeft een ds? en welke?
    En vanaf welke leefdtijd hebben jullie die gegeven?

Alvast bedankt.
    Gr MB2005.

2. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Onze zoon kreeg toen hij 5,5 was een ds. Tenminste het is onze DS maar hij speelt er mee. Hij kan er heel goed mee over weg. Wij hebben wel afspraken gemaakt over het gebruik en dan met name hoe lang.
    Hij speelt er veel spelletjes op. vooral Mario Bros is erg populair. Verder ook diego, voetbal, denkspelletjes, pluk van de petteflet.
    En vast nog wel meer haha.

Onze jongste van net 4 wil er ook eentje maar dat vind ik te jong. hij kijkt mee met zijn broer van inmiddels bijna 7

Marktplaats is ook een goede plek om een ds aan te schaffen. Wij hebben een omgebouwde dus kunnen spellen downloaden.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Onze dochter heeft er geen. Misschien dat ik er voor haar zesde verjaardag over ga denken. Voorlopig vraagt ze er ook helemaal niet om. :)

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik denk dat dat ook wel belangrijk is. Zolang ze er niet om vragen speelt het ook niet zo denk ik. Waarom zou je er dan al aan beginnen?

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Erik kreeg onze oude DS toen ie 4 jaar was. Hij kan er heel goed mee overweg!
    Hij speelt Mario, nintendogs, dora, diego

Denk dat het ook ligt aan hoe je kindje is. Heb je een heel wild kindje dat nooit zuinig is met zijn spulletje en er ruw mee omgaat dan is een DS nog niks voor 'm.
    Maar voor een rustig kindje is het een leuk speeltje

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja mijn dochter heeft er 1.

Ze ging ineens steeds met mijn telefoon spelen ( angry birds et cetera)

Mijn moeder had een DS gekregen via het werk en deed er niks mee. Die heeft ze nu.

Ze speelt er heel leuk mee.

7. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt me heel moeilijk. Mijn oudste (volgende maand 5) taalt niet naar computers of computerspelletjes. Ik vind het ook ene heel bedrag voor een cadeau. Aan mij heb je dus niets. Ik heb zelf ook niets met van dat soort cadeaus, of tv's in slaapkamers van kleuters. Maar dat is persoonlijk, en ik denk dat het heel moeilijk wordt als al de kindjes om je kind heen, al die luxe wel hebben. Hier kan het makkelijk, maar ik wil het gewoon nog niet ;)

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik persoonlijk probeer het zo lang mogelijk uit te stellen. vind een jaar of 8 vroeg genoeg. zeker als ze er niet om vragen.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter speelde zoveel op de mijne dat ze er vorig jaar zelf een heeft gekregen en wel de dsi xl. (ze was toen dus net 3). ze kan het erg goed en ze speelt veel spelletjes als mario, carfield, fines en ferb etc maar ook dora en diego (al zijn die laatste 2 wel te simpel aan het worden nu en saai zegt ze). der broertje begint nu ook belangstelling te krijgen en dora kan hij erg goed en de res tis echt nog te moeilijk.

ze mogen er max 1 uurtjes per dag op. dit is inc eventueel tijd op een andere spelcomputer of pc. vind dit meer dan genoeg.

kinderen worden tegenwoordig erg verwent en ze vergaan hier letterlijk in hun speelgoed. toch is de ds een goede aankoop geweest en nu met sinterklaas kirjgt ze wat dingentjes om hem op te pimpen.

voor mijn zoontje heb ik trouwens nog mijn oude gamecub (heet dat ding zo?) en die mag hij afslijten

10. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    wij vinden een nintendo sowieso te duur.
    onze kinderen hebben allebei een MI2, dit is ook een spelcomputer, maar dan slechts 60 euro, inclusief 100 spellen!
    ze vinden hem allebei helemaal geweldig!

o ja, en je kan er ook foto's en filmpjes en zo mee maken.
    ook kun je met gekochte credits spelletjes bijkopen,
    maar daar zijn die van ons nog niet aan toe, want die hebben echt nog wel genoeg aan de 100 spellen die er al op zitten.

11. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Oke, bedankt voor de reactie's zover:D

Het is trouwens niet zo dat hij er om vraagt.
    Hij weet wat het is, en ziet het natuurlijk en hij vindt het ook leuk, en heeft wel eens gezegt dat hij er ook 1 zou willen.
    Maar toen zeiden wij ook nee, en dan is het voor hem ook klaar.
    Hij zeurt of vraagt trouwens nooit echt om speelgoed e.d als wij nee hebben gezegt.

Ik moet wel zeggen dat hij een laptop van v-tech heeft ( toen hij 3 was gekregen, voor kindjes vanaf 4 ), waar een hoop educatieve spellen op staan.
    Hij loopt in bepaalde dingen voor ( wil ik eigenlijk nooit zo zeggen omdat het zo opschepperig overkomt;) ), dus hij heeft wel wat uitdagende dingen nodig ( hij heeft op die leeftijd ook miniloco e.d gehad, en rekenspelletjes dus niet alleen maar computers enzo;) ).
    Hij leest nu al woorden, maakt sommetjes en heeft getal begrip, en een erg ruime woordenschat ( op zijn school is dit ook al geconstateerd en ze doen er ook wat mee ) enz.
    Met 2,5 wist hij al cijfers tot 10 te benoemen en als we bv 3 koeien in de wei zagen zei hij ook er staan 3 koeien, i.p.v er staan koeien.
    Ook weet hij sinds zijn derde al de kleuren in het engels en ook andere woorden in het engels e.d.
    En zo zijn er nog een hoop dingen waarin hij nu ook voor loopt.
    Aan de andere kant is het echt een kind van 4, die ook gewoon speelt en doet als een 4 jarige, en bv motorisch weer iets langzamer en voorzichtiger is dan gemiddeld.
    Het zou dus leuk zijn als hij met zo'n ding ook nog wat nieuwe uitdaging krijgt.

Ook zag ik hier staan dat er een tijd is afgesproken over hoe lang ze er op mogen spelen. Als hij hem krijgt doe ik dat ook zeker, want lekker actief spelen vinden we nog steeds erg belangrijk.

Maar ik zag dus dat er ook denkspelletjes zijn?

Gr MB2005.

12. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Je zou ook na kunnen denken over een tablet.
    Bij intertoys en bart smit hebben ze nu ook goedkopere versies te koop. En die schijnen best goed te zijn.
    Via Appstore kan je dan ook allerlei spelletjes 'krijgen'.

13. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Mijn middelste zoon wordt in December 7 jaar.
    Hij zit sinds augustus j.l op een andere school waar hij met de taxibus wordt gebracht en gehaald.
    Iedereen in zijn bus heeft een ds en op school mogen ze die ook gebruiken tijdens pauzes en keuze uurtje.
    Nu heb ik Dinsdag een ds gehaald via marktplaats.
    Een gewone met een rs4 kaartje.
    Ideaal om mee te beginnen en we kijken volgend jaar wel verder.

14. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Bedankt weer!

Ik ga me er nog eens in verdiepen en dan ook eens op marktplaats kijken:D
    Gelukkig heb ik nog even de tijd;)

Gr MB2005.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.262
    36.101
    113
    Mijn zoontje is nu 4, maar eigenlijk vind ik dat nog te jong voor een nintendo. Ze gaan als ze ouder worden nog lang genoeg achter de computer zitten waarschijnlijk, dus laat ik hem liever nog gewoon even wat spelletjes spelen of lekker bouwen met lego oid.

16. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Met 4 jaar een nintendo gameboy advance gegeven
    En met 5 jaar een nintendo ds

17. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Calvin heeft een ds gekregen met zijn zevende verjaardag.
    Hij heeft er heel veel mee gespeeld maar de laatste maanden gebruikt hij hem nauwelijks.
    Calvin speelt veel buiten en is erg druk met voetbal. Hij heeft dus gewoon weg geen tijd!

Quinten vind ik veel te jong voor een ds.
    Hij krijgt hem ook absoluut niet voor zijn zevende verjaardag. (en dat duurt gelukkig nog heeeeel lang!)
    Ik vind het veel belangrijker en beter voor zijn ontwikkeling dat hij buiten speelt of gewoon binnen met zijn speelgoed.
    Ik weet heel goed dat er educatieve spelletjes zijn voor de ds maar ik vind het niet nodig dat hij er nu akl 1 heeft.

18. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ja hier hebben ze er beide een

jeremy was 4,5 en speelde er gelijk rond uit mee
    lynette heeft er sinds kort een omdat ze steeds ruzie aan het maken waren wie er op mocht en dat was ik zat
    zij is nog geen 3 maar ze speelt er wel op en het gaat super nu;)
    we hebben trouwens de xl die schermen zijn wat groter en vind dat zelf fijner

19. Yelice

Yelice Niet meer actief

Mijn dochter begint er ook om te vragen maar ik vind ze ook te duur! maar deze MI2 lijkt me wel erg leuk voor der en niet zo duur.
    Zijn die spelletjes leuk en vanaf welke leeftijd kan ze er mee spelen.
    Ze wordt 6 in maart.
    En die spelletjes zijn ze duur in aanschaf?

20. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik vind een ds te duur als cadeautje. Mijn dochter heeft op haar 7de verjaardag aan iedereen geld gevraagd (ook van ons) en zo heeft ze een ds kunnen kopen. Op die manier leert ze ook meteen de waarde van geld. In mijn omgeving hebben de meeste kinderen er zelf voor gespaard. Nu wil ze graag de dsI ofzo (met een camera) maar ook daarvoor zal ze zelf moeten sparen (ze is inmiddels 10).

Voordat ze haar ds had had ze een v-tech portable met educative spellentjes, daarvan waren sommige geschikt voor kinderen t/m 10 jaar en was ze vrij actief mee.

Deel Deze Pagina