Laat ik hier maar beginnen (er komt zo nog een topic.. haha). Donderdag in de middag werd Esmae ineens hangerig. En daar waar ze al zowat een jaar ' s middags niet meer slaapt, is ze als een blok op bed in slaap gevallen. 39.5 en een knalrood wangetje. Even tellen leverde 20 tandjes op, dus dat is volgens mij compleet. Wel klaagde ze de hele tijd over au in haar mond, maar kon niets zien. De hele nacht kokend heet geweest en de volgende ochtend was het weer normaal. Gewoon naar de opvang geweest en daar was ze goed te pas, lekker spelen, redelijk eten. Wel in de middag nog 38.5 en daarna was het wel klaar. Vanavond konden we eindelijk wel goed in haar mondje kijken en daar zat dus een aft. Ik vraag me nu dus af of dit de veroorzaker van die koorts en dat rode wangetje is geweest. Iemand?
Ik ben ook gevoelig voor aftes. En ik heb ook een paar keer koorts gehad. Ik voel me dan ook nooit lekker moet ik zeggen.
Ik denk dat het eerder andersom is. Ze heeft een virusje oid en daardoor koorts. Door een lage weerstand komen dingen als koortslippen, uitslag of aften tot uitting. Niet de oorzaak dus, maar het gevolg
Hier vorige week een jongetje met uit het niets 40 koorts en maar huilen over pijn aan zijn wang... Bleek een zware dubbele oorontsteking!
Het is idd andersom. Aften zijn n teken van verminderde weerstand. Dat n kind dan n combi heeft van aften en bv koorts kan dus gewoon