Heeft jouw kind/hebben jouw kinderen een eigen tablet/mobiel?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Madeliefje06, 28 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heeft jouw kind/hebben jouw kinderen een eigen tablet/mobiel?

1. Ja. 0-4 jaar.

2. Ja. 4-8 jaar.

3. Ja. 8-12 jaar.

4. Nee. 0-4 jaar.

5. Nee. 4-8 jaar.

6. Nee. 8-12 jaar.

7. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nee. Mijn zoon kijkt wel filmpjes op onze iphones. Voor nu vinden we het nog niet nodig op voor hem een aparte tablet oid aan te schaffen.

2. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Wij hebben een tablet maar daar maakt alleen de oudste gebruik van. Ik doe alles met mij telefoon dus gebruik de tablet toch niet. Hij is altijd om 6 uur wakker dus ik vind het wel fijn dat hij zich dan een uurtje vermaakt met zijn tablet. ;) Dan draai ik me nog een keer om.
    Zijn we lang onderweg dan nemen we de tablet mee. En ik heb een paar spelletjes op mijn telefoon. Die heb ik altijd mee dus als we onverwachts lang moeten wachten oid dan kan hij daarop. Meestal wil hij dat niet of hij heeft alleen interesse in de rekenmachine. :)
    We hebben geen afspraken over het gebruik van de tablet. Ik merk dat mijn zoontje dat zelf kan regelen. Hij speelt liever met ander speelgoed.
    Ik vind het zelf juist belangrijk dat hij nu al met tablets ed om leert gaan. Dit soort apparaten gaan we steeds meer gebruiken ook op school en werk. Ik vind het goed dat hij hier al mee bekend is.

En ik kan me ook goed voorstellen dat sommige kinderen het hebben over 'mijn' tablet of 'mijn' telefoon terwijl dit een oude tablet is of een voor algemeen gebruik.

3. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Mijn oudste heeft een tablet gehad voor haar 7e verjaardag, voornamelijk omdat ik niet wil dat ze aan mijn computer komt en op deze manier toch dingen kan opzoeken voor school (spreekbeurt groep 4), mailen met familie etc. Inmiddels is het in de praktijk 99% spelletjes uiteraard, maar ik merk dat ze er toch veel van leert.
    Jongste heeft er nog geen, maar die zal hem ook voor haar 7e verjaardag krijgen om dezelfde reden.

Telefoon gaat nog wel een paar jaar duren.

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier geen eigen tablets; we hebben er een voor het gezin en daar spelen ze af en toe op, net zoals af en toe op onze telefoons.

Voor die tijd die ze erop spelen vind ik het echt onzin om een eigen tablet te kopen voor ze.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Toen ik stemde in de poll dacht ik eigenlijk aan kinderen met een eigen telefoon waar je ook mee kunt bellen.

Ik denk niet, dat ze die voor hun kind gekocht hebben, maar dat het een oude/afgedankte iPhone/iPad was. Wij hebben ook een oude telefoon, met een barst in het scherm. Daar kijkt de jongste regelmatig YouTube op en er staan een paar spelletjes op. Verder geen SIM kaart of zo. Het is niet "zijn telefoon", maar "papa's oude telefoon". Uiteindelijk speelt hij er alleen mee, wij doen er niks mee, dus in principe is het wel een beetje "zijn" telefoon.

Ik denk dus eigenlijk dat je uit jouw voorbeeld niet echt kan opmaken, dat het kind een eigen telefoon heeft.

Overigens hebben de kinderen wel een eigen tablet gehad. Een Tabby, van de Intertoys. Die ging op een gegeven moment stuk en nu hebben ze er dus geen meer. Mijn oudste was toen denk ik 3,5 of zo.

6. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    2 kinderen van mij hebben eigen iPad ivb iPad school .. Meestal blijft hij thuis in de tas of op de oplader ze kijken er niet vaak Naar om .. Soms pakt de jongste zoon(2,5 jaar ) de iPad van broers school en speelt een spelletje gebeur niet vaak .. Mijn oudste Zoon pakt mijn nieuwe iPad ik gebruik hem nooit eigenlijk en dan hebben we nog een oudje en die pakt iedereen wel is .. Net terug uit Spanje 1700 km en dan zijn 4 iPads ideaal hoor .. Mijn oudste heeft mijn oude iPhone 5 telefoon .. Ik mag bijns verlengen dus krijgt mijn dan 6 jarige zoon de iPhone 5 en de dan 10 jarige zoon de iPhone 6 of ik ze nu in de kast neer legt of asn mijn kids geeft .. Oudste zoon gaat ook zelfstandig naar school dus voor mijzelf moet hij bereikbaar zijn ... Ik ga ook een sim only abbo aanschaffen omdat ik steeds vergeet beltegoed te kopen en als er wat is moet hij wel kunnen bellen

7. yaro

yaro Niet meer actief

Ja, mijn dochter en zoon (7 en 5) hebben beide een afgedankte tablet van ons. En de afgedankte kindertab die de oudste eerst had ligt klaar voor de jongste voor als ze iets ouder is.

Telefoons zijn nog niet aan de orde.

8. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Hier hebben we geen tablet in huis. Wel 3 laptops en daar mogen ze soms een filmpje op kijken en oefenen via squla.
    Telefoons zijn alleen van mama en papa en die gebruiken ze ook niet.

Oudste is bijna 6 en de jongste 2.5

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ja hier hebben ze beide een laptop ( we zijn hier niet zo voor een tablet...telefoon is hetzelfde uiteindelijk) voor netflix, spelletjes, oefenen et cetera...net zoals als wij hem gebruiken.

Dochter heeft op school een tablet en zoon krijgt vanaf groep 4 ook een tablet op school.

Tegenwoordig is dat gewoon zo en het hoort er gewoon bij.

Ik laat ze vrij om op de laptop te gaan wanneer ze willen. Dat is nooit te vaak. Anders zeg ik er iets van.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    We hebben hier een tablet, ipad mini, onze telefoons en mijn oude telefoon. De tablet heb ik jaren terug gegeven aan mijn man, maar de oudste zit er vooral op. De ipad mini heb ik gekregen van mijn werk, maar de jongste zit er vooral op. Wij gebruiken liever onze eigen telefoons. Mijn oude telefoon is van mijn oudste, zit ook een sim kaart in. Maar ze gebruikt hem zo goed als nooit en de batterij is vaak leeg. Ik vind het wel makkelijk als ze even alleen thuis is dat ze me kan bellen. Hebben een huistelefoon die via internet loopt en wel eens storing heeft, dus daar durf ik niet op te vertrouwen.

Hier mogen ze trouwens alleen op het tablet of ipad als ze het eerst vragen. Maar ze zitten er niet teveel op dus mogen dan eigenlijk altijd wel als ze het vragen. Ze stoppen vaak zelf ook weer op tijd.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Onze kinderen hebben beide een ipad. Gekregen toen ze 1 en 4 waren maar dat was omdat zoontje in het ziekenhuis lag. Hij kon dan filmpjes erop kijken en de oudste kon met hem en ons skypen of erop spelen als ze op bezoek was. Ze zijn nu 4 en bijna 8, telefoons hebben ze niet hoewel we erover denken onze oudste een oude met sim kaart te geven omdat ze steeds vaker alleen weg gaat (school, sporten)

12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Ja hoor, beide :) en ze is 4 jaar.
    Ze heeft voor haar vierde verjaardag een Samsum lite 7 inch gekregen. Voor spelletjes, filmpjes, you tube, zappkids, Netflix en Videoland. En ze heeft mijn 'oude' iphone5c. Ook met spelletjes erop, maar zonder simkaart. Ze speelt daar spelletjes op; barbie aankleden, hello kitty taarten maken, puzzeltjes, pim en pom, kinderen voor kinderen karaoke...

We hebben geen 'harde' regel om gaar tablet gebruik, maar meestal kijkt ze na het eten een uurtje filmpjes, youtube of Netflix en overdag vraagt ze er nooit om. Wij kijken thuis praktisch geen tv, dus dit is haar tv tijd dan ook. (Alleen ik kijk soms Netflix-series 'avonds op de tv)

13. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Mijn zoontje heeft een eigen omdat ik liever heb dat hij zijn eigen per ongeluk laat vallen dan dat hij die van mij laat vallen.
    Win-win situatie dus :D.

14. Thir28

Thir28 Actief lid

21 nov 2012
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn twee kinderen hebben een oude afgedankte I-phone zonder simkaart. Hier spelen ze bijna nooit mee maar op vakantie in de auto voor spelletjes wel handig. We hebben een oude I-pad voor bij ons op bed in het weekend. Noemen ze idd hun I-pad, maar dat is dus niet zo :) En als ik een keer naar het ziekenhuis moet is de I-pad ook wel even handig. Laatste keer mijn zoontje van bijna 3 helemaal niet gehoord.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
  16. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik ben nieuwsgierig. Hoe gebruiken ze een iPad bij het aankleden?

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Mijn zoontje van anderhalf heeft geen eigen iPad of iPhone. Hij mag op die van mij. Als ik straks ooit weer ga vervangen/upgraden, dan mag hij ws mijn oude gebruiken.

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nou zij liggen op de commode en ik was ze, verschoon ze, poets tandjes en kleed ze aan. Ondertussen spelen zij een spelletje of kijken een filmpje:D

19. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik heb zelf niet eens een tablet, vind het echt een onnodig ding en geldverspilling. Mijn zoontje krijgt er dus ook geen straks. Zie geen enkele reden waarom wel.
    En een mobiel ook niet zolang hij nog nergens zonder mij naartoe gaat. Dat is voor die tijd ook niet nodig.

20. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    En dat lukt? De kinderen van wie ik au pair was 2 jaar geleden deden dat ook, spelletje spelen of filmpje kijken tijdens het tanden poetsen en aankleden. Maar dat was echt een drama. Alleen maar oog voor die Ipad die ze hadden dus ik moest al 4 keer om een arm vragen voor ze doorhadden dat ik klaar stond met hun shirt. Hopeloos. Of met het shirt over hun hoofd weigeren de Ipad los te laten omdat ze midden in het spelletje zaten en écht geen tijd hadden om de armen door de mouwen te doen ;). Aankleden ging makkelijker zonder dat ding.

Deel Deze Pagina