Hier hebben onze kinderen geen ipads/iphone. De oudste zijn 6 en 7. Waarom... nou omdat wij die ook niet hebben hahaha. Ze spelen weleens op de laptop, leerspellen van school, maar verder ook niet. Ze vragen er ook niet om of zo. Komt denk ik ook dat zowel ik als man geen interesse hebben in die dingen (ipads). We hebben beide een telefoon en meer niet. We gebruiken onze laptop ook misschien maar 5x in de week , puur om onze site bij te werken en voor showinschrijvingen. Onze kinderen weten niet beter dan dat wij het niet hebben en dat ze bij oma en opa heel af en toe op de ipad mogen. Als ze naar groep 6 of zo gaan, misschien krijgen ze er dan wel een, maar dat duurd nog ff.
Dochter van bijna 3 heeft hier een eigen telefoon, een oude van mijn man waar alles afgehaald is en die ze af en toe gebruikt om you-tube filmpjes te kijken.
Nope, en ook geen afgedankte modellen van ons. Ik vind niet dat een kind daar standaard toegang tot moet krijgen. Hier gebeurd dat dus ook zelden. De jongste is 3,5 en heeft denk 3-4 keer op de tablet gezeten. De oudste wordt 8 en 1x per maand is veel.
De jongens spelen geregeld spelletjes op mijn ipad en zoeken daarop ook dingen op voor school / spreekbeurten e.d. Of gewoon dingen die Ze willen weten als ze bv in een boek een diersoort hebben gehoord. Dat vind ik prima maar een eigen ipad mmmm als ze die willen zullen ze hard moeten sparen
Ja, de oudste heeft mijn vaders oude telefoon (s3) en dochtertje heeft een samsung tablet. Jongste heeft nog niks, maar krijgt over een half jaartje ofzo mijn oude tablet.
Nee! Leeftijd hier van 4-9 jaar. Ze mogen onze oude iPads e.d. gebruiken maar daar houd het dan ook mee op. Wij bergen ze weer bij ons op wanneer ze klaar zijn ermee, ze kunnen ze dus niet zomaar zelf pakken. Zelf ik zie niet in waarom een jong kind een eigen (nieuwe) iPad of iPhone moet hebben! 😅
Wat is het verschil tussen een eigen tablet of de tablet van mama gebruiken? kind gebruikt een tablet, of het van zichzelf is of van mama. Ik begrijp niet waarom een kind dan geen eigen tablet mag hebben? Het enige verschil is. Als ik ga koken zet ik netflix op op mijn tablet en zoontje netflix op zijn tablet. Als hij geen eigen tablet had en hij op de mijne zou gaan, dan heb ik geen netflix tijdens het koken Ik quote u omdat jij als laatste reageert dat je kind wel op de uwe mag maar zelf geen mag hebben. Had ook iemand anders kunnen quoten.
De oudste van 12 jaar heeft een eigen telefoon en wordt veel gebuikt. De middelste van 10 jaar heeft mijn oude telefoon maar die ligt doorgaans te versloffen. De jongste van bijna 4 jaar heeft geen telefoon en ook geen tablet We hebben 2 Ipads in huis en de mini is van de kinderen maar die van mij wordt ook weleens gebruikt om filmpjes op Netflix te kijken.
Ja het is relevanter of een kind überhaupt een tablet gebruikt en zo ja wanneer. Het lijkt mij belangrijker dat je als ouder bepaald hoe vaak het kind de ipad gebruikt, dan of die van hem/haar of jou is. Dat een kind dag en nacht de ipad van de ouders mag gebruiken staat mij meer tegen, dan een kind met een eigen ipad die alleen uit de kast komt met toestemming van de ouder.
Mijn dochter van bijna 4 heeft sinds haar derde verjaardag een kinder tablet (storio max). Heeft ze veel plezier van.
Mijn zoon van 9 jr heeft echt zijn 'eigen' tablet, maar de meisjes kijken ook regelmatig (vrijwel dagelijks) op andere tablets die in huis zijn. Eentje daarvan is echt de kindertablet, daar staan de spelletjes op e.d. We nemen 'm alleen niet mee als we naar de dokter gaan . Voor zoonlief gaat hij wel mee als we op bezoek/visite gaan bij familie/vrienden, dat heeft hij echt nodig om überhaupt mee te kunnen. Telefoons zijn nog echt off-limits.
Wi delen alle gadgets. Dl zit meestal op de oude ipad, maar vraagt wel altijd eerst of dat mag. Onderweg doet ze wel eens spelletjes op een iphone van ons, ik ga geen ipads meeslepen.
Mijn kinderen hebben samen een tablet al heeft de jongste er eigenlijk niks mee. Ook de oudste gebruikt het zeker niet dagelijks, en dan met name voor schoolopdrachten en wat educatieve spelletjes.
Zoontje van 4.5 heeft de oude Ipad van m'n schoonmoeder gekregen. Ik vind het normaal dat zoontje hiermee opgroeit, vind het gedrag van het jongetje in de openingspost niet normaal...
Oudste heeft zijn eigen tablet, zelf gespaard ook. Máár hij mag daar niet te pas en te onpas op. Hij heeft van half 5 tot half 6 zijn computeruurtje. Tweeling gebruikt mijn ipad, bijna dagelijks. Maar dit is ieder een half uurtje voor het avondeten. In het weekend mogen ze van half 8 tot half 9. En ze krijgen geen telefoon tot ze naar het vo gaan.
Nee. Wij hebben zelf geen Ipad. Wij hebben ieder een laptop. (plus nog één van mijn werk en een desktop) Wel een portable dvd voor in de auto en beide een smartphone. Wij hebben geen ipad omdat ik zelf niet weet wat ik er mee moet. Ik zit liever op mijn laptop namelijk. Dus ja om er dan een voor mijn zoontje te kopen...nee. Misschien later eens. Abnormaal? Hmm niet het is ook de tijd waarin we leven.
Ik heb netflix op mijn smartphone en netflix op de televisie. zoontje kijkt dan op de televisie. ook een optie Nee het zou mij niet uitmaken of hij die van zichzelf heeft of dat hij op die van zijn ouders zit. Hier hebben we hem alleen niet omdat ik het niet nodig vind. Mis het ook niet. Ik denk dat het meer gaat om het gebruik. Als ze er de hele dag op zitten of zoals het jongetje in het voorbeeld erom drammen vind ik het niet zo. Anders maakt het ook niet uit denk ik...