Heeft jouw kind/hebben jouw kinderen een eigen tablet/mobiel?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Madeliefje06, 28 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heeft jouw kind/hebben jouw kinderen een eigen tablet/mobiel?

1. Ja. 0-4 jaar.

2. Ja. 4-8 jaar.

3. Ja. 8-12 jaar.

4. Nee. 0-4 jaar.

5. Nee. 4-8 jaar.

6. Nee. 8-12 jaar.

7. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vind dit echt bizar, zelfs ik heb geen onbeperkt abonnement en een kind van 7 wel? Buiten spelen op een telefoon? Voor buiten spelen heb je geen telefoon nodig toch? En misschien dan om bereikbaar te zijn (speelt hij kilometers verderop?) maar internet is toch niet nodig.

Als we uit eten gaan vermaken we ons met elkaar. Ik vind een tablet aan tafel echt belachelijk, kinderen moeten zich ook leren vermaken zonder tablet. Vind ik dan ;)

Oh en op een zondag zitten wij wel een als een stel zombies met z'n vieren op de bank op onze telefoon/tablet. Maar dit zijn uitzonderingen.

2. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Echt?
    Wij nemen de IPad juist niet mee op vakantie, vindt dat helemaal niet gezellig en sociaal, tijdens de reis niet, bij de stacaravan niet en in een restaurant al helemaal niet.
    Maar ieder z'n ding.

3. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Dit inderdaad, wij nemen ook tijdschriften en luisterboeken en kleurtjes mee. Kinderkaart van de ANWB uitprinten en daar gaan we!
    Heerlijk 3 weken zonder IPad, is voor mij ook wel eens goed, haha!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Ja, dit dus. Juist leuk, het tellen in het Engels. Gisteren nog, "mama, fire is toch vuur?".

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Is ook hartstikke leuk! Maar daar hebben ze geen eigen tablet voor nodig natuurlijk.

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Maar dan kunnen ze toch ook even op hun beurt wachten? Hier hebben we dus maar 1 tablet en dat gaat echt prima. Ik zie de meerwaarde van ieder een eigen tablet echt niet en besteed mijn geld liever aan andere dingen.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vind ik ook. En toen kreeg ik een ipad mini van mijn werk, dus nu een tablet en ipad hier, had het zelf nooit gekocht. Maar nu zitten onze dochters samen op de ipad en mijn man op de tablet.

8. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Maar als je 'gewoon' het geld ervoor hebt? Dan is het toch gewoon makkelijk? Waarom zou ik op mijn man moeten wachten tot hij zijn krant uit heeft? En mijn dochter moet dan wachten tot ik uitge-zp-t ben? Niet nodig.... Want ze heeft er zelf één.
    Is het absoluut nodig, nee. Is het makkelijk, ja. Gaan wij hierdoor niet meer op vakantie? Nee hoor, daar hoeft niemand zich zorgen over te maken.
    Vooroordelen over tablet-gebruik zijn er wel erg veel trouwens. Mijn dochter is niet verslaafd, heeft kapotte knieeen van het buitenspelen en een schilderijen en knutselverzameling!!

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Tja jij vindt het makkelijk, ik vind het onnodig.

En het geld is verder niet het probleem hier

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden en Finley hebben beiden hun eigen tablet. Geen nieuwe, maar een tweedehandse. De een is van mij geweest en de ander van mijn vriend. Toen wij nieuwe tablets kochten, hebben zij de oude gekregen om spelletjes op te doen en filmpjes op Youtube te kijken.

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Jij zegt indirect dat het voor ANDERMANS kinderen dus ook onnodig is? Vind ik niet. Dat mag iedereen lekker helemaal zelf bepalen. Vind je ook niet?
    Jij vindt het onnodig voor jouw kinderen. Ik vind het niet onnodig voor mijn kinderen.
    Ieder zijn ding (en ieder zijn tablet, LOL :p).

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vind het niet onnodig en ben erg blij dat we allemaal een eigen hebben. Gelukkig mag iedereen dat zelf bepalen;)

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Tja, ik mag het onnodig vinden toch, maar een ander hoeft dat niet van mij. Dat zeg ik volgens mij ook ;)

Ik vind het vooral opvallend dat er aan de ene kant wordt gezegd, dat de kinderen er maar weinig op zitten en er weinig naar talen, maar het vervolgens wel nodig is om allemaal een eigen tablet te hebben. Ik vraag me af wie dit dat dan belangrijk vindt. De ouders of kinderen (zeker in het geval van 2-3 jarigen)?

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vind het fijn dat ze een eigen tablet hebben. Wij vliegen ontzettend veel en om ze rustig te houden mogen ze in het vliegtuig onbeperkt op de iPads. Omdat ik zelf ook graag op mijne zit hebben ze een eigen zodat ik niet hoef te delen.
    Verder zitten ze er elke dag 15 minuutjes op denk ik. De rest van de tijd zijn het hele normale kinderen ;) Ze spelen veel buiten, kleuren, kleien en functioneren als normale peuters.

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn oudste heeft een eigen tablet. Gekocht van zijn eigen spaargeld.

Voor de rest mogen ze wel eens op onze telefoons een spelletje doen als we ergens moeten wachten of zo, inderdaad, bijv. bij de dokter of tandarts. Maar dan vragen ze: mag ik op jouw telefoon? We hebben ook nog een halfgare kleine tablet, die gaat mee op vakantie, zodat ze onderweg daarop ook een filmpje of spelletje kunnen doen.

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Helemaal met je eens. Wow....echt bizar. 😳 En dat komt uit het toetsen bord van iemand die ontzettend pro-digi is, maar dit gaat mij ook veel te ver.

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    .. Dus ieder kind is anders 😉

18. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Sorry, maar dit vind ik echt belachelijk. Op de kleuterleeftijd de oude iPad van de ouders vind ik prima. Leuk voor spelletjes. Maar een telefoon? Wat moet hij daar nou mee? En over de mb's en belminuten heen? Wat doet hij dan? Zoals het nu is (kan natuurlijk niet in de toekomst kijken) krijgt onze zoon een telefoon (prepaid) als hij naar de middelbare school gaat. En niet eerder. Totaal onnodig in mijn ogen.

Deel Deze Pagina